Відділ державної реєстрації актів цивільного стану















ДО УВАГИ ГРОМАДЯН !

опубліковано 28 бер. 2017 р., 06:15 Інформаційно-довідковий центр

   У Броварській центральній районній лікарні (Київська область, м.Бровари, вул.Шевченка, 14)  під час прийняття документів для проведення державної реєстрації народження дитини здійснюється прийом документів, необхідних для проведення реєстрації місця проживання новонародженої дитини.

   Прийом документів здійснюється працівником Броварського міськрайонного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Київській області.

   Юридична адреса відділу – 07400, Київська область, м. Бровари, вул. Шевченка, 14

   Електронна адреса відділу – vcs@bv.ko.drsu.gov.ua

   Контактний телефон відділу – (04594) 4-13-68, 4-04-60

ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ НОВОНАРОДЖЕНОЇ ДИТИНИ

опубліковано 28 бер. 2017 р., 06:13 Інформаційно-довідковий центр

   Відповідно до статті 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» за бажанням батьків чи одного з них документи для реєстрації місця проживання дитини можуть бути подані органам державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини.

   Органи державної реєстрації відповідно до встановленого Кабінетом Міністрів України порядку направляють зазначені документи органам реєстрації для реєстрації місця проживання новонародженої дитини.

   Для реєстрації місця проживання новонародженої дитини подаються наступні документи:
- заява встановленого зразку;
- свідоцтво про народження;
- квитанція про сплату адміністративного збору;
- паспорти або паспортні документи, що посвідчують особи батьків, та їх копії.
- документи, що підтверджують право на проживання в житлі

Пам’ятка щодо процедури отримання свідоцтва про смерть, коли особа померла на тимчасово окупованій території України (ТОТ)

опубліковано 22 бер. 2017 р., 05:41 Інформаційно-довідковий центр

   Для отримання свідоцтва про смерть особи, яка померла на ТОТ (АР Крим, м.Севастополь та окремі райони Луганської та Донецької областей), родичам померлого або їх представникам*

НЕОБХІДНО: 

1. Подати до суду за місцем проживання чи перебування заявника за межами ТОТ:
· заяву про встановлення факту смерті (зразок додається);
· належні докази*;
· квитанцію про сплату судового збору*: 320 грн. - з 01.01-30.04.2017 року;
                                                            336,80 грн. - з 01.05-30.11.2017 року;
                                                            352,40 грн. - з 01.12.-31.12.2017 року.

2. Така справа розглядається судом невідкладно з моменту надходження заяви.

3. У разі задоволення заяви про встановлення факту смерті особи, суд невідкладно видає копію рішення заявнику або надсилає її до відділу рацс для державної реєстрації смерті (у разі відсутності заявника під час проголошення рішення).

Суд повертає заяву – у разі неналежної форми заяви або відсутності вказаних у заяві документів.
Суд відмовляє у задоволенні заяви - у разі недостатності доказів.

4. Для отримання свідоцтва про смерть особа подає до найближчого відділу державної реєстрації актів цивільного стану копію рішення суду про встановлення відповідного факту та свій паспорт громадянина України.

Важливо!
* Родичами є: чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням, а також особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом і мають взаємні права та обов’язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі.

* Доказами у справі можуть бути пояснення заявників, свідків, письмові докази (в т.ч., свідоцтва про поховання), речові докази, зокрема звуко- і відеозаписи, висновки експертів. Документи, видані органами та установами (в т.ч., лікарняними закладами), що знаходяться на ТОТ, теж можуть братися до уваги судом.

* У разі посилання на свідчення свідків заявник повинен переконатись, що вони зможуть з’явитися до суду у день подання заяви про встановлення факту.

* Судовий збір не справляється за подання Заяви щодо особи, яка загинула або пропала безвісті в районах проведення воєнних дій або антитерористичних операцій.

 

Пам’ятка щодо процедури отримання свідоцтва про народження дитини, яка народилася на тимчасово окупованій території України (ТОТ)

опубліковано 22 бер. 2017 р., 05:32 Інформаційно-довідковий центр

   Для отримання свідоцтва про народження дитини, яка народилася на ТОТ (АР Крим, м. Севастополь та окремі райони Луганської та Донецької областей), батькам, родичам, їхнім представникам або іншим законним представникам дитини*

НЕОБХІДНО: 

1. Подати до будь-якого суду за межами ТОТ незалежно від свого місця проживання:
· заяву про встановлення факту народження особи (зразок додається);
· належні докази*;
· квитанцію про сплату судового збору: 320 грн. - з 01.01-30.04.2017 року;
                                                           336,80 грн. - з 01.05-30.11.2017 року;
                                                           352,40 грн. - з 01.12.-31.12.2017 року.

2. Така справа розглядається судом невідкладно з моменту надходження заяви.

3. У разі задоволення заяви, суд невідкладно видає копію рішення заявнику, в якому зазначає дані про дату і місце народження дитини, її стать, відомості про батьків, або надсилає копію рішення до відділу рацс для державної реєстрації (у разі відсутності заявника під час проголошенні рішення).

   Суд повертає заяву – у разі неналежної форми заяви або відсутності вказаних у заяві документів.
   Суд відмовляє у задоволенні заяви - у разі недостатності доказів.

4. Для отримання свідоцтва про народження заявник подає до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану копію рішення суду про встановлення відповідного факту та свій паспорт громадянина України.

Важливо!

* Родичами є: чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням, а також особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом і мають взаємні права та обов’язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі. Законними представниками є батьки (усиновлювачі), опікуни.

* У разі посилання на свідчення свідків заявник повинен переконатись, що вони зможуть з’явитися до суду у день подання заяви про встановлення факту.

* Доказами у справі можуть бути письмові докази: оригінали чи копії медичних документів, пояснення заінтересованих осіб, їхніх представників, свідчення свідків, речові докази, зокрема звуко- і відеозаписи, висновки експертів. Документи, видані органами та установами (в т.ч., лікарняними закладами), що знаходяться на ТОТ, теж можуть братися до уваги судом.

ДО ВІДОМА ГРОМАДЯН!

опубліковано 22 бер. 2017 р., 05:15 Інформаційно-довідковий центр

   23 лютого 2017 року Міністерство юстиції запустило онлайн-сервіс державних послуг «Будинок юстиції», який дає змогу зареєструвати громадську організацію, друкований засіб масової інформації, відкрити або закрити фізичну особу-підприємця, подати заяву на повторну видачу втрачених документів, а також отримати інформацію з державних реєстрів.

   На порталі www.online.minjust.gov.ua  доступні найбільш запитувані послуги:
– повторне свідоцтво про народження;
– повторне свідоцтво про шлюб;
– повторне свідоцтво про розірвання шлюбу;
– повторне свідоцтво про смерть;
– повторне свідоцтво про зміну імені;
– повторні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян;
– здійснення державної реєстрації громадської організації, зі статусом юридичної особи.

ПРОВОДИТЬСЯ ТИЖДЕНЬ ПРАВА

опубліковано 27 лют. 2017 р., 00:01 Інформаційно-довідковий центр   [ оновлено 27 лют. 2017 р., 00:02 ]

З 20 ПО 24 ЛЮТОГО 2017 РОКУ 
ПРОВОДИТЬСЯ ТИЖДЕНЬ ПРАВА 
У БРОВАРСЬКОМУ МІСЬКРАЙОННОМУ ВІДДІЛІ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ АКТІВ ЦИВІЛЬНОГО СТАНУ ГОЛОВНОГО ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ 

НА ТЕМИ: 
1. «ПРАВА ДИТИНИ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ» 
2. «ПРАВА ПЕРЕСЕЛЕНЦІВ, 
ТИМЧАСОВО ПЕРЕМІЩЕНИХ, БІЖЕНЦІВ»

Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет

опубліковано 21 лют. 2017 р., 06:12 Інформаційно-довідковий центр

Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет

 

    У Броварському міськрайонному відділі державної реєстрації актів цивільного стану області запроваджено пілотний проект, який дає змогу фізичним особам подавати заяви до вказаного відділу державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет з використанням веб-порталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану».
Веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» (http://dracs.minjust.gov.ua), є офіційним сервісом щодо подачі заяв або звернень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та доступний усім користувачам мережі Інтернет.
    Відтепер, фізична особа зможе подати до відділу державної реєстрації актів цивільного стану наступні заяви:
- про державну реєстрацію шлюбу;
- про державну реєстрацію розірвання шлюбу;
- про державну реєстрацію зміни імені;
- про внесення змін до актового запису цивільного стану, їх поновлення та анулювання;
- про повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану та витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, або звернення щодо їх формування.
    З використанням функціональних можливостей Веб-порталу користувач може здійснити попередній запис на відвідування відділу державної реєстрації актів цивільного стану із зазначенням зручних дати та часу з вказаних вище питань, а також з питань державної реєстрації народження, смерті.
    Вищенаведені заяви повинні містити електронний цифровий підпис фізичної особи або бути підписаним під час її особистого звернення до відділу державної реєстрації актів цивільного стану.
    Подання до відділу державної реєстрації актів цивільного стану звернень щодо заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет не звільняє від необхідності особистого звернення користувача до відділу та подання ним документів, передбачених законодавством.

 

Зміни в законодавстві

У зв’язку з прийняттям 14.07.2016 Верховною Радою України Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібералізацію Європейським Союзом візового режиму для України», який набув чинності 01.10.2016 внесено зміни до статей 14 та 15 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», згідно з якими передбачено видачу свідоцтва про державну реєстрацію шлюбу кожному із подружжя, а також виключено норми щодо проставлення відмітки про шлюб та розірвання шлюбу в паспортах громадянина України.

Основні завдання та компетенція органів державної реєстрації актів цивільного стану

опубліковано 22 січ. 2017 р., 23:44 Інформаційно-довідковий центр

Основні завдання та компетенція органів

державної реєстрації актів цивільного стану.

 

У житті людини мають місце такі важливі події і факти, як народження, шлюб, смерть. Ці події та факти мають і юридичне значення, у своїй сукупності вони характеризують цивільний стан особи, який передбачає комплекс прав та обов’язків. До категорій, які характеризують стан особи та її місце в суспільстві, відносяться правоздатність, дієздатність, громадянство, приналежність прізвища, імені та по батькові, сімейний стан.

Конкретні суб’єктивні права і обов’язки громадян виникають з настанням передбачених законом юридичних фактів, які підлягають реєстрації в органах державної реєстрації актів цивільного стану. До таких фактів, зокрема, належить народження, шлюб, смерть.

Враховуючи правове значення державної реєстрації актів цивільного стану для особи та держави, з метою захисту особистих та майнових прав, порядок державної реєстрації цих актів визначається відповідними актами законодавства, зокрема Сімейним кодексом України.

Законом України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» визначено, що відділи державної реєстрації актів цивільного стану проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті, вносять зміни до актових записів цивільного стану, поновлюють та анулюють їх; формують Державний реєстр актів цивільного стану громадян, ведуть його, зберігають архівний фонд; здійснюють відповідно до законодавства інші повноваження.

Виконавчі органи сільських, селищних, міських (крім міст обласного значення) рад проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, смерті.

Дипломатичні представництва і консульські установи України проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті щодо громадян України, приймають і розглядають заяви про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання.

Державна реєстрація зміни імені та розірвання шлюбу проводиться дипломатичними представництвами і консульськими установами України лише щодо громадян України, які постійно проживають за кордоном.

Органи державної реєстрації актів цивільного стану видають відповідні свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану; повідомляють компетентні органи іноземних держав, з якими Україною укладено договори про правову допомогу і правові відносини у цивільних і сімейних справах, про державну реєстрацію актів цивільного стану громадян таких держав, якщо правилами договорів передбачено надання зазначених відомостей.

Діяльність органів державної реєстрації актів цивільного стану ґрунтується на принципах додержання законності, захисту прав і законних інтересів громадян та держави, додержання таємниці державної реєстрації актів цивільного стану, належного документального оформлення проведеної державної реєстрації.

Державна реєстрація актів цивільного стану проводиться з метою забезпечення реалізації прав фізичної особи та офіційного визнання і підтвердження державою фактів народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті.

 

Реформи у сфері державної реєстрації актів цивільного стану

 

Міністерством юстиції України протягом 2016 року запроваджені пілотні проекти щодо державної реєстрації народження в пологових будинках, подачі заяви про державну реєстрацію шлюбу через веб-портал, що надає молодятам можливість вибрати, будь який відділ державної реєстрації актів цивільного стану, переглянути зображення залу урочистих подій та забронювати зручний час для проведення державної реєстрації шлюбу.

«Шлюб за добу» - цей пілотний проект запроваджений у містах Києві, Львові, Одесі, Херсоні, Маріуполі, Сєвєродонецьку, Вінниці, Дніпрі, Луцьку, Миколаєві, Кам’янець-Подільському, Рівному, Житомирі, Харкові, Ужгороді, Чернівцях, Івано-Франківську, Сумах, Тернополі та Чернігові. Скористатися даною процедурою можуть всі українці, незалежно від місця проживання і реєстрації.

На протязі 2016 року Броварський міськрайонний відділ державної реєстрації актів цивільного стану інформував населення про можливість реєстрації народження дитини безпосередньо у закладах охорони здоров’я, де приймаються пологи. Це зручно для батьків, оскільки не потребує витрачання часу на відвідання відділу державної реєстрації актів цивільного стану.

Також разом із свідоцтвом про народження за бажанням батьків можна отримати довідку про реєстрацією місця проживання немовлят.

У громадян є також можливість проставляти Електронний апостиль у відділах державної реєстрації актів цивільного стану, які є фронт-офісами з надання даного сервісу. Цей електронний сервіс надає змогу громадянам звернутися до відділу державної реєстрації актів цивільного стану та отримати вказану послугу без тривалого очікування та зайвих витрат.

У той же час Броварський міськрайонний відділ державної реєстрації актів цивільного стану є учасником пілотного проекту – щодо подання заяв з державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет; запису на прийом до відділу у зручний час; консультації в режимі он-лайн; щодо прийняття документів, необхідних для проведення державної реєстрації народження, та видачі свідоцтв про народження безпосередньо у закладах охорони здоров’я, де приймаються пологи, документів, необхідних для проведення реєстрації місця проживання новонародженої дитини.

 

 


Результати діяльності Броварського міськрайонного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Київській області у 2016 році

 

На сучасному етапі розвитку суспільства, велика роль провідника норм чинного законодавства до пересічних громадян належить органам державної реєстрації актів цивільного стану, які виконують покладені на них завдання у відповідності до Конституції України, Сімейного кодексу України, Закону України “Про державну реєстрацію актів цивільного стану”, Положення про відділи державної реєстрації актів цивільного стану, щодо забезпечення повної і своєчасної державної реєстрації актів цивільного стану, що є надзвичайно важливим фактором з точки зору багатьох, пов’язаних з ними юридичних наслідків. Протягом минулого року значна увага в роботі відділу державної реєстрації актів цивільного стану приділялась застосуванню новел у законодавстві – це реєстрація народження в пологовому будинку, подача заяв про державну реєстрацію шлюбу через інтернет, а також відділ державної реєстрації актів цивільного стану проводить державну реєстрацію розірвання шлюбу, зміни імені, смерті, вносить зміни до актових записів цивільного стану, поновлюють та анулюють їх.

У населених пунктах, де немає відділів державної реєстрації актів цивільного стану, державна реєстрація народження, смерті, шлюбу провадиться посадовими особами виконавчих комітетів сільських та селищних рад.

Сьогодні державна реєстрація актів цивільного стану ґрунтується на чіткій організації цієї справи з боку державної влади та на професійності осіб, які їх реєструють – працівників органів державної реєстрації актів цивільного стану.

В районі державну реєстрацію актів цивільного стану здійснюють 20 виконавчі комітети сільських рад та 2 селищних рад та 1 об’єднаної територіальної громади.

З метою належної реалізації прав та інтересів громадян, протягом 2016 року Броварським міськрайонним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Київській області проведено роботу спрямовану на дотримання вимог чинного законодавства з питань державної реєстрації актів цивільного стану, подальше поліпшення обслуговування громадян.

За 2016 рік відділом та виконавчими комітетами сільських та селищних рад району зареєстровано 6017 актів цивільного стану:

•           про народження – 2098;

•           про смерть – 2365;

•           про шлюб – 1237;

•           про розірвання шлюбу – 170;

•           про зміну імені – 112;

•           поновлено актових записів – 35;

•           анульовано – 0.

З них, зареєстровано відділом державної реєстрації актів цивільного стану зареєстровано 4121 актів цивільного стану:

•           про народження – 1587;

•           про смерть – 1194;

•           про шлюб – 1023;

•           про розірвання шлюбу – 170;

•           про зміну імені – 112;

•           поновлено актових записів – 35;

•           анульовано – 0.

та виконавчими комітетами сільських та селищних рад зареєстровано 1896 актів цивільного стану:

•           про народження – 511;

•           про смерть – 1171;

•           про шлюб – 214.

 

Складено 47 протоколів про адміністративні правопорушення за несвоєчасну без поважних причин державну реєстрацію батьками народження дитини в органах державної реєстрації актів цивільного стану.

В актових записах про шлюб проставлено 414 відміток про розірвання шлюбу на підставі рішень судів, постановлених після набрання чинності Законом України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану».

Протягом 2016 року кількість свідоцтв, виданих безпосередньо в пологовому відділенні Броварської центральної районної лікарні Київської області становить 715.

 

Розмаїтття імен, які присвоювались дітям в 2016 році надзвичайно велике. Це говорить про багатонаціональність, а ще про моду на імена, вплив кіно й телебачення та наслідування зірок.

Так, в 2016 році:

Найпоширеніші імена дівчаток: Злата, Дарія, Марія, Анна, Вероніка, Соломія, Мілана, Софія, Анастасія, Катерина, Кіра, Варвара, Вікторія, Златослава, Маргарита, Поліна, Каріна, Діана, Дарина, Мілана, Єва, Аліса, Дар’я.

Найпоширеніші імена хлопчиків: Нікіта, Андрій, Дмитро, Ілля, Артем, Максим, Тимур, Олександр, Єгор, Владислав, Назар, Матвій, Давид, Данило, Марк, Тимофій, Ростислав, Даніїл, Давід, Кіріл.

Рідковживані імена, які жителі міста та району надали малятам у 2016 році.

Дівчаток: Віолетта, Асія, Анжеліка, Тетяна, Евеліна, Раміна, Крістіна, Іванна, Мішель, Лілія, Агафія, Олівія, Яна, Майя, Олеся, Лоліта, Айя, Таісія, Божена, Анна-Вікторія, Естер, Ілона, Людмила, Наталія, Асія, Зоряна, Станіслава, Альона, Міра, Сабіна, Ліліанна, Маріанна, Міріям, Медея, Надія.

Хлопчиків: Елен, Костянтин, Захарій, Олексій, Денис, Арсен, Жан, Ярослав, Раміз, Далімір, Остап, Мирослав, Філіп, Лев, Джозеф Девід, Даніель, Самуїл, Еййуб, Володимир, Гордій, Георгій, Святослав, Штефан, Леонід, Платон, Гліб, Мустафа, Тихон, Гаррісон, Адам, Ерік, Еней, Святослав, Олексій, Остап, Єлєазар, Любомир, Віктор, Оскар, Сергій, Аркадій, Макар, Захар, Антон, Зореслав, Яків, Ратмир, Макарій, Орест, Ігор.

Нововедення Міністерства юстиції України

опубліковано 26 груд. 2016 р., 22:33 Інформаційно-довідковий центр   [ оновлено 26 груд. 2016 р., 22:34 ]

Пілотний проект Міністерства юстиції  «Шлюб за добу»

З метою апробації європейських стандартів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, спрямованих на створення сприятливих умов для отримання фізичними особами адміністративних послуг у зазначеній сфері, та забезпечення реалізації гарантованого державою права на шлюб, зокрема, для учасників антитерористичної операції та внутрішньо переміщених осіб Розпорядженням  Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 502-р "Про запровадження реалізації пілотного проекту щодо державної реєстрації" та наказом Міністерства юстиції України від 22.07.2016 № 2247/5 "Про реалізацію пілотного проекту щодо державної реєстрації шлюбу" запроваджено пілотний проект щодо державної реєстрації шлюбу у скорочені строки за обраним заявниками місцем у мм. Києві, Львові, Одесі, Херсоні, Маріуполі та Сєвєродонецьку.

Переваги даного проекту:

§  Реєстрація шлюбу в час та у місці, обраному нареченими.

§  Відсутність необхідності звернення до відділу державної реєстрації актів цивільного стану.

§  Відсутня необхідність чекати.

Для того, щоб скористатися сервісом з реєстрації шлюбу у скорочені строки, нареченим необхідно зробити кілька простих кроків:

ü  Звернутись до організатора державної реєстрації шлюбу, відомості про якого розміщені відповідним територіальним органом юстиції на офіційному сайті.

ü  Обрати дату та час для проведення державної реєстрації шлюбу.

ü  Укласти цивільно-правовий договір про надання послуги.

ü  Завітати на власне весілля.

Внесення відомостей до Державного реєстру актів цивільного стану громадян здійснюється не пізніше наступного робочого дня після проведення реєстрації шлюбу.

З моменту запуску в рамках пілотного проекту станом на 27 листопада

2016 було проведено 2864 реєстрації шлюбів.

 

Видача свідоцтва про народження у медичних закладах

           Пілотний проект, ініційований Міністерством юстиції, щодо видачі свідоцтв про народження у медичних закладах полягає в забезпеченні можливості отримання батьками дитини свідоцтва про народження безпосередньо у медичних закладах, де приймаються пологи.

           Метою проекту є підвищення рівня надання адміністративних послуг та спрощення порядку їх отримання.

         Переваги:

-          Відсутність необхідності звернення до відділу державної реєстрації актів цивільного стану.

-          Відсутність черг.

-          Можливість отримати перший документ дитини безпосередньо при виписці у медичному закладі.

Реалізація нової ініціативи дозволяє батькам без зайвого клопоту та витрачання часу отримати перший офіційний документ дитини.

На території Київської області 24 відділи, а саме, Баришівський, Богуславський, Бородянський, Вишгородський, Володарський, Іванківський, Кагарлицький, Києво-Святошинський, Макарівський, Миронівський, Рокитнянський, Сквирський, Ставищенський, Таращанський, Тетіївський, Яготинський районні, Березанський, Славутицький міські, Білоцерківський, Бориспільський, Броварський, Васильківський, Переяслав-Хмельницький, Фастівський міськрайонні відділи державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Київській області, надають послугу у 25 медичних закладах області.

     Наразі понад 39 % батьків  отримують свідоцтва про народження дитини  безпосередньо у медичних закладах області.


 

Подача документів для реєстрації місця проживання новонародженої дитини через відділи державної реєстрації актів цивільного стану, у тому числі у закладах охорони здоров’я, де приймаються пологи

Відповідно до статті 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» за бажанням батьків чи одного з них документи для реєстрації місця проживання дитини можуть бути подані органам державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини, у тому числі у закладах охорони здоров’я, де приймаються пологи.

Впровадження цієї послуги спрямовано на спрощення доступу громадян до адміністративних послуг.

 

Переваги:

-          Відсутність необхідності звернення до органу реєстрації, що здійснюють реєстрацію місця проживання особи на території відповідної адміністративно- територіальної одиниці.

-          Відсутність черг.

-          Можливість отримання довідки про реєстрацію місця проживання у зручний для громадян спосіб (у закладах охорони здоров’я, відділі державної реєстрації актів цивільного стану або у відповідному органі реєстрації, центрі надання адміністративних послуг або направлення її поштою) .

 

«Неіснуючий» батько в свідоцтві про народження дитини

Наразі в Україні планується реформа системи державної реєстрації актів цивільного стану, і Міністерство юстиції України докладає усіх зусиль задля її реалізації.

Закон має бути для громадян, основний пріоритет діяльності Міністерства юстиції України,  і покликання законодавчої бази - робити життя населення максимально зручним та простим, а не створювати проблеми, базуючись на уявленнях середньовічного суспільства.

На сьогодні у разі коли жінка народжує дитину та з певних причин не може записати відомості про батька дитини, українське законодавство вимагає зробити юридичну фікцію.

Суть її полягає в тому, що жінка яка народила дитину не перебуваючи у шлюбі та не маючи чоловіка, який готовий визнати батьківство по відношенню до новонародженої дитини, змушена вписувати в свідоцтво про народження дані про неіснуючу як фізично, так і юридично особу. В подальшому це призводить до багатьох проблем для матері дитини.

Тому Міністерство юстиції України вимагає відмінити вимоги щодо інформації у графі «Батько» у свідоцтві про народження у випадку, якщо мати не перебуває у шлюбі та немає заяви матері та батька або рішення суду про визнання батьківства.

1-10 of 41