Відділ державної реєстрації актів цивільного стану















ТІЛЬКИ 14 ЛЮТОГО НА КИЇВЩИНІ «КОХАННЯ ПОЗА ЧАСОМ»

опубліковано 6 лют. 2018 р., 04:27 Інформаційно-довідковий центр

 
 
   Визнаючи любов найвищою цінністю у цьому світі де людське життя виникло з любові і з любові продовжується, Броварський ДРАЦС оголошує реєстрацію охочих одружитися в День усіх закоханих під покровительством Святого Валентина!

   Місто Бровари з радістю приєднується до акції «Кохання поза часом», яка ініційована Міністерством юстиції України аби в День закоханих зробити щасливими усіх бажаючих молодят!

   Запрошуємо 14 лютого 2018 року закоханих з 8 години до 24 години до Броварського, Білоцерківського, Бориспільського міськрайонних відділів ДРАЦС в атмосфері романтики та ексклюзиву подати заяву про державну реєстрацію шлюбу та зареєструвати свій шлюб.

   В цей день молодят, що подаватимуть заяву про державну реєстрацію шлюбу, чекає цікавий та індивідуальний обряд заручин у стилістиці свята, а наречених, що реєструватимуть цього дня свій шлюб, - яскравий день, наповнений сюрпризами та подарунками.

   Захід «Кохання поза часом» реалізують:
   Броварський міськрайонний відділ ДРАЦС (місто Бровари, вул. Київська, 155, тел.(04594) 4-04-60, 4-16-05, 4-14-99, 4-13-68);
   Білоцерківський міськрайонний відділ ДРАЦС (місто Біла Церква, вул.Ярослава Мудрого, 22, тел.(04563) 5-34-40; 5-34-39);
   Бориспільський міськрайонний відділ ДРАЦС (місто Бориспіль, вул. Київський шлях , 45, тел.(04595) 6-13-49; 6-47-34).


Результати діяльності Броварського міськрайонного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Київській області у 2017 році в порівнянні з 2016 роком

опубліковано 25 січ. 2018 р., 05:41 Інформаційно-довідковий центр

   На протязі 2017 року значна увага органів юстиції приділялась застосуванню новел у законодавстві України.

   Так, в межах реалізації пілотного проекту Міністерства юстиції України щодо державної реєстрації народження в пологових будинках, Броварський міськрайонний відділ державної реєстрації актів цивільного стану поширював вичерпну інформацію про порядок реєстрації народження дитини безпосередньо у закладах охорони здоров’я, де приймаються пологи, а також надавав роз’яснення щодо можливості отримання довідки про реєстрацію місця проживання немовлят одночасно із свідоцтвами про народження.

   Наближення такої послуги до населення усуває будь-які незручності, пов’язані з витрачанням часу на відвідування компетентних органів.

   Протягом 2017 року кількість свідоцтв, виданих безпосередньо в пологовому відділенні Броварської центральної районної лікарні Київської області становить 921 (за 2016 рік – 715).

   В 2017 році прийнято 41 заяву про реєстрацію місця проживання новонародженої дитини, подану через органи реєстрації актів цивільного стану Броварського району (31 заяву подано до відділу, 10 до виконавчих комітетів).

   Крім того, з 2017 року Броварський міськрайонний відділ державної реєстрації актів цивільного стану почав функціонувати як фронт-офіс з надання послуги «Електронний апостиль». Цей електронний сервіс суттєво спрощує процедуру апостилізації документів, не вимагає особистого звернення заявника до центральних органів державної влади, тривалого очікування та зайвих витрат.

   За 2017 рік вказаною послугою скористалось 114 громадян.

   У той же час відділ є учасником пілотного проекту щодо подання заяв з державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет та консультацій в режимі он-лайн. Протягом 2017 року даною послугою скористалось 119 громадян.

   За 2017 рік на прийом до Броварського міськрайонного відділу державної реєстрації актів цивільного стану через он-лайн «Будинок юстиції» записалось 52 особи.

   Протягом 2017 року в рамках реалізації всеукраїнського проекту Міністерства юстиції України «Я МАЮ ПРАВО!», з метою підвищення рівня поінформованості українців про належні особі права та способи їх активного захисту, мобільні точки доступу до системи безоплатної правової допомоги працювали на територіях сіл Гоголів, Погреби, Рожни, Літки, смт Калинівка в ході яких громадянам надано консультації, розповсюджено інформаційні буклети.

   Сьогодні державна реєстрація актів цивільного стану ґрунтується на чіткій організації цієї справи з боку державної влади та на професійності осіб, які їх реєструють – працівників органів державної реєстрації актів цивільного стану.

   В районі державну реєстрацію актів цивільного стану здійснюють 16 виконавчих комітетів сільських рад та 1 селищна рада та 2 об’єднані територіальні громади.

   З метою належної реалізації прав та інтересів громадян, протягом 2017 року Броварським міськрайонним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Київській області проведено роботу спрямовану на дотримання вимог чинного законодавства з питань державної реєстрації актів цивільного стану, подальше поліпшення обслуговування громадян.

   Протягом 2017 року в порівнянні з 2016 роком відділом та виконавчими комітетами сільських та селищних рад зареєстровано 5861 (6017) актів цивільного стану, а саме: 

№ п/п

Актові записи цивільного стану

2016

2017

Різниця

  1.  

Про народження

2098

1791

– 307

  1.  

Про смерть

2365

2362

– 3

  1.  

Про шлюб

1237

1408

+ 171

  1.  

Про розірвання шлюбу

170

210

+ 40

  1.  

Про зміну імені

112

70

– 42

  1.  

Поновлено актових записів

35

20

– 15

 

Всього

6017

5861

156


   З них, за 2017 рік в порівнянні з 2016 роком відділом зареєстровано 3991 (4121) актів цивільного стану, а саме:

№ п/п

Актові записи цивільного стану

2016

2017

Різниця

1

Про народження

1587

1411

– 176

2

Про смерть

1194

1134

– 60

3

Про шлюб

1023

1146

+ 123

4

Про розірвання шлюбу

170

210

+ 40

5

Про зміну імені

112

70

– 42

6

Поновлено актових записів

35

20

– 15

 

Всього

4121

3991

130


   За 2017 року в порівнянні з 2016 роком виконавчими комітетами сільських та селищних рад Броварського району Київської області зареєстровано 1870 (1896) актів цивільного стану, а саме:

№ п/п

Актові записи цивільного стану

2016

2017

Різниця

1

Про народження

511

380

– 131

2

Про смерть

1171

1228

+ 57

3

Про шлюб

214

262

+ 48

 

Всього

1896

1870

– 26


   По сільських та селищних радах за 2017 рік це складає:

№ п/п

Найменування сільської, селищної ради

народжень

смертей

шлюбів

1

Великодимерська селищна рада

53

128

39

2

Калинівська селищна рада

34

64

23

3

Калитянська селищна рада ОТГ

66

222

38

4

Бобрицька сільська рада

11

45

4

5

Богданівська сільська рада

17

59

5

6

Гоголівська сільська рада

25

86

22

7

Жердівська сільська рада

19

28

5

8

Зазимська сільська рада

20

44

9

9

Княжицька сільська рада

20

78

14

10

Красилівська сільська рада

13

47

13

11

Кулажинська сільська рада

0

0

0

12

Літківська сільська рада

10

44

5

13.

Літочківська сільська рада

0

12

2

14

Плосківська сільська рада

13

23

4

15

Погребська сільська рада

14

30

9

16.

Пухівська сільська рада

5

48

7

17.

Рожівська сільська рада

1

11

1

18.

Рожнівська сільська рада

3

31

7

19.

Руднянська сільська рада

6

37

6

20.

Русанівська сільська рада

6

39

3

21.

Світильнянська сільська рада

0

0

0

22.

Требухівська сільська рада

34

112

32

23.

Шевченківська сільська рада

10

40

14

 

Всього:

380

1228

262


   По сільських та селищних радах за 2016 рік це складає:

№ п/п

Найменування сільської, селищної ради

народжень

смертей

шлюбів

1

Великодимерська селищна рада

76

145

30

2

Калинівська селищна рада

47

60

25

3

Калитянська селищна рада

6

22

5

4

Калитянська селищна рада ОТГ

45

122

15

5

Бобрицька сільська рада

10

35

6

6

Богданівська сільська рада

23

60

12

7

Гоголівська сільська рада

37

82

24

8

Жердівська сільська рада

27

39

8

9

Заворицька сільська рада

3

18

3

10

Зазимська сільська рада

17

46

5

11

Княжицька сільська рада

41

77

9

12

Красилівська сільська рада

23

47

8

13.

Кулажинська сільська рада

0

5

1

14

Літківська сільська рада

15

43

9

15

Літочківська сільська рада

1

14

2

16.

Мокрецька сільська рада

2

4

0

17.

Плосківська сільська рада

14

37

8

18.

Погребська сільська рада

21

34

7

19.

Пухівська сільська рада

9

44

6

20.

Рожівська сільська рада

4

13

3

21.

Рожнівська сільська рада

10

32

3

22.

Руднянська сільська рада

9

31

7

23.

Русанівська сільська рада

10

39

0

24.

Світильнянська сільська рада

0

0

0

25.

Семиполківська сільська рада

2

11

1

26.

Требухівська сільська рада

29

67

12

27.

Шевченківська сільська рада

30

44

5

 

Всього:

511

1171

214


   В 2017 році складено 50 протоколів про адміністративні правопорушення за несвоєчасну без поважних причин державну реєстрацію батьками народження дитини в органах державної реєстрації актів цивільного стану (за 2016 рік – 47).

   В актових записах про шлюб в 2017 році проставлено 397 відміток про розірвання шлюбу на підставі рішень судів, постановлених після набрання чинності Законом України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» (за 2016 рік – 414).

ДО УВАГИ ГРОМАДЯН!

опубліковано 25 січ. 2018 р., 05:32 Інформаційно-довідковий центр

   В м.Бориспіль Київської області можна зареєструвати шлюб за 24 години.

   Організатором проведення державної реєстрації шлюбу у скорочені строки за обраним заявниками місцем є Державне підприємство «Міжнародний аеропорт «Бориспіль».

   Місце знаходження державного підприємства:
   Київська область, Бориспільський район, с.Гора, вул.Бориспіль-7, 08300
   Телефон: (+38093) 202 01 10,

   Email: wedding24boryspil@kbp.aero

   Контактні дані відділу:
   Бориспільський міськрайонний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Київській області,
   Телефон: (04595) 6-13-49, 6-47-34
   Електронна адреса відділу – vcs@bр.ko.drsu.gov.ua 

Пам’ятка щодо процедури отримання свідоцтва про смерть, коли особа померла на тимчасово окупованій території України (ТОТ)

опубліковано 24 січ. 2018 р., 05:19 Інформаційно-довідковий центр   [ оновлено 24 січ. 2018 р., 05:20 ]

   Для отримання свідоцтва про смерть особи, яка померла на ТОТ (АР Крим, м. Севастополь та окремі райони Луганської та Донецької областей), родичам померлого або їх представникам*

НЕОБХІДНО: 

   1. Подати до суду за місцем проживання чи перебування заявника за межами ТОТ:
   · заяву про встановлення факту смерті (зразок додається);
   · належні докази*;
   · квитанцію про сплату судового збору* (з 01.01.2018 - 352 грн. 40 коп.).

   2. Така справа розглядається судом невідкладно з моменту надходження заяви.

   3. У разі задоволення заяви про встановлення факту смерті особи, суд невідкладно видає копію рішення заявнику або надсилає її до відділу РАЦС за місцем постановлення рішення для державної реєстрації смерті (у разі відсутності заявника під час проголошення рішення).

   Суд повертає заяву – у разі неналежної форми заяви або відсутності вказаних у заяві документів.
   Суд відмовляє у задоволенні заяви - у разі недостатності доказів.

   4. Для отримання свідоцтва про смерть особа подає до найближчого відділу державної реєстрації актів цивільного стану копію рішення суду про встановлення відповідного факту та свій паспорт громадянина України.

Важливо! 

   * Родичами є: чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням, а також особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом і мають взаємні права та обов’язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі.

   * Доказами у справі можуть бути пояснення заявників, свідків, письмові докази (в т.ч., свідоцтва про поховання), речові докази, зокрема звуко- і відеозаписи, висновки експертів. Документи, видані органами та установами (в т.ч., лікарняними закладами), що знаходяться на ТОТ, теж можуть братися до уваги судом.

   * У разі посилання на свідчення свідків заявник повинен переконатись, що вони зможуть з’явитися до суду у день подання заяви про встановлення факту.

   * Судовий збір не справляється за подання Заяви щодо особи, яка загинула або пропала безвісті в районах проведення воєнних дій або антитерористичних операцій.

Пам’ятка щодо процедури отримання свідоцтва про народження дитини, яка народилася на тимчасово окупованій території України (ТОТ)

опубліковано 18 жовт. 2017 р., 06:07 Інформаційно-довідковий центр   [ оновлено 24 січ. 2018 р., 05:00 ]

    Для отримання свідоцтва про народження дитини, яка народилася на ТОТ (АР Крим, м. Севастополь та окремі райони Луганської та Донецької областей), батькам, родичам, їхнім представникам або іншим законним представникам дитини*


НЕОБХІДНО:
   1. Подати до будь-якого суду за межами ТОТ незалежно від свого місця проживання:
   · заяву про встановлення факту народження особи (зразок додається);
   · належні докази*;
   · квитанцію про сплату судового збору (з 01.01.2018 - 352 грн. 40 коп.)

   2. Така справа розглядається судом невідкладно з моменту надходження заяви.

   3. У разі задоволення заяви, суд невідкладно видає копію рішення заявнику, в якому зазначає дані про дату і місце народження дитини, її стать, відомості про батьків, або надсилає копію рішення до відділу РАЦС за місцем постановлення рішення для державної реєстрації (у разі відсутності заявника під час проголошенні рішення).

   Суд повертає заяву – у разі неналежної форми заяви або відсутності вказаних у заяві документів.

   Суд відмовляє у задоволенні заяви - у разі недостатності доказів.

   4. Для отримання свідоцтва про народження заявник подає до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану копію рішення суду про встановлення відповідного факту та свій паспорт громадянина України.

Важливо! 

   * Родичами є: чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням, а також особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом і мають взаємні права та обов’язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі. Законними представниками є батьки (усиновлювачі), опікуни.

   * У разі посилання на свідчення свідків заявник повинен переконатись, що вони зможуть з’явитися до суду у день подання заяви про встановлення факту.

   * Доказами у справі можуть бути письмові докази: оригінали чи копії медичних документів, пояснення заінтересованих осіб, їхніх представників, свідчення свідків, речові докази, зокрема звуко- і відеозаписи, висновки експертів. Документи, видані органами та установами (в т.ч., лікарняними закладами), що знаходяться на ТОТ, теж можуть братися до уваги судом.

ОГОЛОШЕННЯ З 06 ЖОВТНЯ ПО 13 ЖОВТНЯ 2017 РОКУ ПРОВОДИТЬСЯ ТИЖДЕНЬ ПРАВА

опубліковано 6 жовт. 2017 р., 04:56 Інформаційно-довідковий центр

   У БРОВАРСЬКОМУ МІСЬКРАЙОННОМУ ВІДДІЛІ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ АКТІВ ЦИВІЛЬНОГО СТАНУ ГОЛОВНОГО ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

   НА ТЕМИ:
   1. «ПРАВА ГРОМАДЯН У СФЕРІ ПРАВОСУДДЯ»
   2. «ЗАХИСТ ПРАВА ВЛАСНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ГРОМАДЯН»
   3. «ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ПРОТИСТОЯТИ ПОБУТОВІЙ КОРУПЦІЇ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ»

 

Он-лайн будинок юстиції – зручний сервіс

опубліковано 28 вер. 2017 р., 23:48 Інформаційно-довідковий центр

   «Он-лайн будинок юстиції» - це можливість не виходячи з власного дому :
   · повторно отримати документи у сфері реєстрації актів цивільного стану;
   · зареєструвати або ліквідувати фізичну особа підприємця;
   · зареєструвати громадське об’єднання або засіб масової інформації;
   · отримати дані про електронний цифровий підпис;
   · отримати інформацію з усіх реєстрів Мін’юсту.

   Ще одна послуга – соціальний ліфт. Бажаючі влаштуватись на роботу в органи юстиції, можуть залишити свою анкету, і вона буде автоматично вноситися в пропозиції із заповнення вільних вакансій в системі юстиції.

   Також «Он-лайн будинок юстиції» надає можливість скористатися послугою «СМС-Маяк», яка інформує українських громадян через СМС про будь-які реєстраційні дії, які вчиняються з їхньою нерухомістю, а також сповіщає власників про те, хто з користувачів реєстру цікавився їхнім майном. Завдяки СМС-інформуванню кожен громадянин може в режимі реального часу контролювати своє нерухоме майно.

   Задля зручності користувачів на порталі сервісу розміщена інструкція з отримання кожної запропонованої послуги, а також є опція «залишити відгук».

Видача документів про державну реєстрацію актів цивільного стану

опубліковано 30 серп. 2017 р., 03:43 Інформаційно-довідковий центр

   Законом України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», Правилами державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затвердженими наказом Міністерства юстиції України 18.10.2000 за № 52/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 24.12.2010 № 3307/5) (зі змінами) та Порядком ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2007 № 1064 (із змінами) Інструкцією з ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, затвердженою наказом Міністерства юстиції України 24.07.2008 № 1269/5 регулюється право на отримання та порядок видачі документів про державну реєстрацію актів цивільного стану.

   Повторна видача свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану здійснюється районними, районними у містах, міськими (міст обласного значення), міськрайонними, міжрайонними відділами державної реєстрації актів цивільного стану головних територіальних управлінь юстиції та відділами державної реєстрації актів цивільного стану управлінь державної реєстрації головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, а також дипломатичними представництвами та консульськими установами України.

   Якщо оригінал свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану вкрадено, загублено, пошкоджено чи знищено, повторна видача свідоцтва здійснюється відділами державної реєстрації актів цивільного стану на підставі актового запису цивільного стану, складеного як в електронному вигляді, так і на паперовому носії.

   Повторна видача свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану у такому випадку здійснюється відділами державної реєстрації актів цивільного стану незалежно від місця державної реєстрації акту цивільного стану та місця проживання заявника.

   Відділ державної реєстрації актів цивільного стану видає повторно свідоцтво про державну реєстрацію акту цивільного стану після безпосередньої перевірки відповідності відомостей у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян даним паперового носія актового запису цивільного стану або на підставі підтвердження про це відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем складання актового запису цивільного стану.

  Свідоцтво про державну реєстрацію акту цивільного стану видається повторно без підтвердження у разі зберігання актового запису цивільного стану на тимчасово окупованій території України.

   Повторна видача свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану здійснюється за заявою особи, щодо якої складено запис, батьків, усиновлювачів, опікунів, піклувальників, представника закладу охорони здоров'я, навчального або іншого дитячого закладу, де постійно перебуває дитина, органу опіки та піклування. Свідоцтво про державну реєстрацію акту цивільного стану видається представникам зазначених установ за довіреністю установи та при пред'явленні документів, що посвідчують їх особу.

   Особам, яким виповнилося 16 років, свідоцтво про державну реєстрацію акту цивільного стану може повторно видаватися за наявності паспорта.

   Свідоцтва про народження дітей повторно видаються їх батькам і усиновителям незалежно від віку дитини.

   Свідоцтво про смерть повторно видається другому з подружжя, а також дітям, у тому числі й усиновленим, та їх законним представникам, близьким родичам померлого (братам і сестрам, онукам, діду і бабі як з боку батька, так і з боку матері), особі, яка є спадкоємцем за законом або заповітом, представникові органу опіки та піклування у разі виконання ним повноважень з опіки та піклування стосовно осіб, які мають право на отримання такого свідоцтва.

   Особі, позбавленій батьківських прав, свідоцтва про народження дітей повторно не видаються.

   Після припинення шлюбу внаслідок його розірвання свідоцтва про шлюб повторно не видаються. У таких випадках на письмове прохання заявників відділ державної реєстрації актів цивільного стану видає витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про шлюб щодо підтвердження дошлюбного прізвища.

   Свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану можуть повторно видаватись представнику особи, яка має право на повторне отримання свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану, у разі документального підтвердження його повноважень.

   Особам, які звернулися до відділу державної реєстрації актів цивільного стану особисто, свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану повторно видаються того самого дня при пред'явленні ними паспорта або паспортного документа.

   Витяг з Реєстру видається реєстратором або отримується шляхом безпосереднього доступу незалежно від місця державної реєстрації акту цивільного стану та місця проживання заявника.

  Фізична особа по досягненні 16-річного віку має право на отримання витягу з Реєстру стосовно відомостей про себе та про своїх родичів за умови пред'явлення паспорта або паспортного документа і документів, що підтверджують родинні стосунки.

  Видача свідоцтв здійснюється після оплати державного мита, якщо особу не звільнено від його оплати згідно Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито» від 21.01.1993 за №7-93.

   Витяг видається після оплати його вартості, в сумі 73 грн., встановленої Постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2007 № 1064 «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян» (із змінами і доповненнями). За видачу витягів пільг по оплаті чинним законодавством не передбачено.

Обов’язок кожного з батьків – зареєструвати народження дитини в органі державної реєстрації актів цивільного стану

опубліковано 30 серп. 2017 р., 03:40 Інформаційно-довідковий центр

   На сучасному етапі в Україні значна увага приділяється питанням захисту прав, свобод та законних інтересів національних меншин взагалі та ромської національної меншини зокрема.

   Статтею 11 Конституції України визначено, що держава сприяє розвиткові етнічної, культурної, мовної та релігійної самобутності всіх корінних народів і національних меншин України. Інтеграція в українське суспільство ромської національної меншини на сьогодні є соціально значущим питанням.

   Основними проблемами представників ромської національної меншини в Україні є низький освітній рівень, високий рівень безробіття, незадовільний стан здоров’я, відсутність у більшості ромів документів, що посвідчують особу, свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану.

   Відповідно до вимог статті 1 Закону України «Про національні меншини в Україні» Україна гарантує громадянам республіки, в тому числі й представникам ромської національної меншини, які є громадянами України та проживають на території України рівні політичні, соціальні, економічні та культурні права і свободи, підтримує розвиток національної самосвідомості й самовиявлення.

   Усі громадяни України користуються захистом держави на рівних підставах. При забезпеченні прав осіб, які належать до національних меншин, держава виходить з того, що вони є невід’ємною частиною загальновизнаних прав людини.

   Останнім часом спостерігається тенденція, за якою все більше жінок – представниць ромських меншин, народжують дітей у медичних закладах, це набагато спрощує ситуацію, щодо проведення державної реєстрації народження дитини.

   Відповідно до ст. 13 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» та глави 1 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України 18.10.2000 року за №52/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 24.12.2010 № 3307/5) (зі змінами) державна реєстрація народження дитини проводиться за письмовою або усною заявою батьків чи одного з них за місцем її народження або за місцем проживання батьків.

   Підставами для державної реєстрації народження дитини є:
   – медичне свідоцтво про народження;
   – паспорти або паспортні документи, що посвідчують особи батьків (одного з них);
   – документ, який є підставою для внесення відомостей про батька дитини (свідоцтво про шлюб, заява матері та батька дитини про визнання батьківства, заява про державну реєстрацію народження відповідно до частини першої статті 135 Сімейного кодексу України.

   Крім того, завдяки пілотному проекту Міністерства юстиції України можливо зареєструвати народження дитини і безпосередньо в пологовому будинку де народилася дитина.

   Пунктами 14, 15, 17 та 18 глави 1 розділу ІІІ Правил визначено:
   – якщо дитина народилась у подружжя, дружина записується матір’ю, а чоловік – батьком дитини за заявою будь-кого з них;
   – якщо батьки не перебувають у шлюбі між собою, походження дитини від матері визначається на підставі медичного свідоцтва про народження та паспорта, а походження дитини від батька визначається за заявою матері або заяви про визнання батьківства
   – якщо заява про визнання батьківства не може бути подана особисто, вона може бути подана через представника або надіслана поштою за умови нотаріального засвідчення справжності підпису заявника на цій заяві. Повноваження представника мають ґрунтуватись на нотаріально посвідченій довіреності;
   – якщо мати дитини не перебуває у шлюбі та немає спільної заяви батьків, прізвище та громадянство батька дитини зазначається за прізвищем та громадянством матері, а власне ім’я та по батькові – за вказівкою матері у заяві про державну реєстрацію народження відповідно до частини першої статті 135 Сімейного кодексу України . Відомості про матір наводяться на підставі медичного свідоцтва про народження та паспорта, прізвище дитини і прізвище та громадянство батька – за прізвищем та громадянством матері, власне ім’я і по батькові дитини та батька – за вказівкою заявника.
 
  Державна реєстрація народження дитини проводиться не пізніше одного місяця від дня народження дитини. У разі несвоєчасної державної реєстрації народження дитини складається протокол про адміністративні правопорушення.

   При втраті, пошкодженні чи знищенні оригіналу свідоцтва про народження, його можна отримати повторно, у відділі державної реєстрації актів цивільного стану незалежно від місця державної реєстрації акту цивільного стану та місця проживання заявника. Так, повторна видача свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану про народження здійснюється на підставі актового запису цивільного стану, за заявою особи, щодо якої складено запис, батьків, усиновлювачів, опікунів, піклувальників, представника закладу охорони здоров’я, навчального або іншого дитячого закладу, де постійно перебуває дитина, органу опіки та піклування. Особі позбавленій батьківських прав, свідоцтва про народження дітей повторно не видаються. Свідоцтва видані повторно мають таку ж саму юридичну силу, як і при первинній видачі.

Реєстрація народження новонародженої дитини відбувається в пологовому будинку

опубліковано 31 лип. 2017 р., 03:16 Інформаційно-довідковий центр

   Перший офіційний документ дитини – свідоцтво про народження. Державну реєстрацію народження дитини проводять у відділі державної реєстрації актів цивільного стану або у пологовому будинку.

   Тепер матерям, які народили дитину, можна навіть не виходити з пологового, аби отримати свідоцтво про народження малюка. При цьому, компетенція пологових будинків не розширилася, просто в їх приміщенні відтепер розташовується кабінет працівника відділу державної реєстрації актів цивільного стану в режимі фронт-офісу, який здійснює прийом документів та видає свідоцтва про народження.

   Перелік документів для реєстрації народження у пологовому будинку не відрізняється від того, що необхідний для реєстрації безпосередньо в органах державної реєстрації актів цивільного стану.

   Потрібно надати оригінали таких документів:
   • медичне свідоцтво про народження, видане закладом охорони здоров’я;
   • паспорта батьків;
   • свідоцтво про шлюб (за наявності зареєстрованого шлюбу).

   У випадку наявності різних прізвищ у батьків, обов’язкова згода обох батьків на присвоєння прізвища дитини.

   Якщо дитина народилась у батьків, які не перебувають у зареєстрованому шлюбі, і батько дитини бажає визнати батьківство при державній реєстрації народження, присутність обох при проведенні державної реєстрації народження дитини і подання ними спільної заяви про визнання батьківства є обов’язковими.

   Відповідно до частини першої статті 135 Сімейного кодексу України, при народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, у випадках, коли немає спільної заяви батьків, заяви батька або рішення суду, запис про батька дитини у Книзі реєстрації народжень провадиться за прізвищем та громадянством матері, а ім’я та по батькові батька дитини записуються за її вказівкою. Свідоцтво про народження дитини можна отримати безпосередньо в пологовому будинку Якщо цю можливість не використовуєте вчасно – вирушайте до відділу державної реєстрації актів цивільного стану

1-10 of 59