Відділ державної реєстрації актів цивільного стану















Консультує Міністр юстиції України

опубліковано 11 черв. 2018 р., 03:23 Інформаційно-довідковий центр

   Павле Дмитровичу, вітаю Вас! Ми з моїм коханим вже майже 4 роки живемо разом, у нас вже з’явилася чудова донечка Софійка, але офіційного ще не одружені. Під час пологів скористалися послугою з отримання документів малюка в лікарні. Це було дуже зручно. Тепер от хочемо одружитися за скороченою процедурою. Скажіть, що нам для цього потрібно і де це можна зробити?

Світлана Тереля 

   Хто має право вступати в шлюб?
   Українське законодавство майже не ставить обмежень для тих, хто бажає поєднати своє життя у шлюбі. Фактично кожна особа, яка досягла 18 років та на момент подачі документів офіційно не є одруженою може створити сім’ю.

   А у окремих випадках, якщо є відповідне рішення суду про надання права на шлюб, створити сім’ю можуть навіть шістнадцятирічні.

   Хто проводить цю процедуру?
   Одруження або, як правильніше казати з правової точки зору, державна реєстрація шлюбу здійснюється органами державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС).

   Яка процедура подачі документів?
   Для того, щоб провести державну реєстрацію шлюбу потрібно звернутись будь-якого органу ДРАЦС.

   При цьому, не має жодного значення, де зареєстровані закохані. Адже реєстрація шлюбу проводиться за принципом екстериторіальності, тобто документи можна подати до будь-якого органу державної реєстрації актів цивільного стану в будь-якому населеному пункті.

   Які документи потрібні?
   Заява за встановленою формою.

   Якщо ви раніше не були одружені, то достатньо мати з собою лише паспорти. У разі коли один або обидва закоханих є громадянами іншої країни, то окрім рідного паспорта необхідно подати його переклад українською, засвідчений належним чином, та документи, які підтверджують легальність перебування в Україні.

   Якщо заявники або один з них раніше перебували в шлюбі, необхідно також надати документи, які підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання його недійсним. Це може бути свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу чи про визнання шлюбу недійсним, яке набрало законної сили, свідоцтво про смерть одного з подружжя, висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану про анулювання актового запису про шлюб тощо.

   Іноземці так само мають надати документи, які підтверджують припинення шлюбу в країні проживання або громадянства. Відповідно до діючих міжнародних норм ці документи мають бути належним чином засвідчені. Це може бути консульська легалізація або апостиль. Жодного посвідчення не вимагають документи країн, з якими Україна має міжнародну двосторонню угоду.

   Які ще формальності мають бути дотриманими?
   За загальним правилом й нині діє застаріла радянська норма, за якою після подачі заяви про реєстрацію шлюбу, майбутньому подружжю надається місячний строк на те, щоб подумати над своїм бажанням стати єдиною сім’єю.

   Єдиною можливістю уникнути нікому непотрібного очікування може бути рішення керівника ДРАЦС скоротити цей строк за умови наявності документів, які дають право на термінове одруження: вагітність, наявність спільних дітей або хвороба, яка становить загрозу для життя. Через це можуть виникати факти корупції, коли майбутнє подружжя змушене купувати відповідні довідки в медичних закладах.

   Ми вирішили спростити життя українців та запустили пілотний проект «Шлюб за добу». Проект передбачає відхід від старих бюрократичних радянських норм. Тож нині за ініціативи Міністерства юстиції усі бажаючі можуть одружитися навіть у той самий день, коли були подані документи.

   З моменту запуску в рамках пілотного проекту станом на 26 листопада 2017 року було проведено 21 858 реєстрацій шлюбів. Проект реалізується у 58 населених пунктах у тому числі 2 виконавчих комітетів сільських рад.

   Як скористатися цією послугою?
   Щоб зареєструвати шлюб за прощеною процедурою в рамках проекту Міністерства юстиції «Шлюб за добу!» необхідно звернутися до одного з акредитованих центрів у вашому місті.

  Після цього закоханим залишиться зробити лише кілька простих кроків. Перший – обрати організатора. Другий – обрати бажану дату та час. Третій – пред’явити паспорти та за необхідності інші документи. Четвертий – підписати відповідний договір. І п’ятий крок – з’явитися у обраний час та місце і одружитись.

   Де можна скористатися послугою «Шлюб за добу»?
   Одружитися за добу можна за адресами, зазначеними на сайті Міністерства юстиції України - minjust.gov.ua

Кохайтеся, а про папери подбає Мін’юст!

ОГОЛОШЕННЯ

опубліковано 17 трав. 2018 р., 03:19 Інформаційно-довідковий центр   [ оновлено 17 трав. 2018 р., 03:42 ]

З 21 ТРАВНЯ ПО 26 ТРАВНЯ 2018 РОКУ
ПРОВОДИТЬСЯ ТИЖДЕНЬ ПРАВА 

   У БРОВАРСЬКОМУ МІСЬКРАЙОННОМУ ВІДДІЛІ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ АКТІВ ЦИВІЛЬНОГО СТАНУ ГОЛОВНОГО ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НА ТЕМИ:

   1. «ЗАХИСТ ПРАВ ДІТЕЙ ТА ЖІНОК: АЛІМЕНТИ, ПРОТИДІЯ НАСИЛЬСТВУ»

   2. «ЗАХИСТ ПРАВА НА ВИКОНАННЯ СУДОВОГО РІШЕННЯ»

   3. «Я ДИТИНА - Я МАЮ ПРАВО» (ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ДИТИНИ, МЕХАНІЗМИ ЗАХИСТУ ПРАВ ДИТИНИ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ, У ТОМУ ЧИСЛІ ДІТЕЙ РОМСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОСТІ: ОСОБЛИВОСТІ ТА СТЕРЕОТИПИ)

   4. «ПОТРЕБИ ТА ПРОБЛЕМИ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ, ПЕРЕСЕЛЕНЦІВ, БІЖЕНЦІВ. ДОПОМОГА СІМ’ЯМ З ДІТЬМИ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ, ПЕРЕСЕЛЕНЦІВ, БІЖЕНЦІВ»

   5. «ПРОТИДІЯ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ. ЗАХОДИ ПІДТРИМКИ ЖЕРТВ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ»

ОГОЛОШЕННЯ

опубліковано 20 бер. 2018 р., 06:42 Інформаційно-довідковий центр

З 19 БЕРЕЗНЯ ПО 24 БЕРЕЗНЯ 2018 РОКУ

ПРОВОДИТЬСЯ ТИЖДЕНЬ ПРАВА

У БРОВАРСЬКОМУ МІСЬКРАЙОННОМУ ВІДДІЛІ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ АКТІВ ЦИВІЛЬНОГО СТАНУ ГОЛОВНОГО ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

НА ТЕМИ:

 

1.           «ЗАХИСТ ПРАВ ДІТЕЙ ТА ЖІНОК: АЛІМЕНТИ, ПРОТИДІЯ НАСИЛЬСТВУ»

 

2.           «ЗАХИСТ ПРАВА НА ВИКОНАННЯ СУДОВОГО РІШЕННЯ»

 

3.           «Я ДИТИНА – Я МАЮ ПРАВО» (ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ДИТИНИ, МЕХАНІЗМИ ЗАХИСТУ ПРАВ ДИТИНИ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ, У ТОМУ ЧИСЛІ ДІТЕЙ РОМСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОСТІ: ОСОБЛИВОСТІ ТА СТЕРЕОТИПИ)

 

4.           «ПОТРЕБИ ТА ПРОБЛЕМИ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ, ПЕРЕСЕЛЕНЦІВ, БІЖЕНЦІВ. ДОПОМОГА СІМ’ЯМ З ДІТЬМИ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ, ПЕРЕСЕЛЕНЦІВ, БІЖЕНЦІВ»

Консультує Міністр юстиції України: «На що має право покупець у разі придбання товару неналежної якості»

опубліковано 27 лют. 2018 р., 22:49 Інформаційно-довідковий центр

   Доброго дня пане Павле! На новий рік чоловік подарував мені нову пральну машину. Місяць вона пропрацювала, а потім ні з того ні з сього перестала включатися. Чек і всі документи ми зберегли. Скажіть, чи можна нам звернутися до продавця, щоб поміняти на іншу.

Ольга Пращакова 
   На що має право покупець у разі придбання товару неналежної якості?

   Покупець має право вимагати пропорційного зменшення ціни або безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, або відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

   Товар неналежної якості може підлягати обміну протягом гарантійного строку, який зазначається в документах, котрі додаються до продукції.

   У разі виявлення недоліків товару протягом встановленого гарантійного терміну з вини виробника покупець має право:
   - розірвати угоду і повернути кошти, які були витрачені на покупку,
   - замінити товар на такий самий, або аналогічний, якщо є в наявності у продавця.

   Наявність недоліків або факт фальсифікації підтверджується висновком експертизи, яка повинна бути організована продавцем у 3-денний строк з дня одержання від споживача письмової згоди на цю дію.

   Експертиза проводиться за рахунок продавця. Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли внаслідок порушення споживачем встановлених правил використання, зберігання чи транспортування, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю витрати на проведення експертизи.

   Як довго чекати на заміну товару?
   · За наявності товару – негайно;
   · У разі перевірки якості товару - 14 денний термін;
   · У разі відсутності товару – 2 місячний строк з моменту подання заяви.

    Скільки може тривати усунення недоліків товару?

   Недоліки товару, пред'явлені споживачем, повинні бути усунуті протягом 14 днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.

    Чи маю я право отримати у користування інший прилад на час ремонту?

   На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації).

   За кожний день затримки виконання вимоги споживача сплачується неустойка у розмірі 1 % вартості товару.

   При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину вираховуються з дня видачі споживачеві товару після ремонту.

   Які документи треба мати при собі?

   Розрахунковий документ з позначкою про дату продажу товару, гарантійні зобов'язання, зміст договору з виконавцем робіт (послуг), опис виявлених недоліків, висунуті вимоги (прохання) з документальним підтвердженням факту їх отримання продавцем (виконавцем), отримані заявником відповіді, висновки тощо.

   Куди звертатися, якщо продавець порушує права?

   Якщо ви хочете уникнути судового розгляду, то до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у відповідному регіоні. Контакти територіальних оргнів можна знайти за посиланням:
   http://www.consumer.gov.ua/ContentPages/Kontakti_Terorganiv/139/

   У випадку порушення продавцем прав споживача останній має право звернутися до уповноваженого органу з усним, електронним або письмовим зверненням (скаргою).

   До письмового звернення (скарги) додаються наступні документи:
   1. копія звернення до суб'єкта господарювання (продавець);
   2. копія документу, який засвідчує факт придбання товару;
   3. копія технічного паспорта з позначкою про дату продажу;
   4. інші документи, які стосуються розгляду звернення.

   У які строки буде розглянуто таке звернення?

   У термін не більше 1 місяця від дня їх надходження.

   Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, продавець встановлює необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється подавачу.

   При цьому загальний термін вирішення питань не може перевищувати 45 днів.

   Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

   Чи можу я звернутися до суду?

   Споживач для захисту своїх прав має право звернутися до суду за місцем проживання, місцем заподіяння шкоди чи виконання договору.

   До позовної заяви додаються докази, що обґрунтовують позовні вимоги, тобто відмову покупця обміняти товар, зокрема:
   1. копія звернення до продавця;
   2. висновок експертизи про невідповідність товару встановленим вимогам якості;
   3. копія документу, який засвідчує факт придбання товару;
   4. копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;
   5. інші документи, які стосуються розгляду звернення.

   Суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної шкоди.

   Скільки це коштуватиме?

   Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, які пов'язані з порушенням їх прав (частина 3 статті 22 Закону України "Про захист прав споживачів").

   Які строки розгляду питання судом?

   Цивільна справа в порядку позовного провадження розглядається судом протягом розумного строку, але не більше 2 місяців з дня відкриття провадження у справі.

    Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?
    Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Київській області
    Адреса: вул. Гайок, 4а, м. Біла Церква, Київська область, 09104, телефон: 04563-12185
   Електронна адреса: office.kyivreg@legalaid.kiev.ua
   Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213103


Консультує Міністр юстиції України: «Порядок реєстрації народження дитини»

опубліковано 27 лют. 2018 р., 22:39 Інформаційно-довідковий центр

   Павле Дмитровичу, ми готуємося до найважливішої події, до народження синочка. Я читала Ваші консультації з багатьох питань, але Ви так і не розповіли детально, яка процедура реєстрації дитини після народження. Скажіть будь-ласка що і за чим нам треба буде зробити і на що звернути увагу?
Вікторія Будерацька 

   Що потрібно зробити після народження дитини?

   Батьки зобов’язані не пізніше 1 місяця від дня пологів, зареєструвати народження дитини в органі державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання одного з батьків або за місцем народження дитини.

   Заявниками можуть бути як батьки дитини, так і інші особи. Присутність обох батьків є обов’язковою, якщо батьки мають різні прізвища.

   Державна реєстрація проводиться з одночасним визначенням походження дитини та присвоєнням їй імені, прізвища та по батькові.

   Як визначається походження дитини?

   Походження дитини від матері визначається на підставі документа закладу охорони здоров'я про народження нею дитини.

   Походження дитини від батька визначається на підставі свідоцтва про шлюб, якщо на час народження дитини мати перебувала з ним у шлюбі.

   Якщо батьки не перебувають у шлюбі, походження дитини від батька визначається за письмовою заявою матері та батька дитини про визнання батьківства або за рішенням суду.

   При народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, у випадках, коли немає спільної заяви батьків або відповідного рішення суду, запис про батька провадиться за прізвищем та громадянством матері, а ім'я та по батькові батька дитини записуються за її вказівкою.

   Які документи потрібні для реєстрації народження?

   Одночасно із заявою про державну реєстрацію народження (усною або письмовою) для проведення державної реєстрації народження дитини подається:
   - паспорт заявника, якщо заявниками є не її батьки;
   - документ, який підтверджує факт народження –медичний документ, виданий закладом охорони здоров'я;
   - паспорти батьків або одного з них;
   - документ, що підтверджує походження дитини від батька (свідоцтво про шлюб або спільна заява матері та батька дитини або заява матері)
   - За відсутності документа закладу охорони здоров’я або медичної консультативної комісії, підставою для реєстрації народження є рішення суду про встановлення факту народження.

   Як визначитися з ім’ям, прізвищем та по батькові дитини?


   При державній реєстрації народження дитині присвоюється прізвище, ім’я та побатькові, які індивідуалізують особу, виділяють її з-поміж інших.

   Прізвище дитини визначається за прізвищем батьків. Якщо мати й батько мають різні прізвища, прізвище дитини визначається за їхньою згодою. Батьки, які мають різні прізвища, можуть присвоїти дитині подвійне прізвище. Спір між батьками щодо прізвища дитини може вирішуватися органом опіки або судом.

   Ім’я дитини визначається за згодою батьків. Ім’я дитини, народженої жінкою, яка не перебуває у шлюбі, визначається матір’ю дитини. Дитині може бути дано не більше двох імен, якщо інше не випливає із звичаю національної меншини, до якої належать мати або батько. Спір між батьками щодо імені дитини може вирішуватися органом опіки або судом.

   По-батькові присвоюється за власним іменем батька. Якщо батько має подвійне ім’я, то побатькові дитині присвоюється за одним із них. На прохання батьків по батькові може також утворюватись згідно з національними традиціями або не присвоюватись взагалі.

   Якщо батьківство дитини не визнано, по батькові визначається за іменем особи, яку мати дитини назвала її батьком.

   Де працює послуга з прийому документів для реєстрації у пологових?

   З метою створення сприятливих умов, спрямованих на спрощення доступу громадян до адміністративних послуг в усіх регіонах України надається послуга щодо прийому документів, необхідних для державної реєстрації народження, та видачі відповідного свідоцтва безпосередньо в пологових будинках. Загалом у 477 медичних установах. За 2016-2017 роки цією послугою скористалися 238 166 громадян.

    Інформація про пологові будинки, в яких можна отримати свідоцтво про народження дитини розміщена на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції (https://minjust.gov.ua).

   Які додаткові послуги можна отримати разом зі свідоцтвом?

   За бажанням батьків чи одного з них під час проведення державної реєстрації народження дитини можуть бути прийняті документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини.

   Чи є покарання для батьків, які несвоєчасно зареєстрували дитину?

   Несвоєчасна без поважної причини державна реєстрація батьками народження дитини в державних органах державної реєстрації актів цивільного стану тягне за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 до 153 грн).

   Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?

   Головне територіальне управління юстиції у Київській області
   Адреса: 36014, м. Київ, вул. Є. Сверстюка,15,
   Контактний телефон: +380 44 237-69-79, тел.: +380 44 237-69-84
   Електронна адреса: info@ko.minjust.gov.ua
   Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Київській області
   Адреса: м. Київ, вул. Ярославська,5/2, Контактний телефон: (044) 425-47-99
   Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Київській області
   Адреса: вул. Гайок, 4а, м. Біла Церква, Київська область, 09104, телефон: 04563-12185
   Електронна адреса: office.kyivreg@legalaid.kiev.ua
   Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213103

Консультує Міністр юстиції України: «Порядок вступу в спадщину через суд»

опубліковано 27 лют. 2018 р., 06:43 Інформаційно-довідковий центр

   Доброго дня, пане міністр! Я все життя прожила у батьківській хаті. Вони її самі будували. Тоді про всілякі документи не дуже думали. Просто сільська рада виділила землю, там і побудували. Батьки давно померли і жодних документів не залишили. Чи можу я якось оформити цю землю й хату на себе без заповіту. Куди і як мені звернутися? Хочу зазначити, що я єдина дочка, тому жодних конфліктів тут бути не може.

Тамара Слайко 

   Що таке спадкування?

   Спадкування – це перехід прав та обов'язків (спадщини) від особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).

   Спадкоємець за заповітом чи за законом має право прийняти спадщину або не прийняти її.

   До складу спадщини входять усі права та обов'язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті.

   Спадкоємець, який прийняв спадщину, може одержати свідоцтво про право на спадщину.

   Видача свідоцтва про право на спадщину на майно, право власності на яке підлягає державній реєстрації, проводиться нотаріусом. Для цього спадкоємець має подати документи, які посвідчують право власності спадкодавця на відповідне майно.

   Разом з тим відсутність свідоцтва про право на спадщину не позбавляє спадкоємця права на спадщину.

   Нотаріус має перевірити подані документи та взнати, чи немає заборон або арешту цього майна.

   За відсутності у спадкоємця необхідних документів нотаріус відмовляє йому у вчиненні нотаріальної дії та роз'яснює процедуру вирішення зазначеного питання в судовому порядку.

   До якого суду слід звернутися?
    
   Справа щодо оформлення документів, що посвідчують право власності на нерухоме майно, розглядається в порядку цивільного судочинства в районних, районних у містах, міських та міськрайонних судів за місцем розташування майна.

   Скільки це коштуватиме?

   За подання позову сплачується судовий збір у розмірі 1%.

   При цьому, розмір оплати не може бути меншим 40% розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу та не може перевищувати розміру 5 прожиткових мінімумів.

   Ціна позову визначається, виходячи з грошової оцінки нерухомого майна. Вартість може бути зазначена в технічному паспорті на майно, або за результатом проведеної експертної оцінки.

   Які документи треба подати до суду?

    До позовної заяви, оформленої відповідно до вимог Цивільного процесуального кодексу України, додаються докази, які обґрунтовують позовні вимоги, наприклад:
   - свідоцтво про смерть спадкодавця;
   - архівні довідки чи витяги з рішень сільської ради про надання земельної ділянки;
   - дозвіл на будівництво будинку;
   - довідка виконавчого комітету сільської ради депутатів трудящих;
   - записи у погосподарських книгах;
   - реєстрація місця проживання спадкодавця у будинку за паспортом;
   - технічний паспорт на будинок;
   - сплата за комунальні послуги;
   - документи з колгоспу про відведення в установленому порядку земельної ділянки під забудову тощо.

   Як довго чекати на рішення?

   Цивільна справа розглядається судом протягом розумного строку, але не більше 2 місяців з дня відкриття провадження справі.

   Але на сьогоднішній день оформити право власності на житловий будинок в порядку спадкування у Вашій ситуації можливо не тільки в судовому порядку.

   Ви як спадкоємець можете подати заяву та документи, необхідні для відповідної реєстрації що підтверджують набуття спадкодавцем права власності на нерухоме майно (це може бути, наприклад, виписка з погосподарської книги), витяг із Спадкового реєстру про наявність заведеної спадкової справи та документ, що містить відомості про склад спадкоємців, виданий нотаріусом чи уповноваженою на це посадовою особою органу місцевого самоврядування, якими заведено відповідну спадкову справу.

   З заявою про реєстрацію прав власності на житловий будинок Ви можете звернутися до будь-якого реєстратора (нотаріуса) в межах області. В такому випадку право власності на житловий будинок, що належав Вашій матері, буде зареєстровано за Вашою матір’ю (померлою). Після чого, на підставі відомостей з Державного реєстру прав, нотаріус має можливість видати Вам Свідоцтво про право на спадщину.

   Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?
   Головне територіальне управління юстиції у Київській області
   Адреса: 36014 м. Київ, вул. Є. Сверстюка,15,
   Контактний телефон: +380 44 237-69-79, тел.: +380 44 237-69-84
   Електронна адреса: info@ko.minjust.gov.ua
   Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Київській області
   Адреса: вул. Гайок, 4а, м. Біла Церква, Київська область, 09104, телефон: 04563-12185
   Електронна адреса: office.kyivreg@legalaid.kiev.ua
   Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213103.


"Я МАЮ ПРАВО!"

опубліковано 22 лют. 2018 р., 04:31 Інформаційно-довідковий центр

  З метою інформування населення про загальнонаціональний просвітницький проект Міністерства юстиції Україні "Я маю право!"

1.1. Відеоролик, ЯМП!, 10 сек_Проект Мінюсту.mov


2. Відеоролик, ЯМП!, 10 сек_Антирейдер.mov


4. Відеоролик, ЯМП!, 10 сек_Правова допомога.mov






1-10 of 70