Новини органів влади


Новий Верховний Суд на 96% складатиметься з нових людей

опубліковано Інформаційно-довідковий центр

   Безпрецедентний запит суспільства на оновлення судової системи привів до її комплексного реформування. Зокрема, змінилася структура судової системи - були ліквідовані вищі спеціалізовані суди, і, вперше в історії України, з чистого аркуша, через конкурс, створюється вищий орган судової влади - Верховний Суд (далі- ВС), який запустить імпульс змін до судів нижчих інстанцій. Минулого тижня Вища кваліфікаційна комісія суддів оголосила результати конкурсу. Якщо їх підтвердить Вища рада правосуддя, то новий Верховний Суд на 96% складатиметься з нових людей. А переможцями конкурсу стали не лише суддів, а й правозахисники з досвідом роботи в Європейському суді з прав людини, вчені, науковці та колишній доброволець, який брав участь в обороні Донецького аеропорту.

   Рівні умови

   За посаду судді ВС вперше потрібно боротися на відкритому та чесному конкурсі, а не приймати посаду як даність у вигляді призначення. Ніякої спадкоємності - судді нинішнього Верховного Суду змагаються за місця нарівні з колегами з місцевих судів. Великі надії Вища кваліфікаційна комісія суддів (далі - ВККС) покладає на «свіжу кров» - адвокатів і юристів-науковців, котрим вперше випала можливість стати суддею ВС. І не даремно, адже минулого тижня ВККС оголосила переможців конкурсу.

   Серед переможців лише 5 суддів діючого Верховного Суду України, тобто завдяки конкурсу склад Верховного Суду оновився на 96%. Адвокатів та науковців у рейтингу - майже 30 %. Серед переможців конкурсу ми бачимо професорів та викладачів вищих навчальних закладів, правозахисників з досвідом роботи в Європейському суді з прав людини, адвокатів, які отримали освіту в провідних міжнародних університетах.

   Зокрема, адвокат, доцент кафедри теорії та філософії права Львівського національного університету Дмитро Гудима. Який відомий своєю соціальною активністю, науковою і правозахисною діяльністю, а також є співавтором кількох законопроектів, представляє інтереси громадян в декількох десятках справ в Європейському суді з прав людини.

   Ганна Вронська - адвокат, яка отримала освіту в Інституті міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка, проходила професійне стажування в США та неодноразово входила до списку 100 найкращих адвокатів України, теж отримала можливість здійснювати правосуддя у новому Верховному Суді.

   До речі, список переможців Касаційного адміністративного суду при Верховному Суді очолила доктор юридичних наук, професор Тетяна Анцупова. В основному займається питаннями застосування міжнародного права, а також застосування практики Європейського суду з прав людини.

   У списку переможців конкурсу є Олександр Мамалуй, харківський суддя, кандидат юридичних наук. Добровольцем воював за незалежність України в гарячих точках антитерористичної операції. Він обороняв Піски, Первомайське, Авдіївку, Опитне, Донецький аеропорт. А вже найближчим часом Олександр Мамалуй матиме змогу працювати у найвищому органі суддівської влади – Верховному Суді.

   Можна і далі перелічувати переможців конкурсу, які раніше і не могли подумати, що зможуть змагатись на таку посаду на публічному рівні. Зараз залишилось небагато. Надіслати рекомендації про призначення кандидатів суддями до Вищої ради правосуддя (далі - ВРП), яка розглядає їх та внесе відповідне подання Президенту України для призначення. Президент підписує Указ, його роль – церемоніальна. Тут реалізується одна із основних засад Конкурсу та судової реформи - деполітизація. Усунення від процесу призначення суддів будь-яку політичну складову.

   Незручні питання

   Про початок конкурсу на посади 120-и суддів нового Верховного Суду ВККС оголосила дев’ять місяців тому. Документи подали 846 кандидатів. Після перевірки документів Комісією, а також спеціальної перевірки держорганами, 653 кандидати були допущені до першого етапу, тестування. Після тестів і практичних завдань, складених незалежними вченими, експертами з України та ЄС, залишилося 382 кандидата. Пізніше був революційний навіть для світової практики етап. Він стартував з IQ і психологічних тестів. «Співбесіди будь-який бажаючий міг подивитися в режимі реального часу на каналі ВККС в YouTube, часто кандидатів бентежили питання на кшталт «Коли ви в останній раз були в театрі?», або «Яку книгу ви зараз читаєте?»- розповідає член ВККС Андрій Козлов. - Деякі кандидати, надивившись співбесід конкурентів, як докази приносили книги! » Але, звичайно, найбільш незручними були не ці питання.

  Під час співбесід обговорювались досьє, що містять всі дані від трудової книжки до податкової декларації, а також матеріали підготовлені Національним антикорупційним бюро (НАБУ). У них детально розписано місце роботи всіх родичів, особливо тих, які працюють у державних органах, як часто кандидат та його рідні перетинали держаний кордон. Окрім Комісії, у нокдаун кандидата відправляла і «Громадська рада доброчесності» (далі - ГРД), яка паралельно оцінювала корупційні ризики. Негативний висновок ГРД позбавляв кандидатів критично важливих балів та, навіть, виключав з конкурсу. При цьому функції Ради захищені «Законом про судоустрій та статус суддів». Таким чином, ГРД надали 140 негативних висновків стосовно кандидатів до ВС, з яких 51 - не підтвердили здатності здійснювати правосуддя.

   Глава ВККС Сергій Козьяков наголошує, що в перший же робочий день на новий ВС впаде близько сорока тисяч справ, які потребують термінового розгляду.

   «Уроки, які дасть процес відбору кандидатів у судді Верховного Суду, стануть в нагоді для перезавантаження всієї судової системи України. І це перезавантаження починається х 600 вакансій на посади суддів нижчих інстанцій», - наголошує у свої виступах Довідас Віткаускас, Координатор проекту ЄС «Підтримка реформ у сфері юстиції в Україні».

   Список гарантій

   Наступний етап, після конкурсу до ВС, - оцінювання суддів апеляційних судів і судів загальної юрисдикції. Критична більшість нових людей перезавантажить систему, це повинен відчути кожен, хто буде звертатися в суди всіх інстанцій.

   Гарантією того, що процес «Не відкотиться» назад є закріплений в Конституції статус Вищої ради правосуддя (далі - ВРП), як органу, незалежного від Верховної Ради і Президента. Саме ВРП приймає остаточні рішення щодо кандидатур переможців конкурсу. Як і в більшості європейських країн, Президенту залишається лише підписати відповідні призначення.

   Крім реального відділення законодавчої влади від виконавчої, ефективність реформи повинен гарантувати ще цілий ряд законодавчих норм і громадських ініціатив. Діяльність суддів знаходиться під пильною увагою НАБУ і Національного агентства щодо запобігання корупції, не кажучи вже про громадських активістів і журналістів. Також закон зобов'язує суддів щорічно заповнювати декларації доброчесності і сімейних зв'язків, підтверджувати законність джерел своїх доходів.

   Результат зрозумілий

   Кваліфікаційне оцінювання повинні пройти всі судді без виключення. Воно розставить крапки над «i» не тільки щодо професійних якостей нинішніх суддів, а й їх репутації, доброчесності. Місія: прибрати із судів тих, хто не гідний вершити правосуддя, почати поважати тих, в чиїй біографії немає темних плям.

   З червня по кінець вересня минулого року з судової системи за власним бажанням звільнилося 1600 осіб. Настільки масовий вихід легко пояснює саме процедура кваліфікаційного оцінювання, яка зобов'язує в прямому ефірі озвучувати матеріали НАБУ. Оприлюднення змісту електронних декларацій, як самих кандидатів, так і їх родичів, для багатьох служителів Феміди виявилося непрохідним тестом.

   Терапія виявилася шоковою: на сьогодні в Україні до сих пір залишаються вакантними близько 40% суддівських посад. «У судах «зависли» на невизначений термін, як звичайні господарські справи, так і термінові, глибоко особисті питання, на кшталт справ про усиновлення дитини, або апеляції людей, які незаконно утримуються в СІЗО, - розповідає Сергій Козьяков. – Тому терміновість формування нового Верховного Суду, і подальшу перевірку з призначенням на посади суддів всіх інстанцій неможливо переоцінити».

   При цьому Сергій Козьяков підкреслює, що відкритий конкурс і процеси з ним пов'язані, подобаються не всім, і зачіпають кровні інтереси широкого кола осіб, які є не тільки всередині судової системи, а й навколо неї. Працювати в умовах постійних інформаційних атак - завдання надскладне. Крім того, реформа «Не злетить» без нових процесуальних кодексів та впровадження ефективного електронного суду, який знизить навантаження.

   «Це найкращий склад Верховного Суду за останні 25 років. Переможцями стали 16 науковців, 9 адвокатів та 4 кандидата із сукупним стажем. У Португалії передбачено квоту 10% для категорії «не судді» у складі Верховного Суду. Ми у 2,5 рази перевищимо цей показник», - наголошує Сергій Козьяков. У жодній країні світу представники судової системи не вибираються при такій активній участі громадськості. Міжнародні експерти стверджують, що цей український досвід може піти на користь і більш розвиненим демократіям.

Що потрібно знати про пенсійну реформу

опубліковано 1 серп. 2017 р., 23:27 Інформаційно-довідковий центр

   Урядовий законопроект щодо пенсійної реформи, ухвалений Верховною Радою в першому читанні, очікує на розгляд парламентом. В разі його прийняття у вересні, реформа стартує з 1 жовтня. До ключових новацій, яких варто очікувати з 1 жовтня, належать: осучаснення пенсій та ліквідація дискримінації громадян за роком виходу на пенсію; встановлення справедливих і однакових для всіх умов виходу на пенсію; збільшення мінімальної пенсії до 1 373 грн.; скасування 15%-го зниження пенсій працюючим пенсіонерам; ліквідація дефіциту Пенсійного фонду.

   Реформа стосуватиметься не лише нинішніх пенсіонерів, 9 мільйонів з яких отримають вже з 1 жовтня збільшені пенсії, але й працюючих, кожен з яких розраховує мати гідну пенсію після припинення трудової діяльності. Тож надаємо відповіді на запитання щодо реформи, які найбільше турбують громадян.

   Чи буде підвищено пенсійний вік? 
   Не підвищувати пенсійний вік – це принципова позиція уряду. Проте для забезпечення збалансованості Пенсійного фонду збільшуються вимоги до страхового стажу. Мінімальний стаж для призначення пенсій з 2018 року встановлюється 25 років і він буде поступово збільшуватись до 35 років.

   Навіть за найпростішими підрахунками, якщо людина має мінімальну зарплату 3200 грн. і сплачує єдиний внесок впродовж 35 років, то вона заробляє на мінімальну пенсію, яка сьогодні складає 1 312 грн. І зможе отримувати цю пенсію впродовж 18 років (середня кількість років, впродовж яких українці отримують пенсію). Таким чином забезпечується баланс Пенсійного фонду. Якщо ж людина працюватиме меншу кількість років, наприклад, 15, вона сплатить менше до Пенсійного фонду, але отримуватиме потім пенсію 18 років, хоча виплати за 3 роки вона не заробила, їх доведеться дотувати. При такому підході розраховувати на збалансованість Пенсійного фонду не доводиться.

   Пенсійний вік залишається незмінним - людина, яка працювала і заробила на пенсію, вийде на заслужений відпочинок у 60 років. Але ті, хто не відпрацювали необхідний період, отримуватимуть пенсію в більш пізньому віці. В той же час мінімальний стаж в 15 років, який дає право на призначення пенсії, залишається, але при більш пізньому віці виходу на пенсію.

   Хто отримає збільшені пенсії? 
   За рахунок осучаснення пенсій, підвищені виплати з 1 жовтня отримають 5,6 млн. пенсіонерів. В цілому ж за рахунок осучаснення і підвищення мінімальної пенсії збільшені пенсії отримають 9 млн. пенсіонерів.

   В першу чергу підвищення пенсій стосуватиметься тих людей, які сплатили більше внесків до Пенсійного фонду – мають більший стаж і отримували більшу заробітну плату. А також тих, хто вийшов на пенсію 10-15 років тому, оскільки їх пенсії не переглядались тривалий час.

   Середня пенсія підвищиться на 380 грн. Понад 1 млн. пенсіонерів отримають підвищення до 200 грн., але для 1,2 млн. пенсія зросте на понад 1 000 грн.

   Як обчислюватиметься пенсія? 
   Пенсійна реформа передбачає впровадження прозорих та зрозумілих правил визначення розміру пенсійних виплат. Впроваджується єдина формула обчислення пенсії для всіх пенсіонерів, незалежно від року їх виходу на пенсію. На розмір пенсії впливатимуть: середня заробітна плата застрахованої особи, тривалість страхового стажу, протягом якого особа сплачувала пенсійні внески, та середня зарплата в Україні, з якої сплачено страхові внески, за даними Пенсійного фонду України, за попередні 3 роки.

   Спеціальні пенсії скасовуються для усіх, крім військовослужбовців та працівників підприємств з шкідливими умовами виробництва. Крім того, до 01.10.2017 буде підготовлено окремий законопроект про осучаснення пенсій військовим та впродовж 6 місяців з дати прийняття закону розроблено законопроект про запровадження професійної пенсійної системи (для окремих категорій професій, які нині мають пільгові умови пенсійного забезпечення).

   Чи залишаться пільги по виходу на пенсію? 
   Зберігається право на достроковий вихід на пенсію для: матерів, які виховали 5 дітей або дітей з інвалідністю з дитинства (у 50 років); військових – учасників бойових дій (55 років); осіб з порушеннями деяких функцій росту (40/45 років); постраждалих від аварії на ЧАЕС (із зниженням пенсійного віку).

   Встановлюється квота для роботодавців на працевлаштування осіб, яким до настання пенсійного віку залишилось 10 і менше років (не менш як 1 особу в середньообліковій чисельності штатних працівників).

   Передбачається виплата державної соціальної допомоги (в тому числі тимчасової для осіб, що досягли пенсійного віку, але не набули права на пенсійну виплату) і доплат до рівня прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, – за рахунок коштів державного бюджету.

   Чи є кошти на підвищення пенсій? 
   Для проведення осучаснення пенсій з 1 жовтня, як планує уряд, до кінця 2017 року необхідно 12 млрд.грн. На сьогоднішній день 11 млрд.грн. вже є - за даними Пенсійного фонду, за 7 місяців поточного року до фонду надійшло єдиного внеску на 83,8 млрд.грн., що перевищує заплановані кошти на 11 млрд.грн. Це той ресурс, який буде використано для збільшення пенсій. На наступний рік, за орієнтовними підрахунками, необхідно 40 млрд.грн.

ОНОВЛЕНА ПРОГРАМА ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ: ЩО НОВОГО?

опубліковано 31 лип. 2017 р., 03:55 Інформаційно-довідковий центр

   З 1 травня 2017 року в Україні діє оновлена програма житлових субсидій. На основі змін органи соціального захисту населення провели перепризначення субсидій на наступний рік та розрахували її розміри на літній період, а з жовтня розрахують на новий опалювальний сезон.

   Незначні затримки з перепризначенням субсидій на новий період є в деяких областях України. Обумовлені вони відсутністю у місцевих органів самоврядування реєстрів про склад офіційно зареєстрованих членів сім"і. Це, зокрема, такі області як Волинська, Луганська, Чернівецька та Хмельницька.

   Чи потрібно повторно подавати заяву і декларацію про доходи? Повторно подавати документи на оформлення субсидії необхідно лише тим, хто орендує житло та у кого відбулися зміни у складі сім’ї. Для решти субсидіантів перерахунок проведуть автоматично, без повторного звернення.

   Відеокоментар директора департаменту соціальної допомоги Міністерства соціальної політики України Віталія Музиченка

   Збільшується соціальна норма для непрацездатних. Якщо в помешканні проживає одна-дві непрацездатні людини, соціальна норма, за якою їм рахуватиметься розмір допомоги, збільшується з 49 кв. м. до 75 кв. м.

   Субсидія на дачу. Оформити її можна так само як і на квартиру чи будинок. Для цього необхідно подати у місцеве управління соціального захисту населення заяву і декларацію про доходи. Рішенням Комісії з питань соціального захисту населення, які діють при управліннях соцзахисту, субсидія на дачу фінансуватиметься за рахунок місцевих бюджетів.

   Зміни в опалювальний період. Якщо раніше субсидія на опалювальний сезон призначалася з 1 жовтня до 30 квітня і перераховувалася відповідно до рішення органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади про дату початку та закінчення опалювального сезону, то у 2017-2018рр. для користувачів централізованого опалення залишається прив’язка до відповідних рішень органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади, а для тих, у кого індивідуальне опалення, субсидія нараховується з 15 жовтня до 15 квітня.

   Покупка 50 тис. грн. – не завжди впливає на субсидію. Основний критерій, за яким житлова субсидія не призначається, є одноразова покупка, яка перевищує 50 тисяч гривень. Однак, і тут є виключення. Зокрема, оплата дороговартісного лікування будь-кого з членів сім’ї, довготривале накопичення коштів на купівлю квартири, чи оплата навчання дитини.

   Якщо, до прикладу, родина 10 років збирала кошти, щоб придбати собі помешкання. Купівля квартири перевищила 50 тисяч гривень і у сім’ї немає іншого помешкання – такі люди мають змогу подати документи для оформлення житлової субсидії на розгляд Комісії з питань соціального захисту населення, які діють при кожній райдержадміністрації або органі місцевого самоврядування. Аналогічна ситуація і з оплатою навчання дитини.

   Якщо родина здійснила покупку, що перевищує 50 тис. грн. у період отримання субсидії, безповоротну державну допомогу у сплаті житлово-комунальних послуг їй НЕ припинять надавати. Факт такої купівлі впливає на право на призначення субсидії на наступний термін.

   На оформлення субсидії також НЕ впливає вартість майна, отриманого у спадок або у подарунок. Цей дохід не включається до сукупного доходу сім’ї і не береться до уваги при розрахунку розміру субсидії. Наявність у власності двох житлових приміщень, двох автомобілів також НЕ впливає на право отримання субсидії. Береться до уваги офіційний дохід, який приносить це майно.

   Якщо сім’я придбала квартиру у кредит, то при визначені її права на субсидію враховується сума першого внеску. Якщо ця сума перевищує 50 тис. гривень, субсидія може бути призначена за рішенням Комісії на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов проживання.

   Заборгованість за комуналку. Поточна заборгованість, тобто не сплачені комунальні послуги у березні, травні та червні, не впливає на процес перепризначення житлових субсидій на новий період. Береться до уваги заборгованість, накопичена субсидіантом до лютого 2017 року.

   Основною вимогою для отримувача субсидії є сплата комунальних послуг з урахуванням призначеної допомоги. Тобто у період отримання субсидії заборгованості не може виникати взагалі. Тому очевидно, що це заборгованість, яку домогосподарство накопичило до моменту оформлення субсидії.

   Держава, надаючи субсидію, дає можливість сім’ї протягом року вирішити питання з накопиченою в минулому заборгованістю за комунальні послуги. Якщо цього не зроблено, держава знову ж таки йде назустріч громадянам і дає змогу оформити договір реструктуризації боргу з постачальником послуги для автоматичного продовження субсидії на наступний рік (2017-2018рр.). Невеличкі борги – 100-500 грн. можуть бути сплачені протягом двох місяців.

   У ситуації, коли громадяни не погоджуються із заборгованістю вони можуть оскаржити. На підставі рішення суду про анулювання боргу дія житлової субсидії відновлюється з моменту призупинення, тобто з травня 2017 року. Нових субсидіантів це не стосується.

   Відеокоментар директора департаменту соціальної допомоги Міністерства соціальної політики України Віталія Музиченка

   За який період враховують доходи. Якщо раніше при розрахунку розміру субсидії бралися до уваги доходи за минулий календарний рік – з січня до грудня минулого року, то з 1 травня 2017 року враховуються за останні 4 квартали, що передують місяцю, з якого призначається субсидія.

   Тобто у травні-червні в процесі перепризначення українцям субсидій на новий період – 2017-2018рр – субсидіантам врахують їх доходи не за весь 2016-й рік, а за три квартали 2016 року і один квартал 2017 року. Новим субсидіантам врахують доходи за попередні чотири квартали з моменту оформлення заяви і декларації.

   Що це дає людям? Громадянин, наприклад, весь минулий рік працював і отримував високу заробітну плату. У цьому році з тих чи інших причин звільнився з роботи і потребує допомоги в оплаті комуналки з об’єктивних причин. Соціально несправедливо брати до уваги його минулорічні доходи, коли він міг самотужки сплачувати рахунки за тепло, електроенергію та воду. Тому Уряд йде назустріч таким людям, адаптуючи їх соціальний стан до дати призначення субсидії.

   Про що необхідно повідомляти органи соцзахисту? Якщо допомогу призначено, протягом місяця субсидіанти зобов'язані повідомляти (телефоном чи особисто) органи соціального захисту населення про наступні зміни:
   · складу зареєстрованих у житлі: хтось виписався чи прописався
   · соціального статусу членів сім’ї: хтось звільнився або влаштувався на роботу, став пенсіонером
   · про здійснення одноразової покупки, яка перевищує 50 тисяч гривень
   · набору комунальних послуг: відмовилися від централізованого палення і перейшли на індивідуальне чи навпаки

   Відеокоментар директора департаменту соціальної допомоги Міністерства соціальної політики України Віталія Музиченка

   Монетизація частини зекономлених субсидій. Виплата «живих» грошей здійснюється Урядом вперше за роки української незалежності. Це перший крок до повної монетизації пільг і субсидій.

   Монетизації за результатами попереднього опалювального сезону підлягає економія електроенергії, якщо вона використовувалася для опалення, в еквіваленті вартості 150 кВт та природного газу - 100 кубометрів. Максимальна сума коштів, які може отримати громадянин - 135 грн. за зекономлену електроенергію та близько 700 грн. за зекономлений обсяг газу.

   Під монетизацію підпадають близько 2 млн. домогосподарств. Громадяни, які зекономили ресурси, мають до 1 вересня поточного року звернутися до органів соціального захисту із відповідною заявою та вказати реквізити банківського рахунку або поштового відділення, куди можна перерахувати кошти. Виплата коштів відбуватиметься у вересні-жовтні цього року.

   Якщо громадянин має зекономлену субсидію на газ або електроенергію, які використовуються для опалення, але з якихось причин не був включений у відповідний список на монетизацію, він може звернутися до підприємства з проханням включити його у додатковий список. Або ж – потрібно надати інформацію органу соціального захисту населення про наявність зекономленої субсидії, що часто видно з платіжки. І на підставі цього управління соцзахисту має право запитати надавача послуги – чому такого громадянина не було включено у відповідні списки.

   Відеокоментар директора департаменту соціальної допомоги Міністерства соціальної політики України Віталія Музиченка 

З 1 СЕРПНЯ КІЛЬКІСТЬ ДОСТУПНИХ ЛІКІВ ЗБІЛЬШИТЬСЯ

опубліковано 31 лип. 2017 р., 03:27 Інформаційно-довідковий центр

   З 1 серпня перелік препаратів, що входять до урядової програми «Доступні ліки», збільшиться до 199 (раніше до програми були включені 157 препаратів). Це препарати від серцево-судинних захворювань, діабету ІІ типу та бронхіальної астми, які застосовуються для амбулаторного лікування хронічних захворювань. Їх можна отримати в аптеці за рецептом лікаря безкоштовно або з незначною доплатою.

   В оновленому переліку стало більше на 33 препарати від серцево-судинних захворювань, на 5 – від діабету ІІ типу, на 4 – від бронхіальної астми. До програми включені препарати 43 виробників, як українських, так і іноземних, зокрема: препарати 21 виробника з країн ЄС, 17 – України, 4 – Індії, 1 – Ізраїлю.



   Понад 25 препаратів можна отримати безкоштовно

   Понад 25 препаратів з оновленого переліку пацієнти можуть отримати в аптеці безкоштовно. Найдешевший з них Дигоксин (від серцевих захворювань) українського виробника, який коштує 7,63 грн., найдорожчий – Пульмікорт (від бронхіальної астми) шведського виробника – 852,95 грн.

   Вартість найдешевших препаратів повністю компенсує держава, за інші пацієнт здійснює незначну доплату. Держава вчасно розраховується з фармацевтами за надані громадянам ліки за цією програмою. З початку її дії аптечним закладам було перераховано з бюджету за ліки понад 126 мільйонів гривень.



   Процедура отримання доступних ліків не змінилась

   Як і раніше, для того, щоб отримати препарати за програмою «Доступні ліки», потрібно звернутись за рецептом до лікаря первинної ланки – сімейного лікаря чи терапевта, що працює в поліклініці, амбулаторії або має власну практику. Тільки він має право виписати рецепт на ліки, що беруть участь в програмі.
 
   В рецепті лікар вказує не торгову назву препарату, а діючу речовину. З рецептом потрібно прийти до аптеки з позначкою «Доступні ліки» і обрати препарат, який містить вказану в рецепті діючу речовину, та отримати його безкоштовно або з незначною доплатою. Кількість аптек, де можна отримати доступні ліки, постійно збільшується і на сьогодні до участі в програмі долучились вже 6179 аптек – це кожна третя аптека в країні.



   Програма «Доступні ліки» буде розширюватись

   Урядова програма «Доступні ліки» діє з 1 квітня цього року. За цей час 1,5 мільйони людей скористались можливістю отримати доступні ліки. Держава зробила лікування доступнішим і українці почали більше піклуватись про власне здоров’я - пішли до лікарів за обстеженням і рецептами, причому відвідуваність лікарів з початку дії програми зросла майже втричі.

   На поточний рік уряд виділив на цю програму 700 мільйонів гривень, в наступному році фінансування планується збільшити до 1 мільярду гривень. Наступного року також планується збільшити перелік препаратів, що увійдуть до програми.

   Перелік препаратів, що включені до програми «Доступні ліки», а також інформацію щодо програми можна переглянути на сайті Міністерства охорони здоров’я moz.gov.ua та liky.gov.ua.

Закон України «Про енергетичну ефективність будівель» підписано Президентом України

опубліковано 24 лип. 2017 р., 03:56 Інформаційно-довідковий центр



   20 липня 2017 року Президент України Петро Порошенко підписав Закон України «Про енергетичну ефективність будівель».

   «Цей Закон стане основою державної політики щодо скорочення енергоспоживання у будівлях та залучення інвестицій у цю сферу. Саме сектор будівель – один з найбільш енергоємних в Україні», - прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук та нагадав, що Закон розроблено у тісній співпраці з Агентством на виконання 31-ої Директиви ЄС про енергетичну ефективність будівель.

   Враховуючи досвід європейських країн, Законом визначено основні заходи із підвищення енергетичної ефективності будівель та, що важливо, інструменти їх фінансування. Також планується реалізація національних планів збільшення кількості будівель з близьким до нульового споживанням енергії.

   Закон передбачає запровадження сертифікації енергетичної ефективності будівель. В сертифікатах зазначатимуться дані про енергоспоживання будівлі та рекомендації щодо підвищення рівня енергоефективності в ній. Завдяки цьому власники або покупці будинків чи квартир володітимуть актуальною інформацією про енергетичні характеристики будівель.

   Також, відповідно до Закону буде створено відкриті бази даних енергетичних сертифікатів будівель, звітів про результати обстеження інженерних систем будівель. Вестиметься і перелік атестованих енергоаудиторів.



   В цілому, Закон запроваджує механізм стимулювання підвищення рівня енергоефективності у будівлях, а також передбачає відповідальність за це.

Адресна матеріальна допомога сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах, служби у справах дітей та сім’ї КОДА.

опубліковано 19 лип. 2017 р., 05:27 Інформаційно-довідковий центр

   19 липня 2017 року відбулося чергове засідання постійної комісії з надання адресної матеріальної допомоги сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах, служби у справах дітей та сім’ї КОДА.

   Так, було розглянуто та затверджено 46 заяв учасників АТО, 1 заява від родини військовослужбовця, який загинув на території проведення АТО, 73 заяви військовослужбовців, які проходять військову службу за контрактом, 5 заяв від сімей поранених в зоні АТО військовослужбовців, 51 заява від членів сімей загиблих військовослужбовців на отримання щорічної допомоги ( 46 сімей).

   Загалом, станом на 19.07.2017 року комісія розглянула та затвердила 1118 заяв військовослужбовців, які беруть участь в АТО, 56 заяв від поранених військовослужбовців в зоні проведення АТО, 23 заяви від сімей, родичі яких загинули в зоні проведення АТО, 1 заяву від родичів полоненого військовослужбовця, 475 заяв військовослужбовців, які проходять військову службу за контрактом, 5 заяв від демобілізованих військовослужбовців, 153 заяви від сімей загиблих військовослужбовців на отримання щорічної допомоги (140 сімей). Загальна сума по усіх виплатах для військовослужбовців та їх родин склала 14 401 527,03 грн.

   Також з початку року було виплачено матеріальну допомогу 70 родинам які опинилися в складних життєвих обставинах на загальну суму 890 975 грн., а також виплачено щорічну матеріальну допомогу 57 родинам загиблих військовослужбовців в Афганістані на суму 547 200 грн.

   Збір документів на отримання матеріальної допомоги продовжується. 
   Комісія щосереди розглядає подані документи. 

Для ЕСКО-інвесторів зібрали понад 7 тис. потенційних об’єктів, що потребують термомодернізації

опубліковано 18 лип. 2017 р., 04:29 Інформаційно-довідковий центр



   У тісній співпраці з місцевими органами влади Держенергоефективності сформувало національну інформаційну базу потенційних ЕСКО-об’єктів: http://saee.gov.ua/uk/content/energoservis_1. Наразі вона налічує понад 7 тис. бюджетних установ, що потребують термомодернізації і можуть бути найбільш цікавими для ЕСКО-компаній з точки зору інвестування.

   «Ця база об’єктів – це результат роботи 20 облдержадміністрацій та 16 міст-обласних центрів, які у співпраці з Держенергоефективності проаналізували енергоспоживання різних бюджетних установ та відібрали найбільш прийнятні для ЕСКО-проектів. Очоливши роботу у цьому напрямі та допомагаючи владі на місцях, Держенергоефективності опублікувало загальнонаціональну базу потенційних об’єктів на своєму сайті», - прокоментував Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.

   База ЕСКО-об’єктів демонструє готовність місцевої влади залучати інвесторів, а також полегшує компаніям пошук об’єктів та аналіз необхідних капіталовкладень.

   На сьогодні найбільшу кількість установ, де необхідно впровадити енергосервіс, запропонували Київська та Харківська області. У цих регіонах відібрано понад тисячу об’єктів для ЕСКО-інвестицій.

   Широкий вибір бюджетних установ для роботи за ЕСКО-контрактами є у Запорізькій, Рівненській, Миколаївській областях.

   Нагадаємо, що енергосервіс дозволяє залучати приватні інвестиції в термомодернізацію бюджетних установ. ЕСКО-компанія зацікавлена впровадити найефективніші заходи з енергозбереження, щоб отримати найбільшу економію енергоспоживання. Від цього залежить обсяг повернення інвестицій.
    «На сьогодні вже реалізується 20 ЕСКО-контрактів. Інвестори зацікавлені впровадити ще близько 300 проектів. Законодавча база для цього є, роз’яснювальна робота з місцевою владою та громадою триває. Закликаю інвесторів шукати нові об’єкти енергосервісу в різних регіонах країни», - повідомив С. Савчук.

Парламент підтримав урядову пенсійну реформу 9 млн. пенсіонерів отримають підвищення пенсій вже з жовтня

опубліковано 18 лип. 2017 р., 04:23 Інформаційно-довідковий центр

   13 липня Верховна Рада підтримала у першому читанні урядовий законопроект, який дає старт масштабній пенсійній реформі. Урядова реформа – це п’ять простих, але надважливих кроків. Перший - усунення дискримінації за роком виходу на пенсію. Від 1 жовтня пенсії будуть перераховані відповідно до зростання середньої заробітної плати. Такого перерахунку не здійснювали п’ять років. Тому розмір виплат за однакової кількості страхового стажу та заробітку у пенсіонерів, які вийшли на пенсію в різні роки, може відрізнятися в 2,5 рази.

   Після осучаснення приблизно 1,3 млн українців матимуть до своєї пенсії щомісячно до 200 грн. Для 1,2 млн підвищення становитиме від 200 до 500 грн. Два мільйони отримають підвищення 500–1 000 грн. І ще понад 1,1 млн українців матимуть більше 1 000 грн щомісячної доплати.

   Другий крок - збільшення вже від 1 жовтня мінімальної пенсії – до 1 373 грн. Як результат – зростання виплат цьогоріч торкнеться майже 9 млн з-поміж 12 млн пенсіонерів.

   Уперше в історії України Уряд пропонує покласти край ганебній практиці втягування пенсіонерів в політичні ігри, коли пенсії підвищуються лише напередодні виборів. Урядова пенсійна реформа передбачає щорічний автоматичний перерахунок пенсій в залежності від рівня інфляції і зростання середньої заробітної плати.

   Третій крок – встановлення справедливих і однакових умов призначення пенсій для всіх. Вже з наступного року пенсії призначатимуться в залежності від стажу і розміру заробітної плати. Уряд ліквідує принизливу для людей праці зрівнялівку, коли майже однакові пенсії отримують нероби і люди, які працювали все життя.

    Четвертий крок - скасування від жовтня 15-відсоткового зниження пенсій тим, хто продовжує працювати. П’ятий крок – ліквідація дефіциту Пенсійного фонду. У цьому році дефіцит Пенсійного фонду становить 141,3 млрд. грн., або майже половину від потреби. При цьому майже 80% пенсіонерів живуть за межею бідності. Уряд ставить амбіційне завдання: до 2024 року зробити Пенсійний фонд бездефіцитним. Це означає, що у Фонду з’являться можливості інвестувати в підвищення пенсій. А відтак, і в якість життя українських пенсіонерів.

   До розгляду урядового пенсійного законопроекту Верховна Рада повернеться восени після парламентських канікул. До цього триватиме обговорення документу. На жаль, далеко не усі політики реально хочуть позитивних змін у державі. Вони сьогодні уже намагаються зірвати проведення реформи. А тому відверто маніпулюють інформацією і неправдиво трактують окремі положення реформ.

Підвищення пенсійного віку не буде 
    Твердження про начебто приховане підвищення пенсійного віку в результаті проведення пенсійної реформи є абсолютно неправдивим. Уряд пропонує встановити правило, за яким з 1 січня 2018 року пенсія за віком буде призначатися за наявності 25 років страхового стажу. Хто не має такої кількості років, може допрацювати або придбати необхідну тривалість страхового стажу (але не більше 2 років). Чим це відрізняється від підвищення пенсійного віку? За умови підвищення пенсійного віку всі, незалежно від кількості відпрацьованих років, мали б виходити на пенсію в 65 років. Натомість за правилами, які пропонує Уряд, пізніше виходитимуть на пенсію лише ті, хто не має необхідної кількості стажу.

   За даними Мінсоцполітики, станом на грудень 2016 р майже 94% 60-річних чоловіків і більше 90% 60-річних жінок мають трудовий стаж 25 років і більше. Це означає, що переважна більшість українців, які в наступному році досягнуть 60-річного віку, зможуть оформити пенсію. При оформленні пенсії роки трудового стажу до 2004 року (рік набрання чинності Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування») враховуватимуться як страховий. Крім того, за період до 2004 року враховуються всі пільги по обчисленню стажу, які були чинними до 2004 року.

Зниження відсотку вартості одного року страхового стажу з 1,35 до 1 не погіршить умови перерахунку («осучаснення») пенсій 
   Кінцева сума перерахованої пенсії залежить від двох показників – вартості страхового стажу і показника середньої заробітної плати. Зменшуючи коефіцієнт, уряд одночасно пропонує підвищити розмір середньої заробітної плати, який використовується при обчисленні пенсій. Уряд пропонує з 1 жовтня 2017 року перерахувати раніше призначені пенсії із використанням показника середньої заробітної плати на рівні 3 764,40 грн. Він буде однаковим для пенсіонерів, яким нараховується пенсія в цьому році і тим, кому вона перераховується (тобто для тих, хто вже перебуває на заслуженому відпочинку). За нині діючими умовами в залежності від року призначення пенсії розмір середньої заробітної плати, що застосовується при її обчисленні, коливається від 1 197,91 грн до 3 764,40 грн, тобто відрізняється втричі!

   Попри те, що законодавство закріпило застосування показника вартості року страхового стажу при перерахунку пенсій 1,35% ще в жовтні 2008 року, жодного разу цей показник для всіх пенсіонерів в повній мірі не застосовувався. Отже, нинішня зміна (тобто зменшення цього показника) жодним чином не погіршує, а навпаки, у більшості випадків покращує умови перегляду пенсій для тих, хто зараз перебуває на заслуженому відпочинку.

За умови проведення пенсійної реформи пенсії, які будуть оформлюватися в 2018 р, будуть вищі 
   Урядова пенсійна реформа пропонує обчислювати нові пенсії з коефіцієнтом страхового стажу 1 замість 1,35. Але у наступному році при розрахунку пенсії буде враховуватись середня заробітна плата в Україні за останні 2 роки. Тоді як зараз враховується середня заробітна плата за останні три роки. Чому це покращить умови призначення пенсій? З цього року завдяки урядовій ініціативі мінімальна заробітна плата зросла вдвічі. Тому суттєво підвищилася і середня заробітна плата. Зокрема, у наступному році при розрахунку пенсій буде враховуватись середня заробітна плата на рівні 5266,76 грн.



   Приклад

   Приміром, людина має 34 роки страхового стажу. Її заробітна плата удвічі вища за середню.
   Пенсія розраховується за формулою Пр = Сз × Ікз × Кс, де
   Пр – розмір пенсії;
   Сз – розмір середньої заробітної плати в Україні за 3 роки перед зверненням;
   Ікз – індивідуальний коефіцієнт заробітної плати;
   Кс – коефіцієнт страхового стажу

   Пенсія, призначена в 2017 році
   3 764,40 грн * 2 *0,459 = 3 455,72 грн

   Пенсія, призначена в 2018 році після реформи
   5266,76 * 2 *0,34 = 3 581,40 грн

Восени відбудеться підвищення пенсій – Глава держави

опубліковано 18 лип. 2017 р., 04:17 Інформаційно-довідковий центр

 

  Президент Петро Порошенко наголосив на важливості продовження проведення реформ в Україні. Глава держави висловив переконання, що комплекс реформ, який було започатковано, – децентралізація, дерегуляція, судова, медична і освітня реформи – буде завершений.

   «Вчора у першому читанні проголосована Пенсійна реформа. І я сподіваюсь, що уже восени ми вийдемо на позицію осучаснення і підвищення пенсій»,  - сказав Петро Порошенко під час робочої поїздки до Тернопільської області.

   «Очікую, що уже у вересні вона (Пенсійна реформа – ред.) буде прийнята, враховуючи всі побажання, Верховною Радою остаточно. І восени українські пенсіонери отримають підвищення пенсій», - підкреслив Президент та зазначив, що Уряд, Верховна рада повністю врахували його пропозиції у відповідному проекті.

   «Це є справедливе і чесне ставлення до українського громадянина», - наголосив Глава держави.

   Петро Порошенко нагадав, що відбулось підвищення рівня мінімальної заробітної плати та зниження єдиного соціального внеску. За його словами, зниження розміру ЄСВ також призвело до підвищення рівня соціального забезпечення.

Уряд перетворює економічні досягнення в підвищення якості життя українців

опубліковано 17 лип. 2017 р., 03:55 Інформаційно-довідковий центр

   13 липня Верховна Рада ухвалила запропоновані урядом Володимира Гройсмана зміни до бюджету-2017, які передбачають збільшення фінансування видаткової частини головного фінансового кошторису країни. Такі зміни стали можливими завдяки перевиконанню плану по наповненню бюджету. Відновлення економіки і пожвавлення підприємницької діяльності дозволили додатково зібрати 28 млрд грн, які будуть направлені на збільшення фінансування інфраструктурних і соціальних проектів, підвищення безпеки держави і зміцнення енергонезалежності. Уряд виконує своє головне завдання – трансформувати економічні успіхи держави в покращення життя українців.

На медицину додатково виділено 5,3 мільярди 
   Завдяки урядовій пропозиції і підтримці Верховної Ради буде розширено доступ громадян до медичних послуг і лікування. В цьому році на програму "Доступні ліки" буде додатково виділено 200 млн грн. Програма стартувала з 1 квітня і передбачає відшкодування вартості медпрепаратів (реімбурсацію) для лікування осіб, які страждають на серцево-судинні захворювання, діабет II типу і бронхіальну астму. Додаткових 450 млн грн. отримають регіони у складі медичної субвенції на лікування хворих на ниркову недостатність (гемодіаліз) та діабет. Зараз в Україні понад 5 тисяч осіб перебувають на гемодіалізі. За підрахунками медиків, в Україні від цукрового діабету можуть страждати близько 2,5 млн осіб. Додатково 186 млн грн вже в цьому році буде направлено на лікування громадян за кордоном.

   Одночасно уряд дбає і про розвиток вітчизняної медицини. Тому частина позапланових бюджетних надходжень буде направлена на додаткове фінансування медичних клінік та науково-дослідних установ. Зокрема, клініки Національної академії медичних наук України додатково отримають 443 млн грн., ДУ "Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії МОЗ" – 60 млн грн. Із спеціального фонду на розвиток сільської медицини буде направлено 4 млрд грн.

Армія додатково отримає 6,4 млрд грн. 
   Особливу увагу уряд приділив підвищенню боєздатності країни і забезпеченню потреб українських військових. Додаткові кошти (160 млн грн.) отримає Адміністрація Держприкордонслужби, які підуть на підвищення розмірів винагороди за безпосередню участь в АТО. 249,8 млн грн. будуть направлені на виплати допомоги сім'ям загиблих військовослужбовців. Також збільшиться фінансування видатків на харчування та медикаменти військовим (6,3 млн грн). Уряд підтримає українську команду військових на міжнародних змаганнях «Ігри нескорених 2017» (3 млн грн). Ще 4 млрд грн. армія отримає із спеціального фонду за рахунок розподілення коштів спецконфіскату – грошей Януковича, що були заморожені на рахунках в державних банках.

На ремонт доріг буде направлено додатково понад 3 мільярди 
   Уряд продовжує виконувати масштабну програму ремонту доріг по всій країні. У 2017 році на ремонт доріг в державному бюджеті України було передбачено 30 млрд. Завдяки перевиконанню бюджетних планів і розподілення коштів спецконфіскату на дороги в цьому році буде додатково виділено ще 3,25 млрд грн.

14,1 млрд грн. - на фінансування житлових субсидій 
   Запропоновані Кабінетом Міністрів зміни до закону «Про державний бюджет України на 2017 рік» передбачають виділення додаткових 14,1 млрд грн. на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг.

   Додаткове фінансування в розмірі 100 млн грн. отримає Державна цільова програма енергоефективності. Розширення фінансування енергоефективних заходів сприятиме побудові енергонезалежної держави і зменшенню витрат населення на комунальні послуги.

Збільшено фінансування культури і соціальних програм 
   Уряд виконує своє обіцянку – припинити фінансування культури за остаточним принципом. У цьому році фінансування культури збільшено майже на 90%. Зміни до бюджету-2017 передбачають додаткове фінансування окремих програм. Зокрема, на ремонт Національного академічного українського драматичного театру імені Марії Заньковецької (м. Львів) та Київського оперного театру виділено 8,1 млн грн. Ще 69 млн грн. буде направлено на будівництво 3-х меморіалів – Жертв голодомору, Героям Небесної Сотні та загиблим воїнам АТО.

   Крім того, 278 млн грн. додатково буде направлено на фінансування створення будинків сімейного типу, ще 100 млн грн. - на заходи з охорони праці та підвищення техніки безпеки на вугледобувних підприємствах.

1-10 of 430