Новини органів влади


Відповіді на найбільш поширені питання, що виникають у суб’єктів декларування під час подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави і місцевого самоврядування

опубліковано 24 бер. 2017 р., 04:52 Інформаційно-довідковий центр

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК), як центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії корупції надає інформаційно-довідкові матеріали щодо заповнення електронних декларацій.

 - Відповіді на найбільш поширені питання, що виникають у суб’єктів декларування під час подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави і місцевого самоврядування можна знайти за наступним посиланням  https://nazk.gov.ua/naychastishi-zapytannya

- Навчальні відео-ролики з питань заповнення та подання декларацій, які розміщенні на сайті Національного агенства з питань запобігання корупції:

- навчальне відео із реєстрації у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» та навчальне відео із зміни електронного цифрового підпису у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» https://nazk.gov.ua/news/nazk-nadaye-informaciynu-dopomogu-subyektam-deklaruvannya

- навчальне відео із заповнення декларацій у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» (16 відеофайлів) https://nazk.gov.ua/deklaraciya

- навчальне відео із реєстрації у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»; навчальне відео із зміни електронного цифрового підпису у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»; навчальне відео із заповнення декларацій у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» (16 відеофайлів)

https://www.youtube.com/channel/UCKwoUDbscWm4BT7BoBo0kMg

 

«Зменшення обсягів споживання електричної енергії в години максимуму навантаження ОЕС України у зв’язку з вжиттям тимчасових надзвичайних заходів на ринку електричної енергії»

опубліковано 17 бер. 2017 р., 06:30 Інформаційно-довідковий центр

    Стан української енергетичної сфери на сьогодні досить неоднозначний. У зв’язку з блокуванням вантажних перевезень енергетичного вугілля антрацитової групи та з метою забезпечення надійної, безперебійної, стабільної роботи об’єднаної енергетичної системи України, запобігання виникненню дисбалансу між виробництвом і споживанням електричної енергії Кабінет Міністрів України своїм розпорядженням від 15.02.2017 №103-р «Про вжиття тимчасових надзвичайних заходів на ринку електричної енергії» ввів тимчасові надзвичайні заходи на ринку електричної енергії України в термін до 17.03.2017 року.
    При перевищенні граничних величин з споживання електричної енергії та потужності, у відповідності до розпорядження Кабінету Міністрів України в Київській області можливе введення графіків погодинного відключення електроенергії (ГПВ) та графіків аварійних відключень електроенергії (ГАВ).
Для запобігання введення вищезазначених графіків, пропонується юридичним споживачам електричної енергії у Київській області, виконати наступні заходи:
- споживачам (в тому числі споживачі, постачання електроенергії яким здійснюється постачальниками за нерегульованим тарифом), що працюють в першу та/або другу зміни, перенести роботи однієї зміни на нічні години доби;
- споживачам (в тому числі споживачі, постачання електроенергії яким здійснюється постачальниками за нерегульованим тарифом) з безперервним циклом роботи самостійно знизити навантаження в години максимуму енергосистеми (ранок 8.30-10.30, вечір 17.30-21.30);
- споживачам, у яких є можливість використання власних джерел живлення у тому числі альтернативних, максимально використовувати їх в години максимуму енергосистеми (ранок 8.30-10.30, вечір 17.30-21.30).
    Також для запобігання вищезазначених ризиків пропонується побутовим споживачам електричної енергії області, з відповідальністю та розумінням віднестись до сьогоднішньої ситуації пов’язаною з енергобезпекою в Україні, а саме:
1. Самостійно знижувати навантаження в години максимуму енергосистеми (ранок 8.30-10.30, вечір 17.30-21.30).
2. Існує можливість економії коштів за рахунок встановлення багатозонного (двозонного, тризонного) приладу обліку споживання електроенергії (переходити на розрахунки за спожиту електричну енергію за тарифами диференційованими за періодами часу, а саме в нічні години з 23.00 годин до 07.00 години доби), що в свою чергу забезпечить зниження обсягів споживання електричної енергії у пікові періоди доби та надасть можливість вирівняти графік навантажень об’єднаної енергетичної системи України.
    Таким чином, при використанні зонних приладів обліку, виходить економія споживання електроенергії законними методами, енергосистема розвантажується, енергоспоживання рівномірно розподіляється за часом доби і як результат — покращується якість енергопостачання.

5 фактів та 5 міфів про міжнародні закупівлі

опубліковано 17 бер. 2017 р., 02:17 Інформаційно-довідковий центр

   Два роки тому Верховна Рада ухвалила закон про здійснення державних закупівель ліків через міжнародні організації, який зобов’язав Міністерство охорони здоров’я делегувати цим організаціям придбання низки препаратів. Виправданість такого кроку переконливо доведена практикою – залучення міжнародників до закупівель дозволило зекономити бюджетні кошти за рахунок придбання ліків без корупційних схем, пацієнти отримали більше препаратів для лікування. Проте за цей час довкола процесу закупівлі ліків з’явилось чимало міфів. Наводимо беззаперечні факти щодо міжнародних закупівель ліків та спростовуємо найпоширеніші міфи.

     ФАКТИ

   Міністерство охорони здоров’я ліквідувало корупційну складову тендерів. Tендери на закупівлю низки медикаментів, які централізовано має закуповувати МОЗ проводять міжнародні організації, які не мають прямої зацікавленості в закупівлях. Тепер МОЗ отримує ліки дешевше, а на тендерах уже вигравали компанії із 15 країн світу. Успішний досвід втілення такої реформи в Україні надихнув сусідню Молдову, яка з цього року також вирішила розпочати закупівлю ліків через міжнародні організації. 
   
   Міжнародні організації закуповують ліки дешевше. Наразі міжнародні організації купують для МОЗ ліки за цінами нижчими, ніж це було у 2014 році, коли закупівлі проводило міністерство. Тільки на закупівлях 7 видів вакцин та антиретровірусних препаратів ЮНІСЕФ заощадив для України 4 мільйони доларів з коштів бюджету 2015 року, виділених на  цю програму.
   
   Пацієнти отримують більше препаратів безкоштовно. Загальна кількість закуплених лікарських засобів через міжнародні організації у 2015 році зросла на майже 55%. На зекономлені при закупівлях кошти були придбані додаткові препарати та вакцини. У 2016 році на закупівлі ліків через міжнародні організації виділено з бюджету 4 млрд.грн., у 2017 році –  5.9 млрд.грн.
   
  Майже половину ліків міжнародники закуповують у виробників. 45% ліків з міжнародних закупівель МОЗ отримує безпосередньо від виробників. А це означає, що українці отримують якісні препарати за ринковими цінами.
  
   МОЗ витрачає менше ресурсів на організацію закупівель. Раніше МОЗ мало понад 60 робочих груп по закупівлях, а зараз вона лише одна. Рештою процесу займаються міжнародні організації. Тобто це роблять професіонали. В Україні зникла ще одна корупційна схема, адже саме робочі групи по закупівлях часто вписували до тендеру неконкурентні умови, що дозволяли перемагати “своїй” компанії.


   Міф 1. Закупівлю ліків віддали невідомо кому
   Організації, які проводять закупівлі, відомі і мають значний досвід роботи в цій сфері. Міністерство охорони здоров’я співпрацює тільки з тими організаціями, які прописані в ухваленому парламентом законі. Це ЮНІСЕФ, Програма розвитку ООН та компанія Crown Agents. ЮНІСЕФ, наприклад, працює у всіх куточках світу, забезпечуючи препаратами дітей з країн Західної Європи, США, Австралії, Африки та Азії. ПРООН здійснює діяльність у 170 країнах, допомагаючи у їх глобальному та національному розвитку. Crown Agents працює у понад 100 країнах та має 185 років досвіду у міжнародних закупівлях

   Міф 2. Ліки з міжнародних закупівель менш якісні
   Не відповідає дійсності. Всі ліки, придбані міжнародними організаціями для України, кваліфіковані Всесвітньою організацією охорони здоров’я. А, значить, їх якість уже доведена. До того ж “дешевші” в цьому випадку не означає “менш якісні”. Міжнародні закупівлі дозволили взяти участь у тендерах закордонним компаніям, які пропонують конкурентні ціни. Тому МОЗ має можливість отримувати якісні препарати без переплат. Більше того, усунуто корупційну складову з процесу закупівель. Тепер виділені з бюджету кошти повністю йдуть на закупівлі ліків, а не осідають у кишенях корупціонерів.

   Міф 3. Через міжнародні закупівлі страждає український фармвиробник
   Міжнародні закупівлі мотивують вітчизняного виробника виготовляти продукцію, що відповідає світовому рівню якості і цін. Міжнародні організації закуповують препарати у того виробника, який пропонує найкращу ціну за конкретний препарат. Має значення лише ціна та якість препарату, а не країна походження виробника. Це відповідає конкурентному законодавству і забезпечує ефективне використання коштів платників податків, виділених на закупівлю ліків.

   Міф 4. Міжнародні організації заробляють на закупівлях ліків великі гроші
   Міжнародні партнери отримують лише кошти на свою роботу – це 5% від усієї вартості закупівлі. За ці гроші міжнародний партнер організовує тендер і знаходить для України найкращу пропозицію по ціні. Так, 5% від всієї суми - це немалі кошти, але така оплата роботи міжнародної організації економить українському бюджету значно більшу суму - сотні тисяч доларів. Тому ця виплата виправдана.

   Міф 5. Міжнародні закупівлі непрозорі - МОЗ приховує договори
   Ні, МОЗ не приховує договори з міжнародними організаціями. Згідно з ухваленим законом, який регулює здійснення державних закупівель лікарських засобів із залученням міжнародних закупівельних організацій, МОЗ має працювати “у відповідності до внутрішніх правил і процедур таких організацій”. А їх внутрішні правила передбачають, що такі договори є робочими документами і не можуть бути оприлюднені.

5 міфів про госпітальні округи

опубліковано 24 лют. 2017 р., 03:42 Інформаційно-довідковий центр

                                                          

    Уряд розпочав реформу в сфері охорони здоров’я, одним з елементів якої є формування госпітальних округів. Процес їх створення тільки стартував, але вже обріс різними міфами, які нерідко використовуються на місцевому рівні для збурення суспільства. Спростовуємо п’ять найбільш поширених міфів. 

Міф1. Госпітальні округи формує міністерство охорони здоров’я 

Географічні межі округу пропонує МІСЦЕВА ВЛАДА, уряд їх тільки затверджує. Госпітальні округи створюються для впорядкування мережі медзакладів, які надають людям спеціалізовану медичну допомогу. В кожному госпітальному окрузі буде принаймні одна лікарня інтенсивного лікування, оснащена всім необхідним обладнанням, щоб надавати спеціалізовану медичну допомогу цілодобово. Відстань до цієї лікарні має бути такою, щоб людина змогла доїхати туди максимум за годину. Також госпітальний округ має охоплювати принаймні 120 тисяч населення. І це єдині вимоги, які висуває МОЗ до формування госпітальних округів. Всі інші питання вирішують громади: якою має бути мережа медичних закладів в госпітальному окрузі, які лікарні варто перепрофілювати, а які медзаклади додатково створити, як пацієнти зможуть до них доїхати, які дороги для цього потрібно відремонтувати чи побудувати. Центральна влада в цей процес не втручається.


Міф 2. Внаслідок створення госпітальних округів закриватимуть лікарні

Ніхто лікарні не закриватиме. Мова може йти про їх перепрофілювання. Тобто замість малопотужних, мало завантажених, погано оснащених лікарень будуть створені інші медичні заклади (центри реабілітації для тисяч учасників АТО, діагностичні центри, хоспіси тощо). А кращі на даний час лікарні будуть додатково технічно та кадрово підсилені, щоб кожен мешканець округу мав можливість отримати якісну медичну допомогу. Але які саме лікарні потрібно перепрофілювати, вирішує місцева громада. Представники громади створюють Госпітальну раду, що має до кінця 2017 року розробити план розвитку округу на 5 років, який має затвердити місцева рада. В документі чітко визначать мережу медзакладів, маршрути доїзду пацієнтів, обсяг інвестицій, необхідних для оснащення лікарень сучасним обладнанням


Міф 3. Людей позбавляють доступу до медичної допомоги


З точністю до навпаки. Завдяки впорядкуванню мережі медичних закладів, що відбудеться в процесі розвитку госпітальних округів, доступність якісного лікування для громадян збільшиться. Зараз в Україні існують десятки лікарень, де лікарі оперують менше 500 пацієнтів на рік. В той час як у Фінляндії, Німеччині, Великобританії цей показник становить не менше 4 000. Лікуватись в мало завантажених лікарнях небезпечно. Лікар, який не має належної практики, втрачає кваліфікацію і не може надати якісної допомоги пацієнту. Наприклад, за стандартами ВООЗ, лікар має приймати не менше 400 пологів на рік, в такому разі він здатен забезпечити якість своїх послуг. Для порівняння – в одній з районних лікарень Полтавської області приймають 89 пологів на рік. Чи зможуть лікарі цієї лікарні надати якісну медичну допомогу породіллям та новонародженим? Завдяки впорядкуванню мережі медичних закладів в кожному госпітальному окрузі буде принаймні одна потужна лікарня інтенсивного лікування, яка працюватиме 24 години на добу 7 днів на тиждень. Вона буде забезпечена сучасним обладнанням, там працюватимуть висококваліфіковані лікарі, які матимуть належну практику. Якість лікування в такому медичному закладі буде значно вища.


Міф 4. Можна створювати необмежену кількість госпітальних округів в області

Пропозиції місцевої влади щодо кількості госпітальних округів в області мають відповідати, перш за все, практичним потребам і спроможності місцевих громад.
Створення потужної лікарні в кожному районі – це утопія і нераціональне витрачання коштів. Щоб лікарі мали належне навантаження, а обладнання використовувалось максимально ефективно, кількість населення округу має складати мінімум 120 тисяч осіб. До речі, в країнах Європи цей показник вище – наприклад, у Фінляндії він складає в середньому 275 тисяч людей. Перехід на нову систему фінансування охорони здоров’я передбачає, що гроші йтимуть за пацієнтом. Тобто розмір фінансування з бюджету на лікарню прямо залежатиме від кількості пацієнтів, що отримали в ній медичну допомогу. І якщо лікарні не матимуть достатньо пацієнтів, місцевим органам влади доведеться самостійно шукати кошти на їх утримання та достойну зарплату лікарям. Зрештою долю лікарень вирішать пацієнти – вони не прийдуть в погано оснащену лікарню, до лікаря, що рідко проводить операції. Громади мають заздалегідь домовитись про те, якою буде мережа медичних закладів, виходячи з потреб. І вирішити, чи варто утримувати малопотужну лікарню в селі, чи краще відремонтувати дорогу до райцентру і швидко доставляти туди пацієнтів.


Міф 5. Госпітальні округи не можна створювати до завершення адміністративно-територіальної реформи

Створення госпітальних округів не залежить від адміністративно-територіальної реформи і процесу утворення об’єднаних територіальних громад. Госпітальний округ не є рівнем влади, він не є юридичною особою чи суб’єктом господарювання. Госпітальний округ – це інструмент співробітництва громад, щоб ухвалювати рішення стосовно закладів вторинної медичної допомоги серед міст обласного значення, районів та ОТГ. Громадам вже зараз потрібно ефективно управляти своєю власністю – лікарнями. І вже зараз впорядковувати мережу медичних закладів та підвищувати якість надання медичної допомоги, а не колись в майбутньому. Чим швидше вони це зроблять – сформують госпітальний округ, визначаться з планом його розвитку (з пріоритетними медичними закладами, які потребують підсилення, з об’єктами інвестування) - тим швидше отримають підтримку Уряду та необхідні кошти.

Блокада Донбасу вдарила по українському бюджету енергетиці та металургії

опубліковано 20 лют. 2017 р., 07:07 Інформаційно-довідковий центр   [ оновлено 20 лют. 2017 р., 07:12 ]

 

    Блокують не ЛНР/ДНР, блокують Україну, блокують нашу боротьбу за відновлення територіальної цілісності - Петро Порошенко
    Блокада залізничного сполучення вздовж лінії розмежування на Донбасі в першу чергу завдає шкоди мирним містам України. Про це заявив Президент Петро Порошенко.
    Глава держави наголосив, що через брак вугілля виникли проблеми з енергопостачанням низки міст від Києва до Чернігова, Краматорська, Кременчука, Сум.
    "У зв’язку з абсолютно безвідповідальними діями політиканів, які на темі блокування влаштували собі абсолютно цинічний піар на крові, виникли прямі загрози енергетичній безпеці держави. Вони «захищають» українську металургію від українського ж коксу, українські родини - від українського тепла, українські хати від українського світла, українців від робочих місць, а українську гривню - від стабільності", - підкреслив Петро Порошенко.
    Президент наголосив, що деякі металургійні підприємства вже вимушені скоротити виробництво через брак сировини. Це створює, зокрема, загрозу скорочення валютних надходжень, оскільки лише в металургійному комплексі обсяг валютної виручки складає більше 2 млрд доларів.
    "Нікому не треба пояснювати наслідки для курсової політики, для інфляційних процесів, для рівня добробуту і життя кожного громадянина України", - заявив він.
    Також, за словами глави держави, так звана блокада створює образ хаосу та отаманщини, що транслюється і у закордонні ЗМІ, та формує негативний образ України у населення окупованих територій.
    "По суті, я хочу наголосити – вони блокують не ОРДО/ОРЛО, і не їм створюють проблеми. Вони блокують Україну, вони блокують нашу боротьбу за відновлення територіальної цілісності», - сказав він.
    Президент також нагадав, що у червні 2015 року було встановлено чіткий перелік товарів, які заборонено перевозити через лінію розмежування, який було затверджено РНБО, направлено до Уряду та Антитерористичного центру. Пізніше цей перелік було доповнено, а нині планується його додатково розширити та включити до списку заборонених до перевезення радіотовари, будівельні матеріали задля унеможливлення будівництва фортифікаційних споруд з боку бойовиків, тощо.

Учасники «блокади» на Сході своїми діями в першу чергу шкодять державі – Президент

опубліковано 17 лют. 2017 р., 05:03 Інформаційно-довідковий центр


    Своїми діями учасники блокування руху залізничного транспорту на лінії розмежування з окупованими територіями не блокують бойовиків, а в першу чергу шкодять всій державі, заявив Президент Петро Порошенко.
    «У зв’язку з абсолютно безвідповідальними діями політиканів, які на темі блокування влаштували собі абсолютно цинічний піар на крові, виникли прямі загрози енергетичній безпеці держави. При чому загрози сьогодні розповсюджуються не лише на енергетичну галузь», - наголосив Глава держави на засіданні Ради національної безпеки і оборони.
    «Вони «захищають» українську металургію від українського ж коксу, українські родини - від українського тепла, українські хати від українського світла, українців від робочих місць, а українську гривню - від стабільності», - додав він.
    Президент нагадав, по-перше, що через брак енергетичного вугілля виникли проблеми з енергопостачанням низки міст від Києва до Чернігова, Краматорська, Кременчука, Сум.
    По-друге, за словами Петра Порошенка, очевидними є ризики для металургійних підприємств, деякі з яких вимушені скоротити виробництво через брак сировини. Глава держави зазначив, що така ситуація створює, зокрема, загрозу скороченню валютних надходжень, оскільки лише в металургійному комплексі обсяг валютної виручки в річному вимірі складає більше 2 млрд доларів. «Нікому не треба пояснювати наслідки для курсової політики, для інфляційних процесів, для рівня добробуту і життя кожного громадянина України», - підкреслив Петро Порошенко.
    Президент додав: «По-третє, вони створюють образ слабкої держави, хаосу і отаманщини, коли держава не здатна навести порядок і такою видається картина в закордонні ЗМІ».
    Крім того, підкреслив Президент, такі дії дискредитують Україну в очах населення тимчасово окупованих територій і тим самим створюють перешкоди для подальшої реінтеграції і повернення окупованих територій в Україну і повернення України на території, які будуть звільнені політико-дипломатичним шляхом.
    «По суті, я хочу наголосити – вони блокують не ОРДО/ОРЛО, і не їм створюють проблеми. Вони блокують Україну, вони блокують нашу боротьбу за відновлення територіальної цілісності», - сказав він.
    «Тверда моя позиція і позиція нашої команди, що виключно політико-дипломатичним шляхом ми маємо повернути ці території Україні. І є абсолютно інша, хибна позиція політиканів, які кажуть, що треба відрізати цю територію і де-факто – подарувати її», - також зазначив Петро Порошенко і додав, - «не ви ці землі збирали і не вам їх відрізати».
    Президент також нагадав, що у червні 2015 року було встановлено чіткий перелік товарів, які заборонено перевозити через лінію розмежування, який було затверджено РНБО, направлено до Уряду та Антитерористичного центру. Після чого було встановлено пункти пропуску і забезпечено контроль для того, щоб захистити мир, спокій і безпеку українських громадян, додав він.
    Глава держави також зауважив, що пізніше цей перелік було доповнено, а нині планується його додатково розширити та включити до списку заборонених до перевезення радіотовари, будівельні матеріали задля унеможливлення будівництва фортифікаційних споруд з боку бойовиків, тощо.
    Глава держави також повідомив, що українські партнери з Європейського Союзу та Сполучених Штатів Америки рішуче засуджують блокаду.

Уряд переводить ТЕС в енергоощадний режим

опубліковано 16 лют. 2017 р., 22:50 Інформаційно-довідковий центр

    Через «блокаду» тимчасово непідконтрольних територій України, що спричинило штучний дефіцит антрацитового вугілля, з якого виробляється третина всієї електроенергії в країні, Уряд ухвалив рішення про вжиття тимчасових надзвичайних заходів на ринку електричної енергії. Відповідне рішення сьогодні прийнято Кабінетом Міністрів України. На теплових електростанціях, для яких антрацитове вугілля є основним у виробництві енергії, будуть введені спеціальні заходи економії цієї сировини. Тобто українські ТЕС переходять в енергоощадний режим роботи. Навантаження збільшиться на атомні станції і на ТЕС, що працюють на іншій групі вугілля.

    Запровадження надзвичайних заходів на ринку електричної енергії не означає автоматичного відключення електроенергії і тепла для населення. Уряд робитиме все для того, щоб мінімізувати будь які-негативні наслідки для українських громадян. «Віялові» відключення українських осель від електроенергії можливі у крайніх випадках і про це Уряд заздалегідь інформуватиме населення.
    Уряд України дуже розраховує на національну свідомість ініціаторів так званої «вугільної блокади», на їх розуміння наслідків таких дій. Позаяк подальше перекриття залізничних шляхів загрожує серйозними економічними та соціальними проблемами України.
    На тимчасово непідконтрольних територіях України розташовані не лише вугільні підприємства, а й металургійні компанії, які сплачують до Державного бюджету країни чималі податки, з яких виплачуються заробітні плати та пенсії. Зупинка роботи українських металургійних підприємств – це й суттєве зменшення надходження валютної виручки в країну, загроза для стабільності української валюти.
    Більше того, у разі зупинки теплоелектростанцій через штучно створений дефіцит антрацитового вугілля сотні тисяч українських сімей посеред зими опиняться без тепла і світла. Через знеструмлення водоканалів міста опиняться у стані гуманітарної катастрофи. Якщо труби, в яких замерзне вода, розірвуться, доведеться замінювати усю систему водопостачання міст.
    В умовах військової агресії Російської Федерації, створення для людей додаткових стресових ситуацій є недопустимим. Тому Уряд, який працює перш за все в інтересах українських громадян, щоб в їх оселях було тепло і світло, вкотре звертається до ініціаторів «блокади» з вимогою задіяти здоровий глузд і подумати про економічні й соціальні наслідки таких дій для України.

Завдання уряду – трансформувати економічне зростання у підвищення

опубліковано 15 лют. 2017 р., 05:00 Інформаційно-довідковий центр


Уряд інвестує в здоров’я людей

У минулому році уряд зміг стабілізувати українську економіку після двох років падіння, забезпечити її відновлення і пришвидшення росту . Але зростання економіки – не самоціль. Завдяки зростанню економіки збільшилися надходження до державного бюджету, що уперше за кілька останніх років дозволило уряду відчутно підвищити соціальні стандарти.

 

5 фактів, що свідчать про відновлення сталого росту економіки

на 4,7% - за попередніми підрахунками, зріс ВВП  у IV  кварталі 2016 р. За результатами першого півріччя – на 2% порівняно з аналогічним періодом 2015 р

На 16,4% - зросли  за 9 місяців 2016 р. обсяги освоєних капітальних інвестицій порівняно із скороченням на 6% за 9 місяців 2015 року

З 40% до 35% ВВП -  зменшився обсяг тіньової економіки за результатами січня-вересня минулого року, що є найменшим значенням за всі роки спостереження.

На 6% - за результатами 2016 р збільшилася кількість новостворених підприємств. Скорочення тіньової економіки і  збільшення кількості нових суб’єктів господарювання свідчить про повернення довіри бізнесу до держави

На 50% - у минулому році зросли місцеві бюджети. У цьому році очікується зростання ще на 25%, що дає фінансовий ресурс для зміцнення місцевих громад і подальшої дерегуляції.

Як досягнення економіки трансформуються у підвищення соціальних стандартів

На 9% - за 2016 рік зросла реальна заробітна плата. Починаючи з травня 2016 року вона почала рости вперше за останні 2 роки

На 23,5% -   до 5 183 гривень у минулому році зросла номінальна середньомісячна заробітна плата штатних працівників

На 20,3% - до 3 769 гривень зросла  у минулому році середня зарплата освітян

на 20,2% – до 3 400 гривень зросла  у минулому році середня зарплата працівників сфери охороні здоров’я

На 16,1% - збільшено розміри прожиткового мінімуму у 2016 році проти затверджених 12,5%.

 

Як уряд виконує соціальний контракт

6,7 млн сімей  - забезпечено адресними субсидіями для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг

335,7 тис. малозабезпечених сімей -  отримувало в 2016 р державну соціальну допомогу

 Понад 212 тис. потерпілих на виробництві – отримали збільшені виплати завдяки відновленню   щорічного перерахунку страхових виплат потерпілим на виробництві. Щомісячної страхової виплати в середньому збільшиться на 296 гривень

150% мінімальної заробітної плати -  встановлено доплату особам, що працюють у зоні відчуження,  тобто 2067 гривень в умовах 2016 року

3,5 млн українців – вже отримали підвищену мінімальну заробітну плату у січні 2017 року


Зростання економіки відбулося завдяки крокам уряду з покращення бізнес-клімату

У минулому році розпочато реформу податкової системи: ініційовані урядом законодавчі зміни суттєво спростили адміністрування податків для добросовісних компаній і посилили

 

контроль за тими, хто ухиляється від оподаткування. Уряд розпочав реформу з дерегуляції:  вже ліквідовано 76 адміністративних бар’єрів для бізнесу, у тому числі -  скасовано державну реєстрацію іноземних інвестицій. Запроваджується системний перегляд регуляторних актів на більш як 70 ринках. Здійснено перші кроки щодо реформування митниці, завдяки чому планові показники надходжень від митниці за підсумками 2016 року перевиконано на 18,3 млрд гривень. Активізовано зусилля щодо сприяння виходу українських товарів на нові ринки.

Уряд зробив реальні кроки у боротьбі з корупцією: впроваджено електронне декларування майна політиків. Переведення державних закупівель на  proZorro дозволило зекономити близько 8,3 млрд. грн. бюджетних коштів.

 

Уряд розпочав капітальний ремонт країни

Модернізація інфраструктури стала одним з пріоритетів уряду. У рамках реалізації масштабної програми відновлення і ремонту українських доріг в 2016 р було відремонтовано у 4 рази більше дорожнього покриття, ніж у 2015 році (949,7 км), ліквідовано у 1,5 рази більше ямковості (9,115 млн. кв. м). Уряд заклав основу для сталого фінансування дорожньої галузі – завдяки ухваленому парламентом урядовому законопроекту з наступного року запрацює Дорожній фонд.

Зроблені перші кроки з модернізації української залізниці. Зокрема, в 2016 р придбано 1020 вантажних вагонів (у 2015 р. - 26 вагонів), відремонтовано більше 30 тис. вантажних вагонів, забезпечено капітальний ремонт 62 локомотивів  (вдвічі більше, ніж 2015 р), модернізовано 213,6 км колії (в 4,5 рази більше ніж у 2015 р.). Як наслідок, «УЗ» отримала прибуток – 303 млн грн (у 2015 р. –  збиток у сумі 683 млн. грн) і сплатила до бюджету 15 млрд грн податків та зборів. Розпочато відродження мережі локальних аеропортів.

 

Уряд будує енергонезалежну державу

Протягом усього 2016 року Україна не купувала російський газ. Наступним завданням для уряду є розширення поставок газу із Словаччини. Завдяки встановленню єдиної ціни на газ покладено край масштабній корупції в газовій сфері. вперше за 5  останніх років НАК "Нафтогаз України" отримав чистий прибуток у сумі більш як 21 млрд гривень і не отримував бюджетного фінансування. Уряд відновив і забезпечив стабільність роботи енергетичної системи країни, у тому числі системи "Енергоатому". Сьогодні уся атомна енергетика працює у штатному режимі. Уряд планує наростити експорт електроенергії (зараз експортний потенціал до ЄС використовується лише на 60%), реформувати вугледобувну галузь і забезпечити до 2020 р  щорічний видобуток 19,6 млн. т вугілля (у 2016 р добуто 5,8 млн т)

Уряд стимулює і підтримує заходи з енергозбереження: програмою "Теплі кредити" охоплено 118,5 тис. домогосподарств.

 

Уряд інвестує в здоров’я людей

У минулому році уряд зробив перші кроки у реформуванні системи охорони здоров’я. Держава переходить від фінансування ліжко-місць до фінансування якісних медичних послуг і робить доступними ліки. Зокрема, спрощено реєстрацію лікарських засобів, вперше виділено 13 млн гривень на закупівлю препаратів для замісної підтримувальної терапії. Вперше за останні роки наявні всі вакцини для проведення планових щеплень дітям. Крім того, передбачено введення референтних цін на лікарські засоби та запроваджується реімбурсація (відшкодування) лікарських засобів для лікування осіб, що страждають на серцево-судинні захворювання, цукровий діабет II типу, бронхіальну астму.

 

Уряд турбується про найменших громадян

Урядом схвалено Концепцію реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року. Спрощено умови для відкриття та утримання дошкільних навчальних закладів (введено в дію новий Санітарний регламент) та додатково створено 26 тисяч 538 місць у дошкільних навчальних закладах. Кількість дітей з особливими потребами, охоплених інклюзивною освітою, збільшилась на 53,6%, кількість спеціальних класів – на 7,7%. Розпочато реформу профтехосвіти: реалізовано пілотний проект щодо створення 25 навчально-практичних центрів галузевого спрямування, затверджено 72 державних стандарти професійно-технічної освіти з конкретних професій.

П’ять реальних фактів про МЗП і безробіття

опубліковано 10 лют. 2017 р., 02:07 Інформаційно-довідковий центр

    Останнім часом у ЗМІ активно тиражується теза про ніби негативні наслідки підвищення МЗП і перегляду правил сплати єдиного соціального внеску. Нагнітається негатив навколо закриття підприємств малого бізнесу. Начебто підприємці масово йдуть у тінь  через посилення фіскального тиску, що вже найближчим часом спровокує скорочення надходжень до Пенсійного фонду та зростання безробіття. Бюджетників залякують скороченнями через те, що в бюджеті, мовляв, не закладено грошей на фінансування підвищених зарплат.  До нагнітання цієї істерії долучився і Нацбанк, який у останньому січневому інфляційному звіті також прогнозує зростання безробіття через масове закриття ФОПів. 

    У цій ситуації уряд вважає за необхідне зазначити наступне.

По-перше, твердження про посилення фіскального тиску, у тому числі на малий бізнес, – відверта маніпуляція

Оскільки уряд не підвищував податки, а запровадив цілком логічне правило – єдиний соціальний внесок потрібно сплачувати незалежно від наявності прибутку. Відрахування до Пенсійного фонду дають право на отримання пенсії.

По-друге, держава навпаки, поступово знижує навантаження на бізнес і надає нові фіскальні можливості для його розвитку

Аби стимулювати бізнес до виплат «білих» зарплат,  держава  суттєво понизила ставку ЄСВ -  з 42% до 21%. Нові зміни до Податкового кодексу, що набрали чинності у цьому році, зокрема, передбачають п’ятирічні податкові канікули для новостворених підприємств, звільняють від оподаткування податком на прибуток малі підприємства, які відповідають певним критеріям, впроваджують прискорену амортизацію обладнання, що дає підприємствам додатковий інвестиційний ресурс у розмірі  700 млн грн.

По-третє, уряд категорично проти підтримки бізнесу за рахунок скорочення прав і свобод працюючого населення

    Підвищення мінімальної заробітної плати – це відновлення соціальної справедливості. Ті, хто більше всіх кричать про не підйомний тягар для бізнесу і одночасно позиціонують себе, як захисники простих людей, чомусь не озвучують такої статистики: протягом трьох років інфляція зросла удвічі, а розмір мінімальної зарплати — лише на 30%. Ще у минулому році майже 40% всього працюючого населення отримувало зарплату менше 3200 грн.

    Про те, що стратегія уряду є цілком виваженою і економічно доцільною, свідчить і статистика.

1.     У січні 2017 року кількість безробітних зменшилася на 16% або на 80 тис осіб

Це означає, що про зростання безробіття, тим більше через підвищення мінімальної заробітної плати,  взагалі не йдеться.  Навіть більше  - навпаки, спостерігається зростання попиту на персонал. Зокрема, на 1 лютого цього року кількість звернень роботодавців до Державної служби зайнятості у пошуках персоналу зросла  на 51% (до 47 тис). За інформацією з інших джерел додатково до офіційної звітності, кількість вакансій становить 20,8 тис

2.     Середній розмір заробітної плати у наявних вакансіях – 3900 грн

Тільки у 34% вакансій роботодавці пропонують зарплату на рівні нової «мінімалки», решта – готові платити більше. Це означає, що рішення уряду про двократне збільшення МЗП цілком відповідає сучасним економічним реаліям. У тому числі, тому, що економіка країни нарешті показала за результатами минулого року зростання після 10%-го падіння у 2015 році

3.     У січні цього року від сплати ЕСВ надійшло 11,1 млрд грн., що на 700 млн грн. більше, ніж у січні минулого року

Планові показники січня 2017 р по надходженню ЄСВ перевиконані на 1,8 млрд грн. або на 19,7%. Надходження до зведеного бюджету від податку на доходи фізосіб порівняно з січнем минулого року зросли на 38,6%. Це означає, що реальний бізнес у своїй більшості не ховається у тінь, а готовий працювати за правилами, що встановлює держава. Ті ж, хто уникають сплати обов’язкових платежів і порушують трудові закони, повинні нести за це відповідальність.

Довідка: У січні цього року до Держпраці та її територіальних управлінь надійшло 685 скарг громадян щодо недотримання вимог про сплату МЗП, з них 604 – з урядового контактного центру

4.     В 2017 р видатки державного бюджету на оплату працівників бюджетної сфери порівняно з минулим роком збільшено на 40 млрд грн.

Тобто про ймовірне скорочення чи переведення бюджетників на неповний робочий день взагалі не йдеться. Держава у повному обсязі має ресурс для забезпечення виплат оновлених зарплат бюджетників.  1 млн бюджетників отримали підвищення зарплат від 400 до 2 тис грн. На сьогодні всі зарплати в лікарнях і навчальних закладах з урахуванням підвищення МЗП виплачені. Затримки з виплатами були пов’язані з чисто технічними проблемами – через пізнє ухвалення бюджету субвенція місцевим бюджетам на виплату зарплат була перерахована в обсягах січня минулого року. Зараз додаткові кошти вже переведено місцевим бюджетам.

5.     За період 01.12.2016- 01.02.2017 припинило діяльність 299,7 тис ФОП, з яких 98% протягом останніх років не здійснювали господарську діяльність

Про масове скорочення малого бізнесу взагалі не йдеться. Кількість ФОП, що припинили діяльність за останні три місяці, становить лише 7,56% від зареєстрованих станом на 1 січня цього року. Кількість ФОП на кінець січня 2017 року, навіть з урахуванням закритих підприємців, більше показника 2015 року на 160 тис. Оскільки переважна більшість закритих ФОП не вели господарської діяльності, ці люди вочевидь не потраплять в статистику безробіття, оскільки мають інше постійне місце роботи або інші джерела прибутку. Пік закриття вже пройдено – він припав на період декількох днів до нового року і після.  Вже з 5 січня реєстрація/закриття увійшли у стандартний режим. При цьому в січні  2017 р зареєстровано 27,8 тис нових фізичних осіб – підприємців. У 2015 р  обсяг реалізованої малими підприємствами продукції складав менше 7%. Якщо ж взяти до уваги ліквідацію саме «сплячих» ФОП, то їх закриття тим більше жодним чином не вплине на прогнозні показники зростання економіки.





Сергій Савчук: Співпраця України та Фінляндії активізує бізнес та інвесторів впроваджувати спільні проекти з енергоефективності та відновлюваної енергетики

опубліковано 27 січ. 2017 р., 05:14 Інформаційно-довідковий центр

    
578816296
    24 січня 2017 року у ході офіційного візиту Президента України Петра Порошенка до Фінляндської Республіки підписано Меморандум про взаєморозуміння у сферах енергоефективності, відновлюваної енергетики та альтернативних видів палива між Держенергоефективності та Міністерством закордонних справ Фінляндії.
    Меморандум має на меті налагодити тісну взаємовигідну співпрацю України та Фінляндії, щоб спільними зусиллями сприяти збільшенню виробництва енергії з відновлюваних джерел та підвищенню енергоефективності економіки.
    «Для України велика честь обмінюватися досвідом, інформацією та знаннями з однією з провідних країн Євросоюзу у використанні чистих джерел енергії – Фінляндією. Наприклад, частка «зеленої» енергії в кінцевому енергоспоживанні Фінляндії складає вже 38,7%. Серед амбітних цілей Фінляндії – заборонити використання вугілля у виробництві електроенергії до 2030 року. Тож, напрацювання цієї країни стане у нагоді Україні, якій вкрай важливо нарощувати темпи розвитку відновлюваної енергетики», - прокоментував подію Голова Держенергоефективності Сергій Савчук.
    Сергій Савчук також висловив переконання, що виконання меморандуму сприятиме удосконаленню українського законодавства та активізує бізнес-процеси у сферах енергоефективності та відновлюваної енергетики.
    В рамках Меморандуму сторони обмінюватимуться досвідом та знаннями щодо державної політики та механізмів підтримки розвитку сфер відновлюваної енергетики та енергоефективності, щодо забезпечення сталої роботи енергосистеми при збільшенні частки «зеленої» електроенергії. Особливу увагу буде приділено розробці політики використання альтернативних видів палива.
    Також сторони сприятимуть реалізації спільних проектів у сферах енергоефективності, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива, надаватимуть підтримку організаціям та компаніям обох країн у розробці проектів, у проведенні спільних семінарів, курсів та зустрічей.

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю Держенергоефективності

1-10 of 398