Новини органів влади


М І С Я Ч Н И К М И Л О С Е Р Д Я Т А П А М’Я Т І

опубліковано 13 квіт. 2017 р., 23:55 Інформаційно-довідковий центр

ДОРОГІ ЗЕМЛЯКИ, БРАТИ ТА СЕСТРИ ! 

З 10 квітня по 10 травня 

М І С Я Ч Н И К 
М И Л О С Е Р Д Я 
Т А П А М’Я Т І 

   Серед нас проживає четверта частина пенсіонерів, тисячі самотніх людей похилого віку, інваліди, вдови, багатодітні сім’ї. діти-сироти, сім’ї загиблих в АТО

   Переважна більшість з них потребують уваги, тепла, матеріальної і моральної підтримки, ліків.

   Надіємось, що ні одна людина не залишиться байдужою до чужої біди і хоч маленьку частину свого тепла чи коштів віддасть тим хто цього потребує.

   Згадайте, люди, і про тих, кого немає серед нас, впорядкуйте братські могили, кладовища, разом з любителями природи прикрасьте свою землю новими насадженнями, закладіть парки, сквери, посадіть алеї слави та квіти на могилах загиблих.

ЗРОБІТЬ ВСЕ 
ДЛЯ УТВЕРДЖЕННЯ МИРУ, ЗЛАГОДИ І ДОБРА НА НАШІЙ РІДНІЙ ЗЕМЛІ !

Алла Арешкович розповіла про перспективи розвитку медицини на Київщині

опубліковано 4 квіт. 2017 р., 01:02 Інформаційно-довідковий центр   [ оновлено 4 квіт. 2017 р., 01:44 ]

  
3 квітня у Київській обласній державній адміністрації відбулася регіональна платформа «Новації в охороні здоров’я. Підходи до фінансування медичних послуг».

   Концепція медичної реформи передбачає розподіл повноважень між державою і місцевим самоврядуванням. Тобто, держава замовляє та оплачує медичні послуги в рамках гарантованого пакету, а громада утримує приміщення закладів охорони здоров’я.

   Голова Київської обласної державної адміністрації Олександр Горган зазначив, що питання медичної реформи надзвичайно важливе, адже «на рівні з питаннями фізичної безпеки і протипожежної, охорона здоров’я – це третя точка дотику з владою, без якої людина обійтись самоорганізовано не може».

   «Наше завдання не чекати, що нам будуть спускати номенклатури, тарифи. Сьогодні у нас є всі шанси формувати тверді пропозиції і на них наполягати», - сказав голова КОДА.

   Директор департаменту охорони здоров’я КОДА Алла Арешкович особливу увагу зосередила на розвитку первинної медичної допомоги, адже така допомога – це не тільки профілактика, а і громадське здоров’я.

  «При обласних радах, при обласній адміністрації буде проведено реорганізацію центру здоров’я Київської області і сформовано, відповідно до норм закону, центр громадського здоров’я Київської області. Це дасть можливість розробити і впровадити ті індикатори якості медичної допомоги, з якими будуть працювати заклади охорони здоров’я вторинного рівня, куди увійдуть не тільки лікарні інтенсивного лікування, а й інші заклади», - зазначила Алла Арешкович.

   Директор департаменту також додала що до первинної медичної допомоги існує кадрова програма, відповідно до якої в Національному медичному університеті навчається близько 70 фахівців для первинної мережі.

   За словами Алли Арешкович, на рівні районних адміністрацій, міськвиконкомів та об’єднаних територіальних громад ініційовано створення мотиваційних програм для лікарів загальної практики сімейної медицини, які будуть працювати на відповідних територіях.

   «Ми також будемо, сумісно з Міністерством охорони здоров’я, ініціювати та розробляти програму профілактичних заходів для впровадження в наших 25 районах Київської області і містах обласного значення. Це ті найменш витратні заходи, які дають у всьому світі найбільш відчутний результат», - сказала директор департаменту.

   Алла Арешкович зазначає, що в плані розвитку також подальша реорганізація і зміцнення системи екстреної медичної допомоги. Так, на території Київської області функціонує, окрім створеного Центру ЕМД, 8 станцій ЕМД та 25 підстанцій.

   Водночас, директор департаменту охорони здоров’я КОДА наголосила на тому, що дефіцит коштів по виплаті заробітної плати для медичних працівників Київської області складає більше 660 мільйонів гривень на 2017 рік: «Ми очікуємо державної субвенції на покриття цієї частини коштів».

   Алла Арешкович повідомила, що в департаменті розпочато роботу по реалізації створення на території Київської області госпітальних округів в частині бачення взаємозв’язку і взаємокомунікації між всіма ланками: первинною – вторинною – третинною, за безпосередньої участі екстреної медичної допомоги.

   «Ми будемо готувати проект наказу щодо порядку госпіталізації з направленням та без до закладів охорони здоров’я області. Він обов’язково буде винесений на громадське обговорення, а також поданий на розгляд комісії з питань охорони здоров’я для того, щоб ми могли зрозуміти структуру лікарень по видах медичної допомоги, яка зараз існує. Щоб ми зрозуміли наявність ресурсів в наших лікарнях міст і районів. І для того, щоб ми могли відпрацювати моменти відсутності комунікації, яка наразі є», - зазначила Алла Арешкович.

   Крім того, директор департаменту підняла питання зміни фінансування медичних закладів. На наступний рік змінюється фінансування закладів первинної медико-санітарної допомоги. Це значить, що і з районних, і з місцевих бюджетів видатки будуть спрямовані тільки на розвиток комунальних закладів. Фінансування медичних послуг буде проводитись за рахунок центрального органу виконавчої влади.

   Народний депутат України Ірина Сисоєнко розповіла про роль органів місцевого самоврядування у проведенні медичної реформи, а також законодавчі ініціативи. Народний депутат зосередила увагу на трьох основних питаннях: розвиток первинної медичної допомоги; створення госпітальних округів; запровадження страхової медицини.

   «Дуже багато міфів, що коли буде створено госпітальні округи, то лікарні будуть закриватись, а трудові колективи будуть звільнятись. Це все є неправдою. По суті, госпітальний округ – це не формування якесь адміністративно-територіальне. Це, по суті,  візуальне об’єднання медичних закладів, які формуються на певній території, формуючи єдиний медичний простір. Вони мають задовольняти потреби людей конкретних районів, які об’єднались, в усіх видах  медичної допомоги ІІ рівня. Тут не приймає участь первинна ланка і тут не приймає участь ІІІ рівень медичної допомоги», - пояснила Ірина Сисоєнко щодо створення госпітальних округів.

   Засідання регіональної платформи організоване Київським регіональним відділенням Асоціації міст України за участю народного депутата України Ірини Сисоєнко, голови Київської обласної державної адміністрації Олександра Горгана, депутатів Київської обласної ради, директора департаменту охорони здоров’я КОДА Алли Арешкович, голови постійної депутатської комісії обласної ради з питань охорони здоров’я Наталії Бігарі,  міських та селищних голів, головних лікарів районних та міських лікарень.



                                                        

До уваги представників бізнесу - запрошення взяти участь у Міжнародній спеціалізованій виставці «ЕКСПО-2017» у Казахстані!

опубліковано 3 квіт. 2017 р., 04:53 Інформаційно-довідковий центр


   З 10 червня по 10 вересня 2017 року в м. Астана (Казахстан) Україна буде учасником Міжнародної спеціалізованої виставки ЕКСПО – 2017 «Енергія майбутнього».

   Участь України в ЕКСПО 2017 - це унікальний шанс презентувати міжнародній спільноті – представникам більше 100 країн світу - потенціал використання відновлюваних джерел енергії, а також зацікавити та мотивувати потенційних інвесторів працювати в Україні!

   Крім цього, 15 червня 2017 року - Національний день України, в рамках якого відбудеться бізнес-семінар щодо інвестиційного потенціалу України у сфері відновлюваної енергетики, а також низка інших заходів.

   На виставці очікується більше 5 млн відвідувачів.

   Запрошуємо українські компанії, які працюють у сфері відновлюваної енергетики та енергоефективності, взяти участь у Міжнародній спеціалізованій виставці «ЕКСПО - 2017»!

   Ви матимете унікальний шанс:

-  презентувати свої інновації представникам провідних компаній та  міжнародних фінансових організацій більше 100 країн світу,

-  знайти партнерів для бізнесу та залучити інвестиції,

-  укласти взаємовигідні угоди,

-  ознайомитися із новітніми технологіями та рішеннями у відновлюваній енергетиці та суміжних галузях.

Офіційний веб-сайт Міжнародної спеціалізованої виставки «ЕКСПО-2017»: https://expo2017astana.com.

Контакти: 

З питань участі у Міжнародній спеціалізованій виставці "ЕКСПО-2017" в місті Астана (Казахстан) звертайтеся за такими контактами:

-        Торгово-промислова палата України, тел. +380442781251

(Піковська Юліанна Володимирівна -  +380503521099,

 Ладогубець Сергій Артемович -  +380662490798,

Широбоков Микита Станіславович - +380672395697/+380634267353)

Умови участі України у EXPO-2017 дізнавайтеся на спеціалізованому веб-сайті:  http://expo2017ukraine.com.ua.

Більше інформації про EXPO-2017 – на веб-сайті Держенергоефективності: www.saee.gov.ua та Посольства України у Казахстані: http://kazakhstan.mfa.gov.ua/ua.

 


До уваги суб’єктів декларування! Щодо ЗУ «№ 1975-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей фінансового контролю окремих категорій посадових осіб»

опубліковано 30 бер. 2017 р., 04:15 Інформаційно-довідковий центр

   Верховною Радою України 23 березня 2017 року прийнято Закон № 1975-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей фінансового контролю окремих категорій посадових осіб». Закон набрав чинності 30 березня 2017 року.

   Відповідно до змін до Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон):

до 1 квітня 2017 року декларації подають суб’єкти, які станом на 01 вересня 2016 року займали згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище та які вже подавали щорічну декларацію за 2015 рік.

до 1 травня 2017 року декларації подають всі інші суб`єкти декларування
(в тому числі ті, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, або місцевого самоврядування до 1 вересня 2016 року).

   Закон не поширюється на:
курсантів вищих військових навчальних закладів
курсантів вищих навчальних закладів, які мають у своєму складі військові інститути
курсантів факультетів, кафедр та відділень військової підготовки.

   Не подають декларації та повідомлення про суттєві зміни в майновому стані і про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента):
 - військовослужбовці військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу;
 - військові посадови особи з числа військовослужбовців військової служби за контрактом осіб рядового складу, військової служби за контрактом осіб сержантського і старшинського складу, військовослужбовців молодшого офіцерського складу, військової служби за контрактом осіб офіцерського складу;
 - всі інші військовослужбовці за умови, що вони одночасно не обіймають будь-яку іншу посаду, визначену у пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3 Закону «Про запобігання корупції».

   Вищезазначені військовослужбовці не притягуються до відповідальності за неподання декларацій за період до набрання чинності Законом № 1975-VIII, тобто до 30 березня 2017 року.

   Закон дозволяє відтермінувати подання декларації за минулий рік військовослужбовцям - суб’єктам декларування, які не мали можливості зробити це до 1 квітня за місцем військової служби за таких обставин:
 - якщо ця особа виконує завдання в інтересах оборони України під час дії особливого періоду
 - безпосередньо бере участь у веденні воєнних (бойових) дій, у тому числі на території проведення антитерористичної операції
 - направлена до інших держав для участі в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки у складі національних контингентів або національного персоналу.

   За наявності таких обставин декларація за звітний рік подається військовослужбовцем, який є суб’єктом декларування, протягом 90 днів з дня прибуття до місця проходження військової служби чи дня закінчення проходження військової служби, яким слід вважати день виключення військовослужбовця зі списків особового складу військової частини.

Обов’язок подання декларації зберігається:
 - для військовослужбовців, які проходять військову службу у військових комісаріатах та військовослужбовцями Державної прикордонної служби України, які проходять службу у підрозділах комплектування Держприкордонслужби;
 - для військовослужбовців, які є членами Кабінету Міністрів України, іншими керівниками органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів, заступником міністра чи такого керівника, Головою Служби безпеки України, народним депутатом України, депутатом місцевої ради, сільським, селищним, міським головою або є посадовою особою юридичної особи публічного права, або входить до складу наглядової ради державного банку, державного підприємства або державної організації, що має на меті одержання прибутку, або є іншою особою, зазначеною у пункті 1 чи підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3 Закону.

   Дію Закону (в тому числі розділу “Фінансовий контроль”, що включає обов’язки подання декларацій, повідомлень про суттєві зміни в майновому стані і про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента) поширено:
   на осіб, які входять до складу:
 - наглядової ради державного банку, державного підприємства або державної організації, що має на меті одержання прибутку (навіть якщо такі особи не вважаються посадовими особами юридичних осіб публічного права);
 - конкурсних комісій, утворених відповідно до Закону України "Про державну службу", Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування";
 - Громадської ради доброчесності, утвореної відповідно до Закону України "Про судоустрій і статус суддів";
 - громадських рад, рад громадського контролю, що утворені при державних органах та беруть участь у підготовці рішень з кадрових питань, підготовці, моніторингу, оцінці виконання антикорупційних програм. Цей пункт стосується лише членів громадської ради та ради громадського контролю, якщо відповідна рада утворена при державному органі та бере участь у підготовці рішень з кадрових питань, підготовці, моніторингу, оцінці виконання антикорупційних програм;

   на фізичних осіб, які:
 - отримують кошти, майно в рамках реалізації в Україні програм (проектів) технічної або іншої, в тому числі безповоротної, допомоги у сфері запобігання, протидії корупції як безпосередньо, так і через третіх осіб або будь-яким іншим способом, передбаченим відповідною програмою (проектом);
 - систематично, протягом року, виконують роботи, надають послуги щодо імплементації стандартів у сфері антикорупційної політики, моніторингу антикорупційної політики в Україні, підготовки пропозицій з питань формування, реалізації такої політики, - якщо фінансування (оплата) таких робіт, послуг здійснюється безпосередньо або через третіх осіб за рахунок технічної або іншої, в тому числі безповоротної, допомоги у сфері запобігання, протидії корупції;
 - є керівниками або входять до складу вищого органу управління, інших органів управління громадських об’єднань, інших непідприємницьких товариств, якщо таке громадське об’єднання, інше непідприємницьке товариство:
 * здійснює діяльність, пов’язану із запобіганням, протидією корупції, імплементацією стандартів у сфері антикорупційної політики, моніторингом антикорупційної політики в Україні, підготовкою пропозицій з питань формування, реалізації такої політики, та/або
 * бере участь, залучається до здійснення заходів, пов’язаних із запобіганням, протидією корупції.

   Вищезазначені особи подають першу декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, у 2018 році за період з 30 березня 2017 року по 31 грудня 2017 року.
 
   Всі інші норми Закону “Про запобігання корупції” (у тому числі в частині подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані і про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента) застосовуються до цих осіб з моменту набрання чинності Законом № 1975-VIII, тобто із 30 березня 2017 року.

Відповіді на найбільш поширені питання, що виникають у суб’єктів декларування під час подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави і місцевого самоврядування

опубліковано 24 бер. 2017 р., 04:52 Інформаційно-довідковий центр

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК), як центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії корупції надає інформаційно-довідкові матеріали щодо заповнення електронних декларацій.

 - Відповіді на найбільш поширені питання, що виникають у суб’єктів декларування під час подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави і місцевого самоврядування можна знайти за наступним посиланням  https://nazk.gov.ua/naychastishi-zapytannya

- Навчальні відео-ролики з питань заповнення та подання декларацій, які розміщенні на сайті Національного агенства з питань запобігання корупції:

- навчальне відео із реєстрації у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» та навчальне відео із зміни електронного цифрового підпису у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» https://nazk.gov.ua/news/nazk-nadaye-informaciynu-dopomogu-subyektam-deklaruvannya

- навчальне відео із заповнення декларацій у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» (16 відеофайлів) https://nazk.gov.ua/deklaraciya

- навчальне відео із реєстрації у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»; навчальне відео із зміни електронного цифрового підпису у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»; навчальне відео із заповнення декларацій у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» (16 відеофайлів)

https://www.youtube.com/channel/UCKwoUDbscWm4BT7BoBo0kMg

 

«Зменшення обсягів споживання електричної енергії в години максимуму навантаження ОЕС України у зв’язку з вжиттям тимчасових надзвичайних заходів на ринку електричної енергії»

опубліковано 17 бер. 2017 р., 06:30 Інформаційно-довідковий центр

    Стан української енергетичної сфери на сьогодні досить неоднозначний. У зв’язку з блокуванням вантажних перевезень енергетичного вугілля антрацитової групи та з метою забезпечення надійної, безперебійної, стабільної роботи об’єднаної енергетичної системи України, запобігання виникненню дисбалансу між виробництвом і споживанням електричної енергії Кабінет Міністрів України своїм розпорядженням від 15.02.2017 №103-р «Про вжиття тимчасових надзвичайних заходів на ринку електричної енергії» ввів тимчасові надзвичайні заходи на ринку електричної енергії України в термін до 17.03.2017 року.
    При перевищенні граничних величин з споживання електричної енергії та потужності, у відповідності до розпорядження Кабінету Міністрів України в Київській області можливе введення графіків погодинного відключення електроенергії (ГПВ) та графіків аварійних відключень електроенергії (ГАВ).
Для запобігання введення вищезазначених графіків, пропонується юридичним споживачам електричної енергії у Київській області, виконати наступні заходи:
- споживачам (в тому числі споживачі, постачання електроенергії яким здійснюється постачальниками за нерегульованим тарифом), що працюють в першу та/або другу зміни, перенести роботи однієї зміни на нічні години доби;
- споживачам (в тому числі споживачі, постачання електроенергії яким здійснюється постачальниками за нерегульованим тарифом) з безперервним циклом роботи самостійно знизити навантаження в години максимуму енергосистеми (ранок 8.30-10.30, вечір 17.30-21.30);
- споживачам, у яких є можливість використання власних джерел живлення у тому числі альтернативних, максимально використовувати їх в години максимуму енергосистеми (ранок 8.30-10.30, вечір 17.30-21.30).
    Також для запобігання вищезазначених ризиків пропонується побутовим споживачам електричної енергії області, з відповідальністю та розумінням віднестись до сьогоднішньої ситуації пов’язаною з енергобезпекою в Україні, а саме:
1. Самостійно знижувати навантаження в години максимуму енергосистеми (ранок 8.30-10.30, вечір 17.30-21.30).
2. Існує можливість економії коштів за рахунок встановлення багатозонного (двозонного, тризонного) приладу обліку споживання електроенергії (переходити на розрахунки за спожиту електричну енергію за тарифами диференційованими за періодами часу, а саме в нічні години з 23.00 годин до 07.00 години доби), що в свою чергу забезпечить зниження обсягів споживання електричної енергії у пікові періоди доби та надасть можливість вирівняти графік навантажень об’єднаної енергетичної системи України.
    Таким чином, при використанні зонних приладів обліку, виходить економія споживання електроенергії законними методами, енергосистема розвантажується, енергоспоживання рівномірно розподіляється за часом доби і як результат — покращується якість енергопостачання.

5 фактів та 5 міфів про міжнародні закупівлі

опубліковано 17 бер. 2017 р., 02:17 Інформаційно-довідковий центр

   Два роки тому Верховна Рада ухвалила закон про здійснення державних закупівель ліків через міжнародні організації, який зобов’язав Міністерство охорони здоров’я делегувати цим організаціям придбання низки препаратів. Виправданість такого кроку переконливо доведена практикою – залучення міжнародників до закупівель дозволило зекономити бюджетні кошти за рахунок придбання ліків без корупційних схем, пацієнти отримали більше препаратів для лікування. Проте за цей час довкола процесу закупівлі ліків з’явилось чимало міфів. Наводимо беззаперечні факти щодо міжнародних закупівель ліків та спростовуємо найпоширеніші міфи.

     ФАКТИ

   Міністерство охорони здоров’я ліквідувало корупційну складову тендерів. Tендери на закупівлю низки медикаментів, які централізовано має закуповувати МОЗ проводять міжнародні організації, які не мають прямої зацікавленості в закупівлях. Тепер МОЗ отримує ліки дешевше, а на тендерах уже вигравали компанії із 15 країн світу. Успішний досвід втілення такої реформи в Україні надихнув сусідню Молдову, яка з цього року також вирішила розпочати закупівлю ліків через міжнародні організації. 
   
   Міжнародні організації закуповують ліки дешевше. Наразі міжнародні організації купують для МОЗ ліки за цінами нижчими, ніж це було у 2014 році, коли закупівлі проводило міністерство. Тільки на закупівлях 7 видів вакцин та антиретровірусних препаратів ЮНІСЕФ заощадив для України 4 мільйони доларів з коштів бюджету 2015 року, виділених на  цю програму.
   
   Пацієнти отримують більше препаратів безкоштовно. Загальна кількість закуплених лікарських засобів через міжнародні організації у 2015 році зросла на майже 55%. На зекономлені при закупівлях кошти були придбані додаткові препарати та вакцини. У 2016 році на закупівлі ліків через міжнародні організації виділено з бюджету 4 млрд.грн., у 2017 році –  5.9 млрд.грн.
   
  Майже половину ліків міжнародники закуповують у виробників. 45% ліків з міжнародних закупівель МОЗ отримує безпосередньо від виробників. А це означає, що українці отримують якісні препарати за ринковими цінами.
  
   МОЗ витрачає менше ресурсів на організацію закупівель. Раніше МОЗ мало понад 60 робочих груп по закупівлях, а зараз вона лише одна. Рештою процесу займаються міжнародні організації. Тобто це роблять професіонали. В Україні зникла ще одна корупційна схема, адже саме робочі групи по закупівлях часто вписували до тендеру неконкурентні умови, що дозволяли перемагати “своїй” компанії.


   Міф 1. Закупівлю ліків віддали невідомо кому
   Організації, які проводять закупівлі, відомі і мають значний досвід роботи в цій сфері. Міністерство охорони здоров’я співпрацює тільки з тими організаціями, які прописані в ухваленому парламентом законі. Це ЮНІСЕФ, Програма розвитку ООН та компанія Crown Agents. ЮНІСЕФ, наприклад, працює у всіх куточках світу, забезпечуючи препаратами дітей з країн Західної Європи, США, Австралії, Африки та Азії. ПРООН здійснює діяльність у 170 країнах, допомагаючи у їх глобальному та національному розвитку. Crown Agents працює у понад 100 країнах та має 185 років досвіду у міжнародних закупівлях

   Міф 2. Ліки з міжнародних закупівель менш якісні
   Не відповідає дійсності. Всі ліки, придбані міжнародними організаціями для України, кваліфіковані Всесвітньою організацією охорони здоров’я. А, значить, їх якість уже доведена. До того ж “дешевші” в цьому випадку не означає “менш якісні”. Міжнародні закупівлі дозволили взяти участь у тендерах закордонним компаніям, які пропонують конкурентні ціни. Тому МОЗ має можливість отримувати якісні препарати без переплат. Більше того, усунуто корупційну складову з процесу закупівель. Тепер виділені з бюджету кошти повністю йдуть на закупівлі ліків, а не осідають у кишенях корупціонерів.

   Міф 3. Через міжнародні закупівлі страждає український фармвиробник
   Міжнародні закупівлі мотивують вітчизняного виробника виготовляти продукцію, що відповідає світовому рівню якості і цін. Міжнародні організації закуповують препарати у того виробника, який пропонує найкращу ціну за конкретний препарат. Має значення лише ціна та якість препарату, а не країна походження виробника. Це відповідає конкурентному законодавству і забезпечує ефективне використання коштів платників податків, виділених на закупівлю ліків.

   Міф 4. Міжнародні організації заробляють на закупівлях ліків великі гроші
   Міжнародні партнери отримують лише кошти на свою роботу – це 5% від усієї вартості закупівлі. За ці гроші міжнародний партнер організовує тендер і знаходить для України найкращу пропозицію по ціні. Так, 5% від всієї суми - це немалі кошти, але така оплата роботи міжнародної організації економить українському бюджету значно більшу суму - сотні тисяч доларів. Тому ця виплата виправдана.

   Міф 5. Міжнародні закупівлі непрозорі - МОЗ приховує договори
   Ні, МОЗ не приховує договори з міжнародними організаціями. Згідно з ухваленим законом, який регулює здійснення державних закупівель лікарських засобів із залученням міжнародних закупівельних організацій, МОЗ має працювати “у відповідності до внутрішніх правил і процедур таких організацій”. А їх внутрішні правила передбачають, що такі договори є робочими документами і не можуть бути оприлюднені.

5 міфів про госпітальні округи

опубліковано 24 лют. 2017 р., 03:42 Інформаційно-довідковий центр

                                                          

    Уряд розпочав реформу в сфері охорони здоров’я, одним з елементів якої є формування госпітальних округів. Процес їх створення тільки стартував, але вже обріс різними міфами, які нерідко використовуються на місцевому рівні для збурення суспільства. Спростовуємо п’ять найбільш поширених міфів. 

Міф1. Госпітальні округи формує міністерство охорони здоров’я 

Географічні межі округу пропонує МІСЦЕВА ВЛАДА, уряд їх тільки затверджує. Госпітальні округи створюються для впорядкування мережі медзакладів, які надають людям спеціалізовану медичну допомогу. В кожному госпітальному окрузі буде принаймні одна лікарня інтенсивного лікування, оснащена всім необхідним обладнанням, щоб надавати спеціалізовану медичну допомогу цілодобово. Відстань до цієї лікарні має бути такою, щоб людина змогла доїхати туди максимум за годину. Також госпітальний округ має охоплювати принаймні 120 тисяч населення. І це єдині вимоги, які висуває МОЗ до формування госпітальних округів. Всі інші питання вирішують громади: якою має бути мережа медичних закладів в госпітальному окрузі, які лікарні варто перепрофілювати, а які медзаклади додатково створити, як пацієнти зможуть до них доїхати, які дороги для цього потрібно відремонтувати чи побудувати. Центральна влада в цей процес не втручається.


Міф 2. Внаслідок створення госпітальних округів закриватимуть лікарні

Ніхто лікарні не закриватиме. Мова може йти про їх перепрофілювання. Тобто замість малопотужних, мало завантажених, погано оснащених лікарень будуть створені інші медичні заклади (центри реабілітації для тисяч учасників АТО, діагностичні центри, хоспіси тощо). А кращі на даний час лікарні будуть додатково технічно та кадрово підсилені, щоб кожен мешканець округу мав можливість отримати якісну медичну допомогу. Але які саме лікарні потрібно перепрофілювати, вирішує місцева громада. Представники громади створюють Госпітальну раду, що має до кінця 2017 року розробити план розвитку округу на 5 років, який має затвердити місцева рада. В документі чітко визначать мережу медзакладів, маршрути доїзду пацієнтів, обсяг інвестицій, необхідних для оснащення лікарень сучасним обладнанням


Міф 3. Людей позбавляють доступу до медичної допомоги


З точністю до навпаки. Завдяки впорядкуванню мережі медичних закладів, що відбудеться в процесі розвитку госпітальних округів, доступність якісного лікування для громадян збільшиться. Зараз в Україні існують десятки лікарень, де лікарі оперують менше 500 пацієнтів на рік. В той час як у Фінляндії, Німеччині, Великобританії цей показник становить не менше 4 000. Лікуватись в мало завантажених лікарнях небезпечно. Лікар, який не має належної практики, втрачає кваліфікацію і не може надати якісної допомоги пацієнту. Наприклад, за стандартами ВООЗ, лікар має приймати не менше 400 пологів на рік, в такому разі він здатен забезпечити якість своїх послуг. Для порівняння – в одній з районних лікарень Полтавської області приймають 89 пологів на рік. Чи зможуть лікарі цієї лікарні надати якісну медичну допомогу породіллям та новонародженим? Завдяки впорядкуванню мережі медичних закладів в кожному госпітальному окрузі буде принаймні одна потужна лікарня інтенсивного лікування, яка працюватиме 24 години на добу 7 днів на тиждень. Вона буде забезпечена сучасним обладнанням, там працюватимуть висококваліфіковані лікарі, які матимуть належну практику. Якість лікування в такому медичному закладі буде значно вища.


Міф 4. Можна створювати необмежену кількість госпітальних округів в області

Пропозиції місцевої влади щодо кількості госпітальних округів в області мають відповідати, перш за все, практичним потребам і спроможності місцевих громад.
Створення потужної лікарні в кожному районі – це утопія і нераціональне витрачання коштів. Щоб лікарі мали належне навантаження, а обладнання використовувалось максимально ефективно, кількість населення округу має складати мінімум 120 тисяч осіб. До речі, в країнах Європи цей показник вище – наприклад, у Фінляндії він складає в середньому 275 тисяч людей. Перехід на нову систему фінансування охорони здоров’я передбачає, що гроші йтимуть за пацієнтом. Тобто розмір фінансування з бюджету на лікарню прямо залежатиме від кількості пацієнтів, що отримали в ній медичну допомогу. І якщо лікарні не матимуть достатньо пацієнтів, місцевим органам влади доведеться самостійно шукати кошти на їх утримання та достойну зарплату лікарям. Зрештою долю лікарень вирішать пацієнти – вони не прийдуть в погано оснащену лікарню, до лікаря, що рідко проводить операції. Громади мають заздалегідь домовитись про те, якою буде мережа медичних закладів, виходячи з потреб. І вирішити, чи варто утримувати малопотужну лікарню в селі, чи краще відремонтувати дорогу до райцентру і швидко доставляти туди пацієнтів.


Міф 5. Госпітальні округи не можна створювати до завершення адміністративно-територіальної реформи

Створення госпітальних округів не залежить від адміністративно-територіальної реформи і процесу утворення об’єднаних територіальних громад. Госпітальний округ не є рівнем влади, він не є юридичною особою чи суб’єктом господарювання. Госпітальний округ – це інструмент співробітництва громад, щоб ухвалювати рішення стосовно закладів вторинної медичної допомоги серед міст обласного значення, районів та ОТГ. Громадам вже зараз потрібно ефективно управляти своєю власністю – лікарнями. І вже зараз впорядковувати мережу медичних закладів та підвищувати якість надання медичної допомоги, а не колись в майбутньому. Чим швидше вони це зроблять – сформують госпітальний округ, визначаться з планом його розвитку (з пріоритетними медичними закладами, які потребують підсилення, з об’єктами інвестування) - тим швидше отримають підтримку Уряду та необхідні кошти.

Блокада Донбасу вдарила по українському бюджету енергетиці та металургії

опубліковано 20 лют. 2017 р., 07:07 Інформаційно-довідковий центр   [ оновлено 20 лют. 2017 р., 07:12 ]

 

    Блокують не ЛНР/ДНР, блокують Україну, блокують нашу боротьбу за відновлення територіальної цілісності - Петро Порошенко
    Блокада залізничного сполучення вздовж лінії розмежування на Донбасі в першу чергу завдає шкоди мирним містам України. Про це заявив Президент Петро Порошенко.
    Глава держави наголосив, що через брак вугілля виникли проблеми з енергопостачанням низки міст від Києва до Чернігова, Краматорська, Кременчука, Сум.
    "У зв’язку з абсолютно безвідповідальними діями політиканів, які на темі блокування влаштували собі абсолютно цинічний піар на крові, виникли прямі загрози енергетичній безпеці держави. Вони «захищають» українську металургію від українського ж коксу, українські родини - від українського тепла, українські хати від українського світла, українців від робочих місць, а українську гривню - від стабільності", - підкреслив Петро Порошенко.
    Президент наголосив, що деякі металургійні підприємства вже вимушені скоротити виробництво через брак сировини. Це створює, зокрема, загрозу скорочення валютних надходжень, оскільки лише в металургійному комплексі обсяг валютної виручки складає більше 2 млрд доларів.
    "Нікому не треба пояснювати наслідки для курсової політики, для інфляційних процесів, для рівня добробуту і життя кожного громадянина України", - заявив він.
    Також, за словами глави держави, так звана блокада створює образ хаосу та отаманщини, що транслюється і у закордонні ЗМІ, та формує негативний образ України у населення окупованих територій.
    "По суті, я хочу наголосити – вони блокують не ОРДО/ОРЛО, і не їм створюють проблеми. Вони блокують Україну, вони блокують нашу боротьбу за відновлення територіальної цілісності», - сказав він.
    Президент також нагадав, що у червні 2015 року було встановлено чіткий перелік товарів, які заборонено перевозити через лінію розмежування, який було затверджено РНБО, направлено до Уряду та Антитерористичного центру. Пізніше цей перелік було доповнено, а нині планується його додатково розширити та включити до списку заборонених до перевезення радіотовари, будівельні матеріали задля унеможливлення будівництва фортифікаційних споруд з боку бойовиків, тощо.

Учасники «блокади» на Сході своїми діями в першу чергу шкодять державі – Президент

опубліковано 17 лют. 2017 р., 05:03 Інформаційно-довідковий центр


    Своїми діями учасники блокування руху залізничного транспорту на лінії розмежування з окупованими територіями не блокують бойовиків, а в першу чергу шкодять всій державі, заявив Президент Петро Порошенко.
    «У зв’язку з абсолютно безвідповідальними діями політиканів, які на темі блокування влаштували собі абсолютно цинічний піар на крові, виникли прямі загрози енергетичній безпеці держави. При чому загрози сьогодні розповсюджуються не лише на енергетичну галузь», - наголосив Глава держави на засіданні Ради національної безпеки і оборони.
    «Вони «захищають» українську металургію від українського ж коксу, українські родини - від українського тепла, українські хати від українського світла, українців від робочих місць, а українську гривню - від стабільності», - додав він.
    Президент нагадав, по-перше, що через брак енергетичного вугілля виникли проблеми з енергопостачанням низки міст від Києва до Чернігова, Краматорська, Кременчука, Сум.
    По-друге, за словами Петра Порошенка, очевидними є ризики для металургійних підприємств, деякі з яких вимушені скоротити виробництво через брак сировини. Глава держави зазначив, що така ситуація створює, зокрема, загрозу скороченню валютних надходжень, оскільки лише в металургійному комплексі обсяг валютної виручки в річному вимірі складає більше 2 млрд доларів. «Нікому не треба пояснювати наслідки для курсової політики, для інфляційних процесів, для рівня добробуту і життя кожного громадянина України», - підкреслив Петро Порошенко.
    Президент додав: «По-третє, вони створюють образ слабкої держави, хаосу і отаманщини, коли держава не здатна навести порядок і такою видається картина в закордонні ЗМІ».
    Крім того, підкреслив Президент, такі дії дискредитують Україну в очах населення тимчасово окупованих територій і тим самим створюють перешкоди для подальшої реінтеграції і повернення окупованих територій в Україну і повернення України на території, які будуть звільнені політико-дипломатичним шляхом.
    «По суті, я хочу наголосити – вони блокують не ОРДО/ОРЛО, і не їм створюють проблеми. Вони блокують Україну, вони блокують нашу боротьбу за відновлення територіальної цілісності», - сказав він.
    «Тверда моя позиція і позиція нашої команди, що виключно політико-дипломатичним шляхом ми маємо повернути ці території Україні. І є абсолютно інша, хибна позиція політиканів, які кажуть, що треба відрізати цю територію і де-факто – подарувати її», - також зазначив Петро Порошенко і додав, - «не ви ці землі збирали і не вам їх відрізати».
    Президент також нагадав, що у червні 2015 року було встановлено чіткий перелік товарів, які заборонено перевозити через лінію розмежування, який було затверджено РНБО, направлено до Уряду та Антитерористичного центру. Після чого було встановлено пункти пропуску і забезпечено контроль для того, щоб захистити мир, спокій і безпеку українських громадян, додав він.
    Глава держави також зауважив, що пізніше цей перелік було доповнено, а нині планується його додатково розширити та включити до списку заборонених до перевезення радіотовари, будівельні матеріали задля унеможливлення будівництва фортифікаційних споруд з боку бойовиків, тощо.
    Глава держави також повідомив, що українські партнери з Європейського Союзу та Сполучених Штатів Америки рішуче засуджують блокаду.

1-10 of 402