Новини органів влади


ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО МЕДИЧНУ РЕФОРМУ

опубліковано 18 жовт. 2017 р., 05:49 Інформаційно-довідковий центр


   Верховна Рада поточного тижня розглядатиме урядовий законопроект щодо медичної реформи. Його ухвалення призведе до системних змін в охороні здоров’я та забезпечить надання кожному громадянину країни якісних медичних послуг. Вже наступного року розпочнеться перший етап реформи з первинної ланки медичної допомоги – сімейних лікарів, педіатрів, терапевтів. На інших рівнях реформу буде впроваджено до 2020 року. 

   «Гроші йдуть за пацієнтом». Медична реформа передбачає зміну фінансування системи охорони здоров’я. Бюджетні кошти будуть спрямовуватись не на фінансування медичних закладів згідно кошторису, як зараз, а на оплату надання медичної послуги конкретній людині. «Гроші йтимуть за пацієнтом» – в поліклініку, в лікарню, до сімейного лікаря, куди прийшла людина за медичною допомогою. Незалежно від місця знаходження і форми власності медзакладу. Пацієнт самостійно вибиратиме лікаря чи медзаклад, до якого звернутись, держава – оплачуватиме його лікування.

   Буде створено Національну службу здоров’я (орган виконавчої влади зі спеціальним статусом), яка виконуватиме функції страховика і єдиного замовника з централізованої закупівлі медичних послуг, а також контролю за дотриманням умов договорів про медичне обслуговування населення. Між медзакладом та Національною службою здоров’я укладається рамковий договір, в якому щорічно встановлюється обсяг послуг, які планується надати пацієнтам. На першому етапі реформи договори НСЗУ будуть укладені з УСІМА лікарнями, щоб ніхто не залишився без медичної допомоги. Медзаклади фінансуватимуться на умовах попередньої оплати згідно з запланованим обсягом наданих громадянам послуг. НСЗУ не володітиме коштами, всі кошти акумулюються в держбюджеті на казначейських рахунках, а НСЗУ виконуватиме лише функцію оператора – перераховуватиме бюджетні кошти медичним закладам згідно укладених з ними угодами.

   Ефективне використання бюджетних коштів, спрямованих на медицину. У 2017 році розмір медичної субвенції з держбюджету складає 55,5 млрд.грн., або 2,1% ВВП. Третина цих коштів фактично втрачається - через утримання непотрібних приміщень, неефективне використання, корупцію. Зараз замість того, аби оплачувати медичні послуги для людей, держава «спалює» ці гроші, утримуючи площі медзакладів, сплановані за нормативами 1970-х років.

   Впровадження реформи передбачає, що держава припинить виділяти гроші лікарням тільки за те, що вони існують. Кошти платників податків будуть надаватись за лікування людей, які до цих лікарень звертаються. В проекті бюджету-2018 уряд заклав рекордну суму на фінансування сфери охорони здоров’я - 113,9 млрд.грн. і проведення реформи дозволить використовувати бюджетні кошти максимально ефективно.

   Чіткий перелік медпослуг, які оплачує держава. Запроваджується програма медичних гарантій, буде визначено перелік медичних послуг, які на 100% оплачує держава. Перелік щороку визначатиметься Кабінетом Міністрів. Ці послуги та ліки громадяни дійсно отримають безкоштовно. Гарантовано безкоштовною буде:
   - екстрена допомога (невідкладна допомога - термінові операції, в тому числі гострий серцевий напад, інсульт, апендицит, переломи);
   - первинна допомога (допомога лікарів первинної ланки – педіатрів, терапевтів, сімейних лікарів, що працюють в поліклініках, амбулаторіях, мають приватну практику)
   - паліативна допомога (допомога пацієнтам, що мають смертельні захворювання, щоб полегшити їх страждання, перш за все надання адекватного знеболювання)
   - медична допомога дітям до 16 років
   - медична допомога у зв’язку з вагітністю та пологами

   Обсяг коштів на програму медичних гарантій буде закладатись в розмірі не менше 5% ВВП.

   До гарантованого пакету послуг не входять естетична медицина, ліки недоведеної ефективності. Також необхідно буде повністю оплачувати вартість звернень до лікарень без направлення лікаря, крім екстреної допомоги.

   Лікарі отримуватимуть гідну оплату, людина – якісні медичні послуги. Впровадження принципу «гроші ходять за пацієнтом» означає, що оплата роботи лікаря буде залежати від кількості пацієнтів та якості послуг, які він їм надає. Людина обирає лікаря, медичний заклад, до якого звернутись за допомогою. І саме до цього лікаря й медичного закладу прийдуть бюджетні гроші за надання медичної допомоги саме цій людині згідно встановленого тарифу.

За такої системи лікар буде зацікавлений якісно лікувати, оскільки до поганого спеціаліста ніхто не прийде. Хороший лікар матиме більше пацієнтів і відповідно більшу зарплату. Лікарі та лікарні конкуруватимуть за пацієнтів і будуть зацікавлені підвищувати якість своїх послуг.
   Реформа стартує з первинної ланки медичної допомоги. З наступного року за новою системою фінансування розпочнуть працювати лікарі первинної ланки – сімейні лікарі, терапевти, педіатри. Українцям потрібно буде обрати сімейного лікаря (терапевта, педіатра) і підписати з ним угоду на медичне обслуговування. Лікаря можна обрати незалежно від свого місця проживання, незалежно від того, де він працює – в поліклініці, приватній клініці чи має власну практику.

   Допомога, яку надає сімейний лікар, терапевт, педіатр, буде повністю оплачуватись державою. Для людини вона є безкоштовною. Ця допомога включає: консультації лікаря необмежену кількість разів, профілактичні огляди, базові аналізи, рецепти на доступні ліки, які можна отримати в аптеці безкоштовно або з незначною доплатою, направлення до лікарів-спеціалістів, видачу довідок та листів непрацездатності.










Конкурс для молодих підприємців

опубліковано 18 жовт. 2017 р., 01:31 Інформаційно-довідковий центр   [ оновлено 18 жовт. 2017 р., 01:32 ]

  
   Знову в Україні буде проведено конкурс для молодих підприємців віком 15-18 років Diamond Challenge for High School Entrepreneurs. Благодійний Фонд ICEPP виступить організатором відбіркового етапу даного конкурсу. 

   У 2012 році Університет штату Делавер, США (University of Delaware), враховуючі значні досягнення у науковій сфері та методології навчання підприємництву започаткував конкурсний проект для підтримки та розвитку молодіжного підприємництва Diamond Challenge.

   Проект стрімко розширився між зацікавленими країнами-учасницями, оскільки Diamond Challenge надає унікальну можливість для підлітків у віці 15-18 років зрозуміти сутність підприємницької діяльності реалізуючи власні ідеї у життя.

   Сьогодні у світі представлена достатня кількість програм, що зосереджені на принципах управління малого бізнесу.
  
   Мета Diamond Challenge – надати можливість молодим талантам розвивати свій підприємницький хист, сформувати комплексне розуміння фінансової діяльності та цінності грошових коштів, а також сприяти цілеспрямованій молодіжній підприємницькій діяльності.

   З правилами та вимогами участі у конкурсі можна ознайомитись за посиланням:https://icepp.org.ua/proekti-icepp/item/95-diamondchallengeukraineforhighschoolentrepreneurs.html

Під захистом українських військових

опубліковано 12 жовт. 2017 р., 06:53 Інформаційно-довідковий центр

  

 14 жовтня 2017 року відзначатиметься державне свято – День захисника України, встановлений Указом Президента України від 14 жовтня 2014 року №806. Це свято усіх, хто покликаний захищати свою батьківщину, а також нагода згадати історичні перемоги попередніх поколінь, які своїми бойовими звершеннями здобували та відстоювали свободу і незалежність України.

   Указом Президента України 2017 рік проголошено Роком Української революції 1917-1921 років, яка мала важливе значення у становленні національної державотворчої традиції.

   Сучасна українська державність є продовженням традицій Української революції. Незалежність виборювалася українцями із 1917 року і ця боротьба триває й сьогодні. Нинішніх захисників України надихає самовідданість та жертовність воїнів армії Української Народної Республіки, 100-річчя з часу створення якої ми відзначаємо цього року.

   У цьому році 14 жовтня виповнюється 75-та річниця з часу утворення Української повстанської армії, діяльність якої була складовою загальноєвропейського руху опору нацистам та їх союзникам.

УКРАЇНСЬКА ПОВСТАНСЬКА АРМІЯ. ІСТОРИЧНА ДОВІДКА 

   Час створення УПА
   Перші загони під назвою УПА-«Поліська Січ» створив на початку Другої світової війни отаман Тарас Бульба-Боровець у районі поліського Олевська для боротьби з більшовиками. У кінці 1941року окупаційна адміністрація змусили Т. Бульбу ліквідувати «Поліську Січ», після чого він перейшов у підпілля, де створив нову повстанську формацію, спершу під подібною ж назвою, а згодом як Українська Національно Революційна Армія (УНРА). Загони Т. Бульби-Боровця підпорядковувалися Уряду УНР в екзилі. Із Т. Бульбою співпрацювали члени ОУН під керівництвом А. Мельника, у яких були свої військові табори на півдні Крем’янеччини та Володимирщини.

   Восени 1942 року почали також утворюватися збройні загони ОУН на Поліссі й Волині, очолені Степаном Бандерою, що також прийняли назву УПА. Ці загони 18 серпня 1943 року роззброїли УПА-«Поліська Січ» Т. Бульби. Її організаторами були провідні члени ОУН: Д. Клячківський, Р. Волошин, Я. Бусел. Першим командиром УПА став Дмитро Клячківський (Клим Савур), шефом штабу – полковник УНР Леонід Ступницький (Гончаренко), начальником оперативного відділу став полковник УНР Микола Омелюсік.

   Протягом зими 1942-1943 років тривала розбудова структури підпільної армії. Організаційне формування УПА як діючого військового формування завершилося навесні 1943 року.

   Символічну дату створення УПА 14 жовтня 1942 року було затверджено проводом ОУН(Б) вже у повоєнні роки.

   Структура та озброєння армії

   Територіально УПА ділилася на три частини: УПА- Північ (Волинська, Рівненська і частина Житомирської та Київської областей); УПА-Захід (Львівська, Тернопільська, Івано-Франківська та частини Закарпатської і Чернівецької областей) з окремою воєнною округою «Сян» (Перемищина, Холмщина, Лемківщина); УПА-Південь (частини Вінницької і Хмельницької областей). Групи ділилися на воєнні округи, а округи на тактичні відтинки.

   Територіальні штаби УПА та деяких куренів і загонів мали такі відділи: оперативний, розвідувальний, вишкільний, політично-виховний, організаційно-персональний і тиловий. До тилового відділу належали інтендантура й Український Червоний Хрест. Командування загонів мало таку структуру: командир, бунчужний, політичний вихователь, санітар (деколи лікар), начальник розвідки й польової жандармерії. У куренях іноді були і капелани.

   Комплектування загонів відбувалося на добровільних засадах, проте на початку фахівців було мобілізовано. Щоб доповнити старшинські кадри, було організовано вишкільні курси: існували старшинська школа «Дружинники» з шестимісячною програмою, курси санітарів, медсестер, мінерів, політвихователів, адміністраторів.

   Тактичною Одиницею УПА був загін – сотня або курінь. Бойовий склад сотні становив 150-200 вояків; проте зазвичай сотні були неповні. Загони було озброєно піхотною зброєю, включаючи важкі кулемети, гранатомети й протипанцерні рушниці, інколи й малі гармати. Уже за перших місяців повернення комуністичної влади було здійснено перехід до дії меншими загонами, щоб збільшити маневреність і полегшити забезпечення провізією.

   Спершу в УПА існували лише функціональні ступені: курінний, сотенний, чотовий, ройовий. Згодом, ухвалою УГВР введено підстаршинські ступені: старший стрілець, вістун, булавний, старший булавний і старшинські: хорунжий, поручник, сотник, майор, полковник, генерал.

   Ступені генерала мали Роман Шухевич і шеф генерального штабу Дмитро Грицай, ступені полковника – їхні наступники на цих постах: Василь Кук і Олекса Гасин, а також командири УПА-Захід та УПА-Південь: Василь Сидор, Омелян Грабець, перший головний командир УПА Дмитро Клячківський та інші.

   Зброю та однострої УПА здобувала від ворога, інколи купувала на чорному ринку. В УПА існувала тільки піхота, за винятком початків УПА, коли були й кінні частини та гармати. Зброя була німецького, радянського, угорського, польського, чеського і румунського виробництва.

   У 1947 році було здійснено частковий розпуск загонів УПА і включено їх у збройне підпілля, іншим доручено «легалізуватися». Оперативними одиницями УПА, замість сотень і куренів, стали рої й чоти.

   Чисельність підпільної народної армії визначити вкрай важко. Так, за одними даними, найбільшої чисельності УПА досягла на переломі 1943-1944 років, Об'єднуючи не менше 40 000 активних борців, у тому числі й підпільні кадри ОУН. За іншими даними, військові підрозділи УПА могли досягати одночасно близько 90 000 осіб. Всього ж через лави УПА та націоналістичне підпілля, на думку фахівців пройшло не менше 500 тис. осіб. І це були не тільки етнічні українці. В УПА воювали та виконували важливі функції представники 22 інших національностей, що переконливо свідчить про її високий авторитет народної армії. Ці національні загони при УПА були автономними, мали своє командування, прапори. Наприклад, командиром азербайджанського відділу був Чавлі, грузинського – Карло Гогія, узбецького – Шімрат. Вони формувалися, як правило, за наявності відповідної кількості бійців однієї національності. Крім названих, відомі національні загони вірмен, казахів, калмиків, киргизів, литовців, росіян, таджиків, татар, чеченців, чувашів. Найчисленнішими були литовські та грузинські (декілька сотень кожної національності), потім узбеки і вірмени. Є відомості про те, що у складі УПА боролися також білоруси та євреї. Останні розглядали своє перебування у цій армії, як справжній порятунок від фізичного знищення гітлерівцями. Тому багато євреїв подалися туди після втечі із гетто, інші були звільнені звідти українськими повстанцями. Вони позитивно зарекомендували себе не лише як прості бійці, а і як кваліфіковані лікарі. Томи «Літопису УПА» містять інформацію про героїку євреїв, що боролися в лавах УПА як проти нацизму, так і проти комунізму, і чимало їх загинуло в боротьбі за волю України і за честь єврейського народу.

   Доктор Абрагам Штерцер і його брат Арієг та їхні сім'ї, за своїм світоглядом – переконані сіоністи, мужньо воювали в УПА, чудово володіли українською мовою. Абрагам Штерцер лікував як вояків УПА, так і населення, за що був дуже шанований серед українців.

   Слід згадати і доктора Самуеля Ноймана, героя УПА. Він був відомим лікарем і лікував всіх, хто в цьому мав потребу. Великий ерудит, що вільно володів багатьма європейськими мовами, добре знав, кому допомагає. Під час Голокосту він був схоплений нацистами і кинутий у гетто, де вже перебувала його мама. Щоб врятуватися від неминучої загибелі і врятувати матір, д-р Самуель таємно передав листа зв’язковим УПА, а Служба безпеки повстанців зуміла вирвати лікаря та його маму з рук нацистів. 3а підробленими документами на псевдо «Максимович» д- р Нейман вступає у лави УПА, де встановлює прямі контакти із начальником штабу – Олексою Гасином. Десятки вояків УПА врятував цей талановитий лікар. Самуель Нойман геройськи загинув у бою з енкаведистами у Чорному лісі разом зі членами штабу УПА в 1945 році. І таких прикладів дуже багато.

   Такі факти переконливо спростовують твердження кремлівських пропагандистів та інших антиукраїнських сил про ксенофобію та антисемітизм учасників українського визвольного руху.

   Боротьба нацистів та УПА

   Діяльність УПА можна цілком упевнено вважати складовою боротьби поневолених нацистами народів, яка у роки Другої світової війни набула широкого розмаху у Франції, Югославії, Польщі, Чехословаччині, Албанії, Греції, Бельгії, Данії та інших країнах. При цьому УПА була чи не єдиною в Європі підпільною армією, що не отримувала зовнішньої матеріальної, фінансової чи іншої допомоги, а орієнтувалася лише на підтримку українського населення на територіях, де вона діяла.

   ІІІ надзвичайний великий збір ОУН(Б) в серпні 1943 року висунув гасло «боротьби проти імперіалізмів Берліна і Москви». Керівництво ОУН(Б) заборонило командирам загонів УПА і тереновим провідникам ОУН вступати в контакт з окупантами, бо «мости на дорозі до переговорів з німцями попалені». У відповідь на пропозиції пропонувалося завертати нацистів «до переговорів з провідником С. Бандерою, який ув'язнений в Берліні».

   Тим не менш, взимку 1943-1944 років керівництво ОУН і УПА взяло курс на фактичне уникнення боїв з нацистами. Це пояснювалося наближенням лінії фронту. У першій половині липня 1944 року на установчому великому зборі Української Головної Визвольної Ради (УГВР) було заявлено, що «політично зв’язуватися сьогодні з Німеччиною неможливо».

   Нацисти робили неодноразові спроби знищити УПА військовими акціями і засобами пропаганди.

   Так, зокрема, у липні-серпні 1943 року з метою знищити загони УПА, силами 10 батальйонів мотопіхоти та 10000 німецьких і польських поліцейських під командуванням генерала Еріха фон дем Бах-3алевські було проведено наступ на територію південної Волині, який провалився.

   У липні 1943 року було 35 боїв, в серпні - 24, у вересні - 15. Німецькі війська втратили близько 3000 вояків убитими і пораненими, УПА - 1237 убитими і пораненими. Восени 1943 року окупаційна влада провела новий наступ на райони, «заражені націоналістичними бандами», яким командував обергрупенфюрер СС Г. Прюцман.

   У жовтні-листопаді 1943 року зафіксовано 47 боїв загонів УПА і близько 125 дрібних боїв місцевих загонів УНС (Українська народна самооборона) з нацистами. У результаті бойових дій останні втратили близько 1500 солдатів, загони УПА - 414 бійців.

   У роки німецької окупації, у надзвичайно важких умовах УПА навіть вдалося взяти під свою владу значні території, на які не могла ступити нога нацистів. Так, зокрема, у квітні загони УПА «Північ» звільнили від нацистів містечко Колки та прилеглі до нього території. Навесні 1943 року на звільненому від окупантів терені, що охоплював населені пункти Маневицького, Рожищенського, Ківерцівського районів Волинської області, Радивилівського району Рівненської області (близько 2,5 тисяч квадратних кілометрів), постала Колківська республіка. Її межі в силу військових обставин змінювалися. Це самоврядне утворення стало осередком опору нацистам. Республіка мала ознаки державного утворення - у ній діяли українські органи влади, політично-видавничий осередок, розвивалось українське шкільництво, організовано лікарні, відкрито медичні та аптечні пункти, військову школу, пункти з виробництва продуктів харчування та товарів широкого вжитку. Діяла Служба безпеки та суд. Цей острівець свободи проіснував до 4 листопада 1943 року. Тоді за допомогою регулярних фронтових частин (артилерії, танків та авіації) Колківська республіка була знищена нацистами.

   Боротьба комуністичного режими проти УПА

   Для знищення УПА більшовики спочатку застосували масові бої й сутички, як, наприклад, у квітні 1944 року триденний бій під Гурбами на Крем'янеччині за участю близько 30 000 вояків та взимку 1944-1945 років у Карпатах. Для знищення УПА радянський уряд кинув навіть кілька дивізій військ НКВС.

   Взимку 1945-1946 років у Карпатах було влаштовано велику блокаду з розташуванням військ НКВС у селах з метою не допустити допомоги населення загонам УПА та підпіллю.

   Для боротьби з УПА більшовики вербували з місцевого населення так званих «стрибків». НКВС-МВС застосовували також поширення отруєних ліків й інфекційних недуг та інше.

   Окремо слід згадати про різні методи провокацій радянських каральних органів. Передусім йдеться про створення фальшивих загонів УПА. У пошуках ефективних методів боротьби НКВС-МВС широко практикували створення «спецгруп» з числа колишніх радянських партизанів та перевербованих вояків УПА, головним завданням яких було вчинення кривавих злочинів проти місцевого населення під виглядом повстанців з метою дискредитації українського підпілля.

   Одночасно керівники уряду УРСР та КПУ зверталися із закликом до вояків УПА складати зброю («з повинною») за Ціну помилування. Тих, хто погоджувався, НКВС включало до частин для боротьби з УПА, а згодом їх судили й висилали до концтаборів. Відомі сім таких урядових звернень, останнє датоване 30 грудня 1949 року. Про дії підпілля, включно з місцевими зверненнями, повідомляла радянська преса до середини 1950-х років.

   Одним із способів ліквідації українського визвольного руху були масові депортації цивільного населення, прихильного до УПА (родини повстанців, співчуваючі тощо). Ці заходи регулювалися відповідними нормативними актами радянської влади: 31 березня 1944 року було віддано розпорядження № 7129 про виселення «членов семей оуновцев». За своєю сутністю депортації 1944-1953 років не відрізнялися від депортацій 1939-1941 років, окрім тієї особливості, що у 1939-1941роках виселяли осіб, чия участь в антирадянському русі була так чи інакше доведена. У 1944-1953 роках виселяли всіх, хто навіть найменшою мірою міг бути причетний до визвольного руху.

   Найбільша депортація населення відбулася у жовтні 1947 року. Вона увійшла в історію під кодовою назвою операція «Захід». Планувалася вона ще в квітні цього ж року. 10 вересня 1947 року Рада Міністрів СРСР ухвалила указ «Про виселення із західних областей УРСР до областей: Карагандинської, Архангельської, Вологодської, Кемеровської, Кіровської, Молотовської, Свердловської, Тюменської, Челябінської та Читинської членів родин «оунівців» і активних бандитів, заарештованих та вбитих у боях». Операція розпочалася о шостій ранку 21 жовтня. Протягом доби виселили 26644 родини, загалом 76192 осіб: 18866 чоловіків, 35152 жінки та 22174 дитини. Майно, що належало виселеним, було конфісковано та передано колгоспам. На всіх депортованих чекали каторжні роботи в копальнях і колгоспах Сибіру.

   Трагічною датою в історії УПА стала смерть головного Командира Романа Шухевича-Чупринки, який загинув у бою 5 березня 1950 року. Завдяки проникненню у підпільну мережу радянським органам вдалося ліквідувати у 1951-1952 роках авторитетних керівників повстанського руху – Р. Кравчука, І. Литвинчука, П. Федуна. 23 травня 1954 року був схоплений останній головнокомандувач УПА Василь Кук.

   Значні людські втрати, виснаження призвели до остаточного послаблення й ліквідації повстанського руху. Проте обмежені дії УПА і підпілля на території у межах сучасної України тривали щонайменше до 1953 року, а за радянськими джерелами - до 1956 року. Є також відомості, що останній бій підрозділу УПА з підрозділом МВС відбувся 1961 року.

   Окремо слід відзначити дії керівництва соціалістичної Польщі проти УПА. Так, для боротьби з українськими повстанцями польський уряд створив навесні 1946 року оперативну групу «Ряшів». У квітні 1947 року було створено оперативну групу «Вісла» під командуванням генерала С.Моссора, що мала знищити УПА на Закерзонні. Водночас польський уряд домовився з урядом СРСР про спільний наступ на УПА.

   Непоправимого удару повстанському рухові на Закерзонні завдала операція «Вісла», яка почалася 28 квітня і тривала до жовтня 1947 року. За цей час фактично все українське населення було виселено зі своїх етнічних земель в основному у північні воєводства Польщі.

   У важких багатомісячних боях УПА й збройне підпілля зазнали важких людських втрат або були розбиті й розпорошені. З літа 1947 року УПА почала залишати Закерзоння: одні пішли в УРСР, інші до Західної Німеччини й Австрії. Невеликі групи діяли на опустілому Закерзонні (т. зв. «дикому полі») ще до осені 1953 року.

   ІСТОРИЧНІ ДОКУМЕНТИ

Присяга вояка Української Повстанчої Армії

Універсал Української Головної Визвольної Ради 
Заява Головного Командування Української Повстанської Армії



Як і на початку минулого століття, в української незалежності нині той же ворог – імперська Росія, яка діє методами, подібними до московсько-більшовицьких методів столітньої давності. Але перемога обов’язково буде за нами, і запорукою цього є відроджене та боєздатне українське військо, а також підтримка нашої держави міжнародною спільнотою.

Розпочався V Всеукраїнський конкурс есе  «Я – європеєць»

опубліковано 12 жовт. 2017 р., 01:24 Інформаційно-довідковий центр

   Всеукраїнською молодіжною громадською організацією «Серце до серця» спільно з Міністерством культури України, Посольством Литовської Республіки в Україні, з вересня 2017 року по березень 2018 року проводиться V Всеукраїнський конкурс есе «Я – європеєць» (далі Конкурс).

   Основними завданнями Конкурсу є: розвиток у дітей і молоді активної життєвої позиції, готовності брати участь у суспільному, культурному та міжнародному житті країни; формування у молоді демократичних, європейських цінностей, розуміння прав і свобод людини, високих соціальних, культурних, освітніх стандартів; підвищення значущості ідеї єдності та дружби України і Литовської Республіки серед молодих учасників.

   Роботи учасників Конкурсу в строк до 19 січня 2018 року надсилаються на електронну адресу: yaevropeets@ukr.net.

   Підсумки завершального етапу Конкурсу підводяться у березні 2018 року. За рішенням журі Конкурсу автори кращих робіт, за можливості, будуть запрошені до участі у міжнародній поїздці до Литовської Республіки в рамках культурного обміну у 2018 році.

   За додатковою інформацією прохання звертатися до організаційного комітету Конкурсу за телефонами: 044-501-01-15, 044-400-43-01.              


ПОЛОЖЕННЯ 
про проведення Всеукраїнського конкурсу есе «Я – європеєць». 
   1. Загальні положення.    1.1. V Всеукраїнський конкурс есе «Я – європеєць» (далі – Конкурс) – це відкритий захід, що проводиться з метою привернення уваги до розвитку українсько-литовських відносин у різних сферах суспільного життя, пропаганди європейських цінностей, демократичних принципів державного устрою.

   1.2. Основними завданнями Конкурсу є:
   - розвиток у дітей і молоді активної життєвої позиції, готовності брати участь у суспільному, культурному та міжнародному житті країни;
   - формування у молоді демократичних, європейських цінностей, розуміння прав і свобод людини, високих соціальних, культурних, освітніх стандартів;
   - підвищення значущості ідеї єдності та дружби України і Литовської Республіки серед молодих учасників.

   1.3. Організаторами конкурсу є Посольство Литовської Республіки в Україні, Міністерство культури України, Всеукраїнська молодіжна громадська організація «Серце до серця» за підтримки міністерств і відомств (за додатковим погодженням).

   1.4. Конкурс проводить Організаційний комітет, склад якого формується та затверджується організаторами конкурсу.

   1.5. Роботи учасників Конкурсу в строк до 19 січня 2018 року надсилаються на електронну адресу: yaevropeets@ukr.net. У роботі обов’язково зазначаються відомості про автора, його місце навчання (повне найменування навчального закладу (населений пункт, район, місто, область) та контакти (телефон та електронна адреса (e-mail).

   1.6. Підсумки завершального етапу Конкурсу підводяться у березні 2018 року.

   2. Учасники Конкурсу.

   2.1. Конкурс проводиться серед учнів і вихованців 8-11 класів загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів, членів дитячих і молодіжних громадських організацій України.

   3. Вимоги до робіт.

   3.1. Есе має виражати індивідуальні погляди автора на запропоновану тему. У співвідношенні об’єму та функції есе має межувати, з одного боку, зі статтею та літературним нарисом, з іншої – з власними роздумами. Есеїстичному стилю притаманні образність, асоціативність мислення.

   3.2. До участі в Конкурсі допускаються роботи у друкованому варіанті обсягом не більше двох сторінок у форматі Microsoft Word, шрифт і розмір літер всіх частин есе – Times New Roman, 14 nm. Поля сторінок: ліве – 3 см, праве – 1 см, нижнє, верхнє – 2 см.

   3.3. У супровідному листі до есе зазначаються:
   - відомості про автора (прізвище, ім’я, по батькові, клас, група, вік, контакти);
   - повне найменування навчального закладу (населений пункт, район, область); 
   - відомості про керівника (у разі наявності).

   4. Конкурсна комісія (журі).

   4.1. Для організації Конкурсу і визначення кращих робіт формується Конкурсна комісія (журі) Конкурсу.

   4.2. Журі Конкурсу, яке формується та затверджується організаторами конкурсу:
   - здійснює оцінку робіт, представлених на Конкурс;
   - своїм рішенням визначає переможців Конкурсу.

   5. Порядок підведення підсумків Конкурсу.

   5.1. При підбитті підсумків журі визначає переможців, що зайняли перше, другі та треті місця.

   5.2. Критерії оцінки робіт:
   10 балів:
    Дотримання стилістичних і синтаксичних правил
   20 балів:
   Послідовність, логічність викладених думок
   20 балів:
   Оригінальність викладених думок, креативність і неординарний Погляд автора
   50 балів: 
   Максимальна кількість


   5.3. Підбиття підсумків Конкурсу оформляється протоколом журі Конкурсу.

   5.4. За рішенням Оргкомітету Конкурсу для визначення його переможців може бути організований відкритий захист кращих робіт.

   5.5. Переможці Всеукраїнського Конкурсу нагороджуються дипломами і цінними подарунками.

   5.6. За рішенням журі Конкурсу автори кращих робіт, за можливості, будуть запрошені до участі у міжнародній поїздці до Литовської Республіки в рамках культурного обміну у 2018 році.

В УКРАЇНІ РОЗПОЧАВСЯ ПРОЦЕС РОЗРАХУНКУ РОЗМІРУ «ЗИМОВОЇ» СУБСИДІЇ

опубліковано 9 жовт. 2017 р., 05:46 Інформаційно-довідковий центр

   В Україні офіційно розпочався процес розрахунку розміру зимової субсидії. У жовтні управління соціального захисту населення автоматично розрахують розмір допомоги на опалювальний сезон усім тих, кому у травні цього року субсидію було перепризначено на новий період - 2017-2018рр. Жодних документів чи довідок субсидіантам повторно не потрібно подавати чи доносити. Програма житлових субсидій максимально спрощена для людей.

   Заяву і Декларацію про доходи заново необхідно було подати лише сім’ям, які:
   · орендують помешкання
   · мають зміни у складі сім’ї: хтось прописався чи виписався за останній рік
   · хочуть отримати субсидію на тверде паливо

   Як і минулого року, субсидію нададуть усім, хто потребує реальної допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг. Грошей вистачить на всіх.

   Розмір «зимової» субсидії буде відображено у платіжках за опалення, які надійдуть споживачам послуги у листопаді 2017 року.

ДАТА ПРИЗНАЧЕННЯ СУБСИДІЇ АДАПТОВАНА ДО СОЦІАЛЬНОГО СТАТУСУ ГРОМАДЯН 

   На новий опалювальний сезон 2017/18рр. – з 1 жовтня 2017р - при розрахунку розміру субсидії будуть враховані доходи громадян за I і II квартал 2017 року, а на неопалювальний період – з 1 травня 2018 року - за III і IV квартал 2017 року.

   Це об’єктивно. Бо, громадянин, наприклад, весь минулий рік працював і отримував високу заробітну плату. У цьому році з тих чи інших причин звільнився з роботи і потребує допомоги в оплаті комуналки з об’єктивних причин. Соціально несправедливо брати до уваги його минулорічні доходи, коли він міг самотужки сплачувати рахунки за тепло, електроенергію та воду. Тому Уряд пішов назустріч таким людям, адаптуючи їх соціальний стан до дати призначення субсидії.

   Крім того, у травні-червні цього року виникли затримки з перепризначенням субсидій на літній період, бо фіскальна служба не змогла вчасно надати інформацію про доходи громадян за I квартал цього року. Особливо помітно це було у великих містах. Уряд врахував і цей аргумент.

ПЕНСІОНЕРАМ СУБСИДІЯ РАХУЄТЬСЯ ВИХОДЯЧИ ЛИШЕ З РОЗМІРУ ЩОМІСЯЧНОЇ ПЕНСІЇ, А НЕ НА ЗАГАЛЬНИХ УМОВАХ 

   Громадяни, які стали пенсіонерами, наприклад у травні цього року, або пенсіонери, які припинили працювати, скажімо у червні цього року, і не мають інших доходів, ніж пенсія, мають змогу оформити субсидію, виходячи лише з одного доходу - пенсії.

   Це стосується лише тих українців, які донедавна працювали і отримували заробітну плату, або, скажімо, зарплату і пенсію, а віднедавна – у минулому чи цьому році (І та ІІ квартали) з тих чи інших причин залишили роботу і отримують єдиний вид доходу – пенсію.

   Щоб скористатися таким правом, громадянам необхідно звернутися до управління соціального захисту населення лише з Декларацією про доходи, в якій зазначити вид доходу - пенсія, наприклад з 1 червня 2017 року. Тоді з 1 жовтня 2017 року таким українцям не враховуватиметься дохід за I і II квартал 2017 року, а братиметься до уваги лише розмір щомісячної пенсії.

   Якщо ж людина стала пенсіонером, скажімо з вересня, вона має змогу у грудні звернутися до управління соцзахисту з Декларацією про доходи і субсидію перерахують

   СУБСИДІЯ НА ІНДИВІДУАЛЬНЕ ОПАЛЕННЯ ПРИЗНАЧАТИМЕТЬСЯ З 15 ЖОВТНЯ ДО 15 КВІТНЯ, А ДЛЯ ЦЕНТРАЛІЗОВАНО - ТЕРМІН ВИЗНАЧАТИМЕТЬСЯ МЕРОМ МІСТА 

   На практиці траплялися випадки, коли у одному населеному пункті дві родини проживають у одному багатоповерховому будинку, але через те, що використовують різні види опалення, по-різному отримували субсидію у жовтні та квітні.

   Для родини, яка використовує централізоване опалення, субсидія у жовтні та квітні нараховувалася відповідно до рішень органу місцевого самоврядування залежно від погодних умов подачі теплоносія. Тому, для таких сімей опалювальний період, починався, скажімо, 18 жовтня й завершувався 10 квітня. Відповідно й здійснювалося нарахування субсидії.

   Для родини, яка має індивідуальне газове опалення, опалювальний період починався з 1 жовтня і завершувався 30 квітня. Однак, враховуючи погодні умови, рідко хто з українців самостійно вмикав опалення вже 1 жовтня, коли на вулиці сприятливий температурний режим.

   Це питання не було унормованим на місцевому рівні, що з року в рік призводило до збільшення сум невикористаних субсидій. Саме тому Уряд у травні цього року врегулював це питання на користь субсидіантів.

   Якщо раніше субсидія на опалювальний сезон призначалася з 1 жовтня до 30 квітня і обов’язково перераховувалася відповідно до рішення органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади про дату початку та закінчення опалювального сезону, то у 2017-2018рр. для користувачів централізованого опалення залишається прив’язка до відповідних рішень органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади, а для тих, у кого індивідуальне опалення, субсидія нараховуватиметься з 15 жовтня до 15 квітня.

  Дане рішення Уряду є соціально й економічно обґрунтованим: розумне споживання енергоресурсів, особливо, коли погода в цьому сприяє, наближає країну до її стратегічної мети - до 2020 року стати енергонезалежною.

ЯК ОТРИМАТИ СУБСИДІЮ У РАЗІ НАЯВНОСТІ ЗАБОРГОВАНОСТІ? 

   Держава, надаючи субсидію, дає можливість сім’ї протягом року вирішити питання з накопиченою в минулому заборгованістю за комунальні послуги. Якщо цього не зроблено, держава знову ж таки йде назустріч громадянам і дає змогу оформити договір реструктуризації боргу з постачальником послуги для продовження субсидії на наступний рік (2017-2018рр.).

  Існують непоодинокі випадки, коли громадяни оскаржують у судовому порядку виставлену надавачем послуги суму заборгованості і тому відмовляються сплачувати відповідні кошти або ж укладати договір реструктуризації. Уряд пішов назустріч таким сім’ям: борг за комунальні послуги, який оскаржується у суді, не впливає на субсидію.

   У ситуації, коли громадяни не погоджуються із заборгованістю вони можуть її оскаржити. На підставі рішення суду про анулювання боргу, або до винесення рішення суду розмір заборгованості, що оскаржується, рішенням Комісії з питань призначення житлових субсидій, які працюють при органах виконавчої влади на місцях, дія житлової субсидії відновлюється з моменту призупинення, тобто з травня 2017 року.

   Поточна заборгованість, тобто не сплачені комунальні послуги у березні, травні та червні, не впливає на процес перепризначення житлових субсидій на новий період. Береться до уваги заборгованість, накопичена субсидіантом до лютого 2017 року.

СУБСИДІЯ БЕЗ «ПРОПИСКИ» МОЖЛИВА НА ПІДСТАВІ ДОГОВОРУ ОРЕНДИ ЖИТЛА 

   Безповоротна допомога Уряду у сплаті житлово-комунальних послуг - субсидія - оформлюється виключно на зареєстрованих у житловому приміщенні людей. Однак, Уряд пішов назустріч і тим людям, які не мають офіційної реєстрації, але сплачують комунальні послуги.

   Якщо людина не змогла оформити субсидію через відсутність прописки в даному помешканні, але там проживає і сплачує рахунки за тепло, газ, світло й воду, держава забезпечила їй можливість скористатися безповоротною допомогою на підставі договору оренди житла. Рішенням Уряду не визначено жорстких вимог до такого документу: договір не потрібно завіряти нотаріально, достатньо лише двох підписів - власника житла та орендаря.

   Такий документ є офіційним підтвердженням права людини на субсидію і повинен братися до уваги місцевими органами соціального захисту населення на користь сім’ї.

ОПЛАТА ДОРОГОВАРТІСНОГО ЛІКУВАННЯ БУДЬ-КОГО З ЧЛЕНІВ СІМ’Ї, ДОВГОТРИВАЛЕ НАКОПИЧЕННЯ КОШТІВ НА КУПІВЛЮ КВАРТИРИ, ЧИ ОПЛАТА НАВЧАННЯ ДИТИНИ НЕ ВПЛИВАЄ НА СУБСИДІЮ 

   Основний критерій, за яким житлова субсидія не призначається, є одноразова покупка, яка перевищує 50 тисяч гривень. Однак, і тут є виключення. Зокрема, оплата дороговартісного лікування будь-кого з членів сім’ї, довготривале накопичення коштів на купівлю квартири, чи оплата навчання дитини.

   Якщо, до прикладу, родина 10 років збирала кошти, щоб придбати собі помешкання. Купівля квартири перевищила 50 тисяч гривень і у сім’ї немає іншого помешкання – такі люди мають змогу подати документи для оформлення житлової субсидії на розгляд Комісії з питань соціального захисту населення, які діють при кожній райдержадміністрації або органі місцевого самоврядування. Аналогічна ситуація і з оплатою навчання дитини.

   Якщо родина здійснила покупку, що перевищує 50 тис. грн. у період отримання субсидії, безповоротну державну допомогу у сплаті житлово-комунальних послуг їй НЕ припинять надавати. Факт такої купівлі впливає на право на призначення субсидії на наступний термін.

   На оформлення субсидії також НЕ впливає вартість майна, отриманого у спадок або у подарунок. Цей дохід не включається до сукупного доходу сім’ї і не береться до уваги при розрахунку розміру субсидії. Наявність у власності двох житлових приміщень, двох автомобілів також НЕ впливає на право отримання субсидії. Береться до уваги офіційний дохід, який приносить це майно.

   Якщо сім’я придбала квартиру у кредит, то при визначені її права на субсидію враховується сума першого внеску. Якщо ця сума перевищує 50 тис. гривень, субсидія може бути призначена за рішенням Комісії на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов проживання.

БЕЗРОБІТНІ ТА СТУДЕНТИ ТАКОЖ МАЮТЬ ПРАВО НА СУБСИДІЮ 

   Громадянам, які перебувають на обліку в центрі зайнятості і отримують допомогу з безробіття, студентам денної форми навчання при оформленні субсидії враховують фактичний розмір доходу. А громадянам, які перебувають на обліку в центрі зайнятості, але не отримують допомогу з безробіття, - один прожитковий мінімум. Для тих, хто не перебуває на обліку в центрі зайнятості і свої доходи декларує як нульові, органи соціального захисту населення рахують два прожиткові мінімуми.

   Тимчасово переміщені особи теж мають право на отримання субсидії, оскільки не буде враховуватися у дохід грошова допомога, яка їм виплачується державою.

   Якщо в особи, яка досягла 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення субсидії, середньомісячний сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму або відсутні доходи, але вона навчається за денною формою навчання у загальноосвітньому, професійно-технічному, вищому навчальному закладі, для розрахунку субсидії середньомісячний дохід такої особи визначається на рівні одного прожиткового мінімуму.

   Якщо в особи, яка досягла 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення субсидії, середньомісячний сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму, але яка протягом зазначеного періоду отримувала хоча б один із таких видів доходу: пенсію, стипендію, допомогу при народженні (усиновленні) дитини, допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, допомогу по догляду за інвалідом I та II групи внаслідок психічного розладу, допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам, допомогу по безробіттю, або особа не досягла 18-річного віку станом на кінець періоду, за який враховуються доходи, то у розрахунок субсидії включаються фактичні розміри отриманих такою особою доходів.

   Якщо в особи, яка досягла 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення субсидії, відсутні доходи, для розрахунку субсидії середньомісячний дохід такої особи визначається на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на кінець періоду, за який враховуються доходи для призначення субсидії.

СУБСИДІЯ ОФОРМЛЮЄТЬСЯ НА ФАКТИЧНИХ, А НЕ НА ВСІХ ЗАРЕЄСТРОВАНИХ, МЕШКАНЦІВ ЖИТЛА 

   Діти пішли вчитися і фактично з вами не проживають або син чи дочка переїхали у інше місто, але ще досі прописані у Вас? Держава йде назустріч таким сім’ям і пропонує доходи тих, хто прописаний, але фактично не проживає у помешканні, не враховувати під час розрахунку розміру субсидії.

   У такому випадку мешканець квартири при оформленні субсидії, в Декларації про доходи у розділі «склад сім’ї», повинен вказати родичів, котрі зареєстровані, але не живуть з субсидієотримувачем. Зокрема, треба написати: «зареєстровані, але не проживають». Разом із Декларацією треба подати Заяву з проханням розглянути на Комісії питання про нарахування субсидій на фактичну кількість людей, які мешкають у квартирі. А також надати документ, що підтверджує факт не проживання відповідної особи за цією адресою (довідка з місця роботи в іншому місці), (довідка про навчання в іншому місці, про перебування на лікуванні тощо).

   На підставі цієї заяви Управління соціального захисту спрямовує в помешкання цього заявника державного соціального інспектора. Він у свою чергу, приходить, перевіряє, складає акт. Далі в органі соціального захисту готують подання на Комісію. І Комісія приймає рішення: призначити субсидію, скажімо, не на п’ять чоловік, а, на трьох. І це рішення Комісії є обов’язковим до виконання тими житлово-комунальними підприємствами, які є надавачами послуг. Тобто послуги нараховуються не на п’ятьох прописаних, а на трьох реальних мешканців. І доходи для обрахунку субсидії також беруться з трьох замість п’яти членів родини.

ПРО ЩО ТРЕБА ОБОВ’ЯЗКОВО ІНФОРМУВАТИ СОЦБЕЗ? 

   Якщо Ви отримуєте субсидію і у вас відбулися певні зміни, пам’ятайте, ви повинні проінформувати протягом місяця управління соціального захисту населення – усно чи особисто – про таке:
   · складу зареєстрованих у житлі: хтось виписався чи прописався
   · соціального статусу членів сім’ї: хтось звільнився або влаштувався на роботу, став пенсіонером
   · про здійснення одноразової покупки, яка перевищує 50 тисяч гривень
   · набору комунальних послуг: відмовилися від централізованого палення і перейшли на індивідуальне чи навпаки.

 

НАСТУПНОГО ТИЖНЯ ПОЧНУТЬСЯ ВИПЛАТИ ПІДВИЩЕНИХ ПЕНСІЙ

опубліковано 9 жовт. 2017 р., 01:49 Інформаційно-довідковий центр

Всі регіональні відділення Пенсійного фонду повністю готові розпочати  виплати підвищених пенсій більш ніж 9 млн пенсіонерам

   Як будуть проходити виплати

   3 жовтня, Верховна Рада підтримала урядову пенсійну реформу і ухвалила в цілому законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» № 6614. Одразу після підписання документу Президентом Пенсійний фонд розпочне виплати підвищених пенсій. Це буде наймасштабніший перерахунок пенсій за всі роки незалежності.

   Необхідні для цього гроші є: протягом року у Пенсійному фонді додатково акумульовано 26 млрд.грн. Додаткові надходження забезпечені завдяки зростанню заробітної плати і детінізації зарплатних виплат.  Готовий Пенсійний фонд до виплат підвищених пенсій і організаційно. Розроблено та протестоване програмне забезпечення, за допомогою якого автоматично у найближчі 2-3 дні будуть перераховані пенсії більше ніж для 9 млн. пенсіонерам.

   Вже протягом доби після набрання чинності закону про пенсійну реформу органами ПФ будуть виготовлені додаткові виплатні документи по перерахованих пенсіях. Виплата пенсій у жовтні буде здійснюватися по двох відомостях. Пенсіонери, в яких дата отримання пенсій припаде на період після набрання чинності закону, одержать гроші одразу - по одній відомості пенсію у попередньому розмірі, по іншій – додатково суму перерахунку. Ті пенсіонери, які з 4 жовтня, до набрання чинності закону, вже встигнуть  отримати пенсію у «старому» розмірі, одержать відповідну доплату за окремою відомістю до закінчення виплатного періоду – тобто, до 25 жовтня.

   Аби проінформувати всіх пенсіонерів про розмірі їх пенсій, органи Пенсійного фонду переглянуть  графіки прийому громадян, до проведення прийомів буде залучено додаткову кількість працівників, забезпечено виїзні прийоми за місцем проживання громадян. Необхідну інформацію також можна буде одержати у контакт-центрі та на веб-порталі послуг ПФ.

   Як буде впроваджуватись пенсійна реформа   

   З 1 жовтня 2017 року всі пенсії незалежно від року призначення будуть перераховані за єдиними правилами за матеріалами пенсійних справ. При перерахунку буде використовуватись: єдиний показник середньої зарплати за останні 3 роки (2014-2016) у розмірі 3 764,4 грн; оновлений показник прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян на рівні 1452 грн. Всі перерахунки пенсій будуть зроблені без звернень пенсіонерів. Підвищення пенсій не носить інфляційний характер, тому не може призвести до підвищення цін.

   Надалі всі пенсії щорічно будуть індексуватись – на 50% середньої заробітної плати і на 50% від зростання інфляції.  У 2019-2020 роках для перерахунку буде братися показник середньої заробітної плати за попередній рік. З 2021 року – показник середньої заробітної плати за 3 попередні роки.  Перерахунок пенсій більше не залежатиме від рішень політиків.

   Посилюється роль страхового стажу для визначення права на пенсію. Пенсійний вік не підвищується: ті, хто сумлінно працював і набув необхідного страхового стажу, зможуть вийти на пенсію в 60 років. З січня 2018 року для виходу на пенсію за віком необхідно мати 25 і більше років страхового стажу. Людина, яка не працювала, або працювала на себе (не сплачувала страхові внески), не буде отримувати пенсію за рахунок інших і вийде на пенсію пізніше – мінімальний страховий стаж для права на пенсію залишається на рівні 15 років (при досягненні 65 років).

Ті, хто працюють в секторі неформальної зайнятості або за кордоном, можуть сплачувати внески до Пенсійного фонду самостійно або «купити» стаж за період коли такі внески не сплачувались (не більше, ніж 2 роки).

    Зберігається право на достроковий вихід на пенсію для: матерів, які виховали 5 дітей або інвалідів з дитинства (у 50 років); військових – учасників бойових дій (55 років); ліліпутів та диспропорційних карликів (40/45 років); артистів (за наявності вислуги від 20 до 35 років); журналістів, у разі поранення, контузії, каліцтва, одержаних під час виконання службових обов’язків у місцях надзвичайних подій; «чорнобильців» (із зниженням пенсійного віку).

   Скасовується обмеження виплати пенсій для пенсіонерів, які працюють. Пенсіонер, який заробив собі пенсію, з 1 жовтня 2017 буде отримувати її в повному обсязі. Відміняється зменшення розміру пенсії жінкам, що скористались правом дострокового виходу на пенсію по досягненню 55 років.

    Солідарна система буде позбавлена невластивих видатків. Всі  невластиві видатки системи передаються до державного бюджету.

   Наступним кроком буде підготовка окремого законопроекту про осучаснення пенсій військовим.

   Володимир Гройсман, прем’єр-міністр України

   Ініційовану урядом пенсійну реформу підтримала рекордна кількість депутатів – 288. Хоча були і ті політики, які голосували проти перерахунку пенсій і збільшення мінімальних пенсій, проти скасування податку для працюючих пенсіонерів. Я б попросив, що всі громадяни дуже уважно подивились, хто ж все-таки  голосував «за» впровадження справедливої пенсійної системи, а хто голосував «проти». Люди мають знати таких депутатів поіменно.

  Зараз ми переходимо до практичного впровадження реформи – перерахунку пенсій для більше ніж 9 млн пенсіонерів. Це масштабна робота, яку нам потрібно провести в стислі терміни. Президент до понеділка підпише закон, що дасть нам можливість почати з наступного тижня виплати підвищених пенсій за жовтень. Робота має бути організована належним чином – з великою повагою до наших пенсіонерів. Органи Пенсійного фонду мають повідомити кожного про новий розмір підвищення і розмір перерахованої пенсії.

   Кошти для проведення пенсійної реформи є в повному обсязі. В тому числі це кошти, які Пенсійний фонд отрмв від детінізації економіки. Законодавство дозволяє місцевим органам влади контролювати питання детінізації заробітних плат. Подальша детінізація дозволить збільшити надходження до  Пенсійного фонду і до місцевих бюджетів. І головне, це має захистити найманих працівників. 





Анонс обласного свята з нагоди відзначення Дня бійця територіальної оборони

опубліковано 5 жовт. 2017 р., 03:14 Інформаційно-довідковий центр

 


   7 жовтня 2017 року на території музею-заповіднику «Битва за Київ у 1943 році» о 10:00 відбудеться обласний святковий захід з нагоди відзначення Дня бійця територіальної оборони в Київській області за участю голови Київської обласної державної адміністрації Олександра Горгана.

   У програмі заходу показові виступи бійців національної гвардії та проведення занять з вогневої, військово-медичної та інженерної підготовки.

   Місце проведення: Київська область, Вишгородський район, с. Нові Петрівці, Національний музей-заповідник «Битва за Київ у 1943 році»

   Акредитація представників ЗМІ проводиться за тел.: (044)286-80-23, (096)19-19-616 до 16:30 6 жовтня

Уряд забезпечить виплати підвищених пенсій вже в жовтні

опубліковано 5 жовт. 2017 р., 01:36 Інформаційно-довідковий центр

Підвищені пенсії отримають майже 9 млн пенсіонерів, надалі пенсії будуть перераховуватись автоматично в залежності від інфляції і росту заробітної плати

  3 жовтня, Верховна Рада підтримала урядову пенсійну реформу і ухвалила в цілому законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» № 6614. Після підписання документу Президентом уряд зможе розпочати виплати підвищених пенсій. Тобто, вже в жовтні пенсіонери отримають підвищені пенсії.

   Урядова реформа передбачає п’ять головних  кроків.  Реформа усуває дискримінацію за роком виходу на пенсію. Від 1 жовтня пенсії будуть перераховані відповідно до зростання середньої заробітної плати. Такого перерахунку не здійснювали п’ять років. Тому розмір виплат за однакової кількості страхового стажу та заробітку у пенсіонерів, які вийшли на пенсію в різні роки, може відрізнятися в 2,5 рази. З 1 жовтня, а не з грудня, як передбачає закон про бюджет на 2017р буде збільшено  мінімальну пенсію – до 1452грн. Як результат – зростання виплат цьогоріч торкнеться майже 9 млн з-поміж 12 млн пенсіонерів.

   Надалі пенсії будуть перераховуватись автоматично в залежності від зростання зарплат і інфляції.  Таким чином буде  покладено край практиці втягування пенсіонерів в політичні ігри, коли пенсії підвищуються лише напередодні виборів. 

   Реформа встановлює справедливі однакові для всіх умови призначення пенсій. Пенсії призначатимуться в залежності від стажу і розміру заробітної плати. Таким чином буде ліквідовано зрівнялівку, коли всі отримують майже однакові пенсії. 

   З 1 жовтня скасовано  15-відсоткове зниження пенсій тим, хто продовжує працювати. 

   Завдяки реформі буде ліквідовано дефіцит Пенсійного фонду. У цьому році дефіцит Пенсійного фонду становить 141,3 млрд. грн., або майже половину від потреби. При цьому майже 80% пенсіонерів живуть за межею бідності. Уряд ставить  завдання:  до 2024 року зробити Пенсійний фонд бездефіцитним.  Це означає, що у Фонду з’являться можливості інвестувати в підвищення пенсій. А відтак, і в якість життя українських пенсіонерів.

   При доопрацюванні урядового законопроекту в документ були внесені правки, які посилюють соціальний захист людей праці. Зокрема, закон дозволяє з 1 січня 2028 року призначати пенсії незалежно від віку особам, в яких страховий стаж складає 40 і більше календарних років. Тобто ті, хто має великий страховий стаж, зможуть виходити на пенсію раніше 60 років. Підприємці зможуть розраховувати на призначення  пенсії в 60 років завдяки зарахуванню до страхового стажу підприємницької діяльності, яка здійснювалася  у період по 31 грудня 2017 року.

   Вже в наступному році буде проведено аудит Пенсійного фонду України, а також забезпечено створення реєстру отримувачів соціальних виплат, пільг, субсидій, пенсій, інших виплат, що здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування. Проведення аудиту і створення реєстру дозволить впорядкувати пенсійні виплати, виявити серед отримувачів «мертві душі» і припинити їм виплати.

   Вже з 1 січня 2019 року буде запроваджено другу складову системи пенсійного забезпечення – накопичувальну систему загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, що забезпечить більш високі пенсійні виплати у майбутньому.







З турботою про молодят

опубліковано 2 жовт. 2017 р., 22:56 Інформаційно-довідковий центр

   

   Вже більше року в Україні триває пілотний проект Міністерства юстиції зі швидкого одруження. Він має назву «Шлюб за добу», мета якого – впровадження європейських стандартів та боротьба з корупцією у сфері реєстрації актів цивільного стану. Стартував пілот з Києва та кількох міст поблизу АТО, сьогодні експрес-шлюб можна оформити вже у 34 містах і, навіть, в одному селі.

   За даними Мінюсту, кількість бажаючих швидко одружитися росте. Чиновники навіть підкреслюють, що швидкі шлюби міцніші ніж звичайні: незважаючи на відсутність місячного «випробувального терміну» для почуттів, розлучень серед них поки що не більше 3 відсотків.

   Про популярність програми свідчать статистичні дані, за рік пришвидшеними темпами розписалися 16 тисяч 800 пар по всій Україні. Керманичі радіють, що проект «Шлюб за добу» має успіх. А молодь може не чекати 30 днів після подачі заяви, а відразу наступного ж дня одружитися.

   На допомогу закоханим завжди поспішають фахівці Комунального підприємства «Щасливе місто». 



   Швидке одруження
  
   Основне завдання, яке стоїть перед фахівцями КП «Щасливе місто» полягає не лишень в тому, щоб прийняти заяву, провести церемонію та видати свідоцтво про шлюб. Команда професіоналів підприємства працює швидко, налагоджено, та з урахуванням кожної дрібниці, – зазначає директор КП «Щасливе місто» Ольга Прудко. В залежності від складності підготовки, ціна на церемонію складатиме від 3700 до 7500 грн. Для учасників АТО буде сформований спеціальний пакет послуг, щоб знизити вартість проведення виїзної церемонії.

   Головний принцип роботи Комунального підприємства «Щасливе місто» - високий сервіс, обов’язково творчій підхід, увага та акцент та тривалу співпрацю.

   Усі юридичні тонкощі організації свята комунальним підприємством надаються згідно з укладеним договором. (http://justicekyiv.gov.ua/03194.html).



ЗАКОН УКРАЇНИ “ПРО КОМЕРЦІЙНИЙ ОБЛІК ТЕПЛОВОЇ ЕНЕРГІЇ ТА ВОДОПОСТАЧАННЯ” І МІФИ ДОВКОЛА НЬОГО

опубліковано 26 вер. 2017 р., 00:14 Інформаційно-довідковий центр

   2 серпня 2017 року набрав чинності Закон України “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання”. Це - один із пакету законодавчих актів, що мають на меті привести ринок надання житлово-комунальних послуг в Україні у цивілізований стан, сприяти енергозбереженню, а відтак – і енергетичній незалежності нашої держави. Тим не менше, одразу після оприлюднення нового закону в мережі Інтернет навколо нього з’явилося чимало міфів. Ми обрали кілька найпоширеніших і нижче розглянемо, як ситуація виглядає насправді. 

   МІФ #1
   “Кажуть, що закон дозволяє ігнорувати показання індивідуальних (квартирних) лічильників”

   Ні, це не так. Насправді, якщо говорити про багатоквартирні будинки, то закон виділяє два види вузлів обліку теплової енергії, холодної і гарячої води: вузол комерційного обліку (загальнобудинковий) і вузли розподільного обліку (квартирні).

   Вузол комерційного обліку слугує для вимірювання обсягу всієї теплової енергії / води, спожитої у будівлі. Тобто, саме за показаннями його приладів обліку визначатиметься, скільки всього теплової енергії чи води спожили всі споживачі в будівлі. Цей обсяг необхідно “розподілити” між споживачами в будинку – тобто, визначити, хто скільки послуг спожив і скільки повинен за них заплатити. Саме для цього і використовуватимуться квартирні лічильники.

   Для кращого розуміння розглянемо ситуацію на прикладі обліку води. Слід розуміти, що точність вимірювання квартирного лічильника води зазвичай нижча, ніж у будинкового. Тому закон передбачає такий базовий принцип розподілу: обсяг, визначений за допомогою загальнобудинкового вузла, буде розподілятися між споживачами пропорційно до показань квартирних лічильників. Саме тому квартирні лічильники і названі в законі “розподільними”. (Зауважимо, що закон містить докладніші вказівки щодо розподілу показань вузла комерційного обліку для різних ситуацій, які можуть мати місце на практиці, враховуючи витрати води на загальнобудинкові потреби, випадки несанкціонованого втручання в систему тощо.)

   Завдяки такому підходу знімається проблема “різниці в показаннях” (різниця між сумою показань квартирних лічильників і показаннями будинкового унаслідок різного класу точності), а також проблема втрат внаслідок витоків води з внутрішньобудинкових мереж через їх незадовільний стан (утримання внутрішньобудинкових мереж є відповідальністю співвласників багатоквартирного будинку).

   Отже, закон і надалі передбачає використання показань квартирних лічильників при розрахунках за комунальні послуги. 



   МІФ #2
  “Кажуть, що закон містить формулу, за якою доведеться платити за сусідів”


   Ні, це не так. Насправді, якщо говорити про багатоквартирні будинки, то закон і надалі передбачає, що кожен платить сам за себе.

   Стаття 4 і п.2 Прикінцевих та перехідних положень закону передбачають, за загальним правилом, що всі приміщення у багатоквартирному будинку повинні бути обладнані “квартирними лічильниками”. І, як ми вже сказали вище, врахування їх показань є обов’язковим при розрахунках за спожиті послуги.

   Слід пам’ятати, що різниця між показаннями будинкового лічильника і сумою показань квартирних лічильників буде пропорційно розподілена між усіма споживачами у багатоквартирному будинку. І якщо, наприклад, гаряча вода вилилася через діряву трубу, чи хтось із сусідів “відмотує” лічильник – за це, в кінцевому підсумку, доведеться заплатити всім. А тому співвласникам багатоквартирного будинку слід дбати, як і раніше, про якісне обслуговування і справний стан внутрішньобудинкових мереж.

   Отже, “за сусіда” платити не доведеться. Але за елементарним порядком у будинку слідкувати треба як і раніше.


   МІФ #3
   “Кажуть, що закон забороняє встановлювати лічильники на опалення місць загального користування”


   Ні, це не так. Частина шоста статті 4 закону передбачає, що “встановлення вузлів розподільного обліку теплової енергії, приладів-розподілювачів теплової енергії у приміщеннях (місцях) загального користування будівлі не обов’язкове”. Тобто, закон не зобов’язує встановлювати такі вузли обліку, але й не забороняє.

   Більше того, частина друга статті 10 закону прямо передбачає, що перед розподілом обсягів спожитої теплової енергії між споживачами теплова енергія, витрачена на опалення місць загального користування, віднімається від загального обсягу спожитої в будівлі теплової енергії. Закон прямо не вказує, як повинен бути визначений обсяг спожитої на опалення місць загального користування теплової енергії. Тобто, можливі й приладовий і розрахунковий методи. Остаточно крапки над “і” в цьому питанні повинна розставити методика, яку має найближчим часом затвердити Мінрегіон.

   Отже, закон не забороняє встановлювати лічильники на опалення місць загального користування. Там де така можливість існує, нею варто скористатися.

   МІФ #4
   “Кажуть, що в платіжці з'явиться ще одна додаткова графа про оплату ремонту, обслуговування та повірки лічильників”

   
   Така додаткова графа в платіжці дійсно повинна з’явитися. Однак це той випадок, коли додаткова графа не означає додаткової плати.

   Вже сьогодні більшість виконавців комунальних послуг заклали в тарифи на свої послуги витрати на встановлення та повірку вузлів обліку. Закон передбачає, що віднині такі витрати не повинні включатися до складу тарифу на комунальну послугу. Таким чином, мешканці будинків, що встановили загальнобудинкові лічильники своїм коштом, не будуть платити за їх встановлення в інших будинках через інвестиційну складову тарифу, яка рівномірно нараховувалася на всіх споживачів.

   Такий підхід, як очікується, сприятиме більш прозорому фінансуванню встановлення, повірки і заміни вузлів обліку. Окремо слід звернути увагу на те, що перед встановленням загальнобудинкового лічильника, оператор мережі повинен узгодити лічильник та його вартість з мешканцями будинку, які можуть запропонувати дешевшу або кращу модель.

   Отже, закон просто передбачає винесення в окремий платіж тих витрат, які раніше вже були “заховані” в тарифі на комунальну послугу, але не застосовувалися на практиці.

   МІФ #5
   “Кажуть, що виконавці комунальних послуг можуть ігнорувати закон якщо в їхньому тарифі не затверджено встановлення лічильників”

   Ні, це не так. У дійсності, закон передбачає абсолютно новий підхід до встановлення вузлів обліку, не “прив’язаний” до тарифу на комунальну послугу.

   Стаття 3 закону передбачає, що встановлення вузла комерційного обліку (загальнобудинкового) ініціює оператор зовнішніх інженерних мереж (у більшості випадків він же є і виконавцем комунальної послуги). Оператор не менш як за два місяці зобов’язаний попередити співвласників багатоквартирного будинку про свій намір встановити вузол комерційного обліку та вартість такого вузла. Якщо співвласники не хочуть встановлювати такий вузол обліку самостійно, оператор встановлює його, а відповідні витрати стягує зі співвласників у відповідній конкретній будівлі у вигляді внеску за встановлення вузла комерційного обліку, який розстрочується на 5 років.

   Втім це стосується лише вузлів комерційного обліку (загальнобудинкових). Вузли розподільного обліку (квартирні) споживачі повинні встановлювати за власний рахунок.

   Отже, виконавець комунальної послуги зобов’язаний ініціювати встановлення вузла комерційного обліку незалежно від того, чи були раніше відповідні витрати включені до тарифу.

   МІФ #6
   “Кажуть, що покарання за невиконання закону виконавцями комунальних послуг відсутнє”


   Ні, це не так. У дійсності, статті 13-16 закону передбачають застосування низки фінансових санкцій до операторів зовнішніх інженерних мереж і виконавців комунальних послуг за порушення вимог закону.

   Також прикінцеві та перехідні положення закону вносять зміни й доповнення до Кодексу України про адміністративні правопорушення, якими передбачають адміністративну відповідальність за порушення закону - в тому числі і для споживачів.


1-10 of 446